Час великодушний і справедливий - він очищає пам'ять, знімає наклепи та образи з засуджених, воскрешає забутих, судить неправедних.
Сергій Параджанов, кінорежисер, сценарист, художник

Київ –Тегеран: нова економічна епоха

Найбільший іранський авіаоператор зайшов на український ринок
21 березня, 2016 - 19:11
ІРАНСЬКІ АВІАЛІНІЙ MAHAN AIR РАЗОМ З УКРАЇНСЬКИМ ПАРТНЕРОМ — КОМПАНІЄЮ UM AIR — ЗДІЙСНЮВАТИМУТЬ ПРЯМІ РЕЙСИ ДО ТЕГЕРАНУ, БЕЙРУТУ, ОМАНУ ТА ЧЕРЕЗ ТРАНЗИТ ДО ДУБАЙ, БАНКОКУ, ДЕЛІ, КУАЛА–ЛУМПУР, ПЕКІНУ, ШАНХАЮ ТА ГУАНЧЖОУ / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

У міжнародному аеропорту «Бориспіль» урочисто відкрили перший в Україні рейс іранської авіакомпанії Mahan Air за маршрутом Київ — Тегеран.

«Це перша авіакомпанія, яка впродовж декількох років зайшла на ринок України і відкрила новий авіарейс. Ті, хто купуватимуть квиток Maham Air, отримуватимуть візу в максимально стислі терміни, буквально протягом декількох годин», — сказав під час урочистостей Посол Ісламської Республіки Іран в Україні Мохаммад Бехешті-Монфаред.

«На початковому етапі ми плануємо здійснювати три рейси на тиждень і забезпечити пасажиропотік між Україною та Іраном. Надалі ми плануємо організовувати транзитні рейси до Східної Азії з пересадкою в Тегерані», — зазначив перший радник генерального директора Mahan Air Аліяров Мехді.

Він підкреслив, що українці  обслуговуватимуться в Тегерані в бізнес-залі аеропорту, незалежно від того, яким класом вони літатимуть. Переліт триватиме три години, його здійснюватимуть літаки компанії  Mahan Air  та її українського партнера — компанії «Um Air» . Переважно це будуть літаки типу Airbus-310 (200-220 посадочних місьць) та Boing-737 (місткістю 110 пасажирів).

Утім, першим на перший рейс до України авіакомпанія поставила великий транснаціональний літак Airbus-330 на 300 місць. «Це звичайно завеликий літак як для цього рейсу. Але партнери хотіли показати, що вони — серйозна компанія, і що в них в парку є такі великі літаки. Зараз важко говорити конкретні цифри про глибину завантаження на цьому напрямку. Першим рейсом в Київ прилетіло 100 пасажирів. Я  вважаю, що це — гарний показник», — прокоментував «Дню» власник компанії «Um  Air» Родріг Мерхеж.

За його словами, між Україною та Іраном є домовленість про здійснення 8 рейсів на двох щотижня. Сьогодні три рейси здійснюють Міжнародні авіалінії України і три буде здійснювати Mahan Air.

Це дуже важливий крок для України, який може принести багато вигідних інвестиційних контактів. Адже пряме авіасполучення — один із ключових аспектів продуктивних бізнес стосунків. А стосунки з Іраном, який після стількох років санкцій сьогодні відкривається світу, може принести Україні багато як економічних так і суто політичних «бонусів». Нинішній Іран — це 19-та за розміром економіка світу, одразу після Канади, Іспанії та Туреччини.  Іран — четвертий у світі за обсягами розвіданих запасів нафти — 157,3 млрд барелів (РФ тільки на 8-му місці); та — друга за розвіданими запасами газу — 33,8 трлн кубометрів (РФ на першому місці з запасами 47,8         трлн кубометрів).

Зараз Іран видобуває приблизно 3,113 млн. барелів нафти на день і експортує близько 1,3 млн. барелів на день. Якщо Іран наростить ці показники втричі, то зможе потіснити РФ на ринку нафти. Щоб зрівнятися з РФ у видобутку газу, Ірану потрібно збільшити його видобуток у шість разів. Тому першочергове завдання, яке сьогодні стоїть перед Іраном, — залучити в країну інвестиції, які дозволять різко збільшити обсяги видобутку нафти й газу. Це зіб’є пиху з російського «Газпрому» і назавжди диверсифікує імпорт газу до ЄС, скоротивши як частку РФ на європейському ринку, так і сектор проросійського лобі в ЄС.

«День» вже коротко повідомляв про результати засідання міжурядової економічної комісії в Тегерані з посиланням на заяву віце-прем’єра України Генадія Зубка. В «Борисполі» нам вдалось детальніше поспілкуватися про це з послом Ірану в Україні Мохаммадом БЕХЕШТІ-МОНФАРЕДОМ.

— Багато українських компаній сьогодні працюють на іранському ринку. Так само багато нашого бізнесу представлено тут у вас. Я б не хотів зараз називати конкретні назви, аби нікого не виділяти, і щоб ті, кого я не назву не ображались. Але між Україною та Іраном є домовленості про співпрацю, і вони працюють.

Відносини Ірану з Україною встановились не учора. Багато років ми були партнерами в авіабудуванні, машинобудуванні, металургії, тощо. У нас є спільні інфраструктурні проекти. Україна та Іран є гарними партнерами у сфері науки та освіти.

Але ми вже хочемо додати як мінімум ще два цікавих нам напрямки нашого партнерства — це транзит і аграрна сфера. Ми вже почали роботу у цьому напрямку. В найближчому майбутньому стануть відомі конкретні результати.

Місяць тому відбулась дуже важлива подія для нашого партнерства з Україною — це засідання міжурядової економічної комісії в Тегерані. Протокол, який підписали представники наших держав, містить перелік усіх галузей, в яких Тегеран має намір налагодити співпрацю з Києвом. Аграрна галузь і транзит для нас дуже важливі напрямки. Ми хочемо розвивати транспортно-логістичний проект на зразок «Нового шовкового шляху», який нещодавно був підписаний Україною. Іран братиме участь у цьому проекті також.

Іран як країна, яка володіє одними із найбільших запасів природного газу в світі, заявляв про свій інтерес експортувати цей ресурс до Європи. Україна належить до цієї сфери ваших інтересів? Про які об’єми йдеться?

—  У віце-прем’єра Генадія Зубко та міністра енергетики Володимира Демчишина були дуже продуктивні переговори  з іранськими колегами на цю тему. І ми чекаємо від української сторони вже конкретних пропозицій.

Ваші урядовці заявили, що Україна зацікавлена у закупівлях нафти і газу. Нам така співпраця теж цікава. Але ще потрібно дуже багато попрацювати, щоб говорити про якісь конкретні цифри.

— Одинадцять років економічні відносини України та Ірану були заморожені. Чи залишились сьогодні ще бар’єри, які заважають максимально ефективній співпраці наших країн?

— Ніяких бар’єрів я не бачу. Раніше були санкції. Але зараз вони зняті.

Зараз вже все готове, щоб розвивати наші стосунки: є політична воля, є бажання і є взаємний економічний інтерес.

Ваші західні колеги кажуть, що співпрацювати з Україною їм заважає корупція. Чи скаржаться вам на це іранські компанії?

— Були певні моменти. Але я дуже сподіваюся, що в майбутньому таких проблем не буде. 

Головне, що український парламент та уряд має серйозне бажання працювати з Іраном.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments