А найбільше покарання - це бути під владою гіршої людини, ніж ти, коли ти сам не погодився керувати.
Платон, давньогрецький філософ, епіграматист, поет, один з основоположників європейської філософії

Нечутлива Рада

Парламентарі проігнорували вимоги «АвтоЄвроСили» і відправили власників авто на іноземній реєстрації в пекельний квест «встигнути за 90 днів»
8 листопада, 2018 - 19:37
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Андрію Дмитренку 35 років. І він — «бляхер». Та його історію, як і історії ще 2 мільйонів 700 тисяч користувачів авто на європейській реєстрації, учора не почули в парламенті.

А Андрію є що розказати тим, хто обіцяв йому і всім українцям з честю та гідністю після Євромайдану служити народові України. У свої 35 років Андрій сам тягне на собі сім’ю.  Бог дав талант до електрики, а життя — точніше деіндустрілізована під виглядом приватизації кінця дев’яностих років держава — змусила Андрія навчитися підприємницькому хисту.  І наш герой навчився. «Хочеш жити, вмій крутитися» — так сьогодні відповідають, мабуть, всі українці щодо заробітків.

Андрій надає послуги з монтажу та обслуговування електрообладнання в місті Малин та Малинському районі Житомирської області. Це трохи більш ніж 100 кілометрів від столиці. Робота складна. Але ж годує.  Та чи не найбільше вимотує в роботі    — дорога. Часто доводиться їздити по селах. Район міститься на відстані 100 кілометрів від Києва. Але тут   — в ХХІ столітті ще є села, в які не їздить громадський транспорт (!).  А тому добратися самому та й відвези обладнання Андрію доводиться власними силами.

ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Минулого року він придбав стареньку (2002 року випуску) Шкоду Октавію з об’ємом двигуна 1,9 л. Обійшлося авто нашому герою в 2,5            тисячі євро.  Придбав у Польщі. І так і їздить на польській реєстрації. Точніше — їздив     (!)

У вівторок Володимир Борисович Гройсман — прем’єр-міністр України — оголосив Андрія «злочинцем», який чинить беззаконня на дорозі, і доручив правоохоронним органам відловлювати таких «бляхерів», як Андрій, і доправляти на кордон держави, звідки «родом» авто, на якому їх «піймали».

І прем’єру не цікаво, що два роки Андрій та інші «бляхери» просили прем’єра справедливого рішення питання доступних автомобілів для всіх українців.

Користувачі авто на іноземній реєстрації наголошують, що вони платять податки за дороги, якими їздять. І вони готові плати ПДВ та митний збір, але акциз, який сьогодні діє в країні є явно дискримінаційним. Формула акцизу 75 євро помножені на «об’єм двигуна» і  помножено на «вік автомобіля». Тобто за автівку, яку Андрій придбав за 2500 євро, він мусив сплатити державі ПДВ (20% від вартості авто, тобто 500 євро), митний збір (10% від вартості авто з ПДВ, тобто 300 євро), 3% в пенсійний фонд (90 євро) та 1,5 військовий збір (45 євро) і акциз (102*1,9*16=3100,8 євро). Сумуємо і отримуємо 2500 євро за автомобіль і 4052,5 євро        — державі.

Вчора, як повідомляв «День», Верховна Рада мала розглядати два законопроекти, які врегульовували питання автомобілів на іноземній реєстрації — один, який влаштовував «автоєвровласників» та інший — «комітетський», який, хоч за словами голови комітету з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної абсолютно компромісний, водіїв не влаштовує. Депутати (250 голосів) вирішили, що власники «євроблях» матимуть півроку, аби легалізувати своє авто. Якщо податок платитимуть у перші 90 календарних днів — він становитиме 50% вартості акцизу, в наступні  — 75%. Хто ігноруватиме вимоги — штрафуватимуть до 170 тисяч гривень (близько 5 тисяч євро).

Наш герой Андрій Дмитренко жартує — з легкої руки Верховної Ради він тепер став учасником наймасштабнішого автоквесту в історії сучасної України. 2 700 000 автовласників повинні за 6 місяців встигнути виїхати за кордон, зняти свій транспортний засіб з реєстрації, в’їхати на територію України, розмитнити авто, сплатити (у випадку Андрія — 2075 євро) державі податки та збори і поставити на українську реєстрацію автомобіль.

Єдиний, хто ще може врятувати автомобілістів та українські кордони від того пекла, яке на них чекає в наступні 6             місяців, кажуть «євробляхери», це —  Президента. Учора зі сцени акції протесту ГО «АвтоЄвроСила» під Верховною Радою Олег ЯРОШЕВИЧ звернувся до Петра Порошенка з проханням ветувати Законопроект №8487.

 

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments