Я — для того, щоб голос мого народу достойно вів свою партію в багатоголосому хорі світової культури.
Олекса Тихий, український дисидент, правозахисник, педагог, мовознавець, член-засновник Української гельсінської групи

«Парламент пропонує корупційно ризиковий варіант вирішення питання»

Співзасновник ГО «АвтоЄвроСила» Олександр Чернявський — про зустріч у профільному комітеті
8 листопада, 2018 - 10:11

Під час вчорашньої акції протесту лідерів ГО «АвтоЄвроСила» попросили прийти в комітет з питань податкової та митної політики на зустріч, обговорити вимоги мітингувальників. «Дню» вдалося записати ексклюзивне бліц-інтерв’ю з учасником цієї зустріч, одним із співзасновників ГО «АвтоЄвроСила» Олександром ЧЕРНЯВСЬКИМ. На жаль, зі слів нашого співрозмовника, втішного для користувачів 2 мільйонів 700 тисяч авто на іноземній реєстрації, які сьогодні їздять територією України, дуже мало.

— Як пройшла зустріч в комітеті з питань податкової та митної політики України?

— Нам не дали можливості ані вчора, ані сьогодні висловитися. У цілому ми оцінюємо взаємодію з комітетом як таку, яка не відбувалась. Наших вимог не почуто, і, вочевидь, комітет не має наміру голосувати наші правки.

— Вам погрожували?

— Погроз, як таких не було. Але ми розуміємо, що голосування законопроекту без наших правок — це загроза для користувачів авто на єврореєстрації і тих, хто чекав на можливість придбати доступне авто після позитивного ухвалення законопроекту.

— Вам щось обіцяли?

— Нам пообіцяли, що зроблять на місяць чи на кілька місяців пільгу на розмитнення у 50%. Але за цих умов, по-перше схема знижки непрозора і містить корупційні ризики, по-друге — за цей час неможливо розмитнити навіть 20% з вже ввезених авто, а по-третє — це все рівно більше, ніж ми того вимагали. При тому, що наша вимога вже була компромісною, як зустрічна поступка на готовність депутатів голосувати. Але головне навіть не це! Головне те, що ми не стоїмо лише за свої інтереси та інтереси своїх членів. Ми хочемо, щоб вживані автомобілі були доступні кожному українцю і не тимчасово, а завжди!

— Чи були спроби тиску на вас шляхом «політичних пропозицій», скажімо, що ви як організація підтримаєте котрогось з кандидатів в Президенти, якщо депутати проголосують ваші зміни?

— Ні, такого тиску не було. Якщо ви маєте на увазі прямі розмови з парламентарями. Але були «люди», які представлялися від різних сил. Вони натякали, що у випадку підтримки їх кандидата на посаду президента вони можуть організувати позитивне голосування в Раді.

— Про що зрештою домовилися?

— Ми спілкувалися з різними депутатами і вони сказали, що на сьогоднішніх комітетах вони повторно піднімуть питання підтримки наших правок до законопроектів.

— Який алгоритм ваших дій в четвер 8 листопада, коли Рада голосуватиме ваші питання?

— Ми готові до того, що акція буде безстроковою. Але сподіваємося, що депутати ще мають крихти совісті і проголосують наш законопроект разом з нашими правками. Якщо ж цього не відбудеться, то ми маємо намір змінити стратегію своїх дій і перейти до політичних вимог. Ми зробимо все щоб всі ті, хто не голосував за наші правки, не потрапили в наступний парламент!

— На яких умовах, і чи взагалі комітет погодився йти назустріч «євробляхерам» і прийняти той механізм легалізації автівок на іноземній реєстрації, який пропонуєте ви?

— По-перше, ми не вимагаємо легалізації! Ми вимагаємо лібералізацію митного законодавства для всіх. По-друге, як я вже казав, з нами жодної комунікації комітет не вів.

— Поясніть, будь ласка, нашим читачам, у чому основна причина «конфлікту» власників авто на іноземній реєстрації та влади? У «вартості» алгоритму вирішення питання? Ви вимагаєте доступної по ціні схеми? А чиновники «бояться» втратити надходження до бюджету? Чи все ж таки, на вашу думку, проблема в чомусь іншому? В чому?

— Ключовий конфлікт в тому, що автолобісти цькують нас, зокрема Святаш та Васадзе, мовляв, що ми не хочемо платити мита. Вони лобіюють зміну законодавства, яка б унеможливила користування українцями автомобілями на іноземній реєстрації.

Але, по-перше, ми не відмовляємося від сплати мита. Більше того, готові агітувати за набуття права власності і розмитнення авто українцями. Але ми вимагаємо доступних ставок, щоб вони були посильними для наших громадян! Але оскільки, наші депутати працюють на лобістів, а не на звичайних людей, в нас почався публічний конфлікт з владою.

— Як ви збираєтесь діяти, якщо Рада проігнорує ваші вимоги? У своєму прес-релізі ви натякнули на безстрокові акції непокори по країні. Це єдиний інструмент тиску на владу у вашому арсеналі?

— Це лише один з інструментів. Хочу акцентувати на тому, що в разі використання цього інструменту ми спробуємо мінімізувати незручності пересічним людям.

Але головне, чим ми будемо займатися паралельно, — це створенням першої політичної громадянської платформи на зразок комітету політичних дій, який діє в США, і що має надати можливість ввести в новий склад парламенту інших людей. Ми зробимо все, щоб ті негідники, які сидять сьогодні в Раді, туди знову не потрапили.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments