Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Нова мова культурної дипломатії

У Парижі відкрилася грандіозна виставка дизайну та декору Maison et Objet
23 січня, 10:55
КЕРАМІЧНИЙ П’ЄДЕСТАЛ ДЛЯ ДЗЕРКАЛА, СТВОРЕНИЙ ДИЗАЙНЕРОМ МАРІЄЮ КРАСЮК

Саме дизайн нині стає одним із перспективних напрямів для презентації України на міжнародному рівні, оскільки є сполучною ланкою між креативом і економікою.

Які завдання вирішує дизайн у сучасному світі і які нові можливості він нам пропонує? Яким має бути утилітарний предмет, щоб стати іконою стилю? — двічі на рік десятки тисяч відвідувачів і учасників авторитетної виставки дизайну Maison et Objet шукають відповіді на ці питання. Українські дизайнери та молоді бренди не залишаються осторонь професійних і естетичних пошуків.

Після успішного вересневого дебюту колективного стенду п’ятірки українських дизайнерських брендів на французькому салоні Maison&Objet, початок 2019 року відкриває нову серію виставкових європейських презентацій українського дизайну.

На зимовому Maison et Objet представлено другий колективний стенд Ukrainian Design Brands vol.2. П’ятірка яскравих українських виробників та бюро презентують свої нові колекції меблів, інтер’єрного декора та освітлення, створених відомими українськими дизайнерами: студія Sergey Makhno Architects, бренд дизайнерських меблів MZPA, Goloob Design Bureau, Студія Next Level Lighting, компанія QUALITA.

Із п’яти учасників колективного стенду Ukrainian Design Brands, предмети двох наших дизайнерів потрапили в тренд-зони селекційного дизайну. А один з предметів обраний у ТОП-10 найкращих предметів Салону за версією авторитетного французького блогера Jo Yana. Тренд-зони (в цьому році їх три), на які знаменитими кураторами відбираються з тисяч найцікавіші об’єкти, традиційно стають центрами тяжіння публіки і «подією в події» кожного салону. І задають тон для професіоналів індустрії на рік.

ЛАМПА ХМАРА/KHMARA ВІДОМОГО УКРАЇНСЬКОГО АРХІТЕКТОРА І ДИЗАЙНЕРА СЕРГІЯ МАХНО

Цього року куратор зони WHAT’S NEW? (Що нового?) Share Франсуа Бернар відібрав лампу Хмара/Khmara відомого українського архітектора і дизайнера Сергія Махно. А в другу тренд-зону WHAT’S NEW? Leisure під кураторством Франсуа Декло потрапив керамічний п’єдестал для дзеркала, створений дизайнером Марією Красюк для молодого київського бренду Goloob Bureau. З огляду на те, що для Goloob Bureau — це перша комерційна міжнародна виставка, дебют можна вважати дуже успішним. А те, що молодий український дизайн так органічно вписується в світовий контекст, надихає.

«Коли побачив предмет Goloob Bureau, я був приємно здивований, дізнавшись, що це предмет українського дизайнера, вироблений в Україні. Концепція WHAT’S NEW? передбачає, що предмети, які мене цікавили повинні бути не просто новими предметами за роком, коли його створили, а й мають містити нову ідею» — коментує свій вибір Франсуа Декло. — Сьогодні дизайн, як і багато інших сфер діяльності людства, розвивається в двох паралельних і в той же час протилежних напрямах: глобалізація і локалізація. Це дуже важливо, тому що знаходячи нові форми, нові матеріали, нові обробки, заново відкриваються традиційні техніки і ремесла. Людей буде завжди цікавити щось унікальне, створене в єдиному екземплярі або невеликим накладом. Створюючи нові предмети, багатьом сучасним дизайнерам вдається зберігати знання про свій культурний національний бекграунд, що робить ці предмети привабливими для світової спільноти. Молоді дизайнери з різних країн, які навчаються в європейських університетах, мислять глобально, при цьому їм часто вдається зберігати і протягувати нитку своєї культури крізь глобальний дизайн: яскравий приклад — японські молоді дизайнери».

Виставка Maison et Objet показала, що ідеї українських дизайнерів цікаві для світового ринку дизайну. Наступне завдання — зробити ці ідеї комерційно успішними. Саме це питання найбільш актуальне для усіх представників креативних індустрій в Україні, що стрімко розвиваються. Проте без допомоги молодий український дизайн навряд чи зможе брати участь у таких великих міжнародних подіях. Зазвичай таку підтримку в європейських країнах надає держава. Розвитку українських креативних індустрій сприяє спеціальна програма Європейського Союзу в межах ініціативи EU4Business за підтримки Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), яка бачить в українській креативній індустрії величезний експортний та інвестиційний потенціал.

Такий прогрес українського дизайну на міжнародній події не випадковість: дизайн в Україні як частина креативної індустрії розвивається в останні кілька років дуже динамічно. Ця нова мова культурної дипломатії зрозуміла європейцям і дає перспективу комерційної реалізації і монетизації креативного потенціалу України, в якому вже нікого не потрібно переконувати. До наших учасників відчувається інтерес і підвищена увага, перш за все, завдяки феномену українського дизайну, який за дуже короткий період часу і перебуваючи у вкрай несприятливих умовах для розвитку, екстерном пройшов еволюцію в 10 разів швидше. І сьогодні демонструє нові ідеї в світі, де, здавалося б, усе вже було і все вже винайдено. Українським дизайнерам вдається дивувати, викликати інтерес і навіть захоплення не тільки ідеями, а й якістю їх втілення, демонструючи одночасно і сучасне мислення, і в той же час зберігаючи культурний код.

Фото надані прес-службою Maison et Objet

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати