Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Найбільше бракує об’єктивних новин

Про медіаситуацію на Херсонщині за результатами дослідження експертів GfK Ukraine та ІМІ
21 квітня, 20:10
Фото Миколи ТИМЧЕНКА, «День»

У Херсоні відбулася презентація дослідження медіаситуації регіону, яке провели експерти Інституту масової інформації та GfK Ukraine.

Експерти ІМІ моніторили по дев’ять місцевих ЗМІ (два телеканали, три друковані та чотири інтернет-видання) у восьми регіонах півдня і сходу України (Дніпро, Запоріжжя, Харків, Одеса, Миколаїв, Херсон, Сєвєродонецьк, Маріуполь та Краматорськ) щодо найактуальніших для медіа тем, висвітлення теми АТО, рівня «джинси», джерел інформації, які найчастіше використовують журналісти.

У Херсоні до моніторингу були включені телеканали «Скіфія» і «ВТВ плюс», газети «Гривна», «Новий день», «Вгору», а також інтернет-видання «Херсон-онлайн», «Херсонські вісті», «Херсонці» і «Херсонщина за день».

GfK Ukraine досліджували, звідки саме мешканці сходу та півдня України дізнаються новини, які теми їх найбільше цікавлять, а якої інформації бракує у ЗМІ, хто винен у війні на Донбасі та якого зовнішньополітичного курсу має дотримуватись Україна тощо.

ЩО ЦІКАВИТЬ ХЕРСОНЦІВ?

Дослідження GfK Ukraine показало, що найважливішою темою для мешканців Херсонської області є державна політика. Нею цікавляться 44% опитаних. На другому місці – охорона здоров’я (38%). Одразу за нею – погода. Метеорологічні новини постійно читають 35% опитаних. Матеріали про стиль життя і розваги цікавлять 33% мешканців Херсонщини,  а тема АТО – 32% опитаних. Місцева політика опинилася на 6-й сходинці рейтингу запитуваності (30%). Найменше шукають локальні новини (села, району, міста) – 24% опитаних.

ПРО ЩО ПИШУТЬ МІСЦЕВІ ЗМІ?

Найпопулярнішою темою херсонських друкованих видань є кримінал, нещасні випадки та надзвичайні події. Цій темі присвячено 19% усіх новин. Варто зазначити, що під час презентації дослідження експерти ІМІ зауважили, що ця тема є найпопулярнішою для ЗМІ в усіх областях України.

Такий самий відсоток інтернет-ЗМІ регіону приділяють економічним та бізнес-новинам. А на телебаченні найпопулярнішими новинами є спортивні. Їх в ефірі підсумкових випусків новин на телеканалах «Скіфія» та «ВТВ+» виявилося 16%.

Місцевій політиці у херсонських новинах приділяють небагато уваги. У друкованій пресі лише 8% матеріалів стосуються цієї теми, на телебаченні – 7%, а в інтернет-ЗМІ – 15%.

Державна політика також є не дуже популярною для місцевих журналістів. У всіх трьох типах ЗМІ їй приділено 5% новин.

Місцеві культурні події висвітлюють здебільшого на телебаченні (11% новин) та в інтернеті (9%), тоді як газети містять тільки 4% такої інформації. Тема шоу-бізнесу взагалі не розкрита на телебаченні та в інтернеті, а в газетах, як правило, такі новини розміщують біля телепрограми і займають 2% уваги читача.  Невисоким є рівень зацікавленості місцевих журналістів питаннями освіти, громадянського суспільства та конфліктно вразливих груп населення. У  друкованих та електронних медіа цим темам приділяють 2-3% новин, а на телебаченні - від 5 до 9%.

Майже не приділяють місцеві автори уваги війні на сході України. 1% новин з цієї теми присутні у газетах та інтернет-медіа, а 2% – на телебаченні.

ЯКОЇ ІНФОРМАЦІЇ НЕ ВИСТАЧАЄ?

Дослідження показали, що мешканцям Херсонської області найбільше бракує матеріалів, у яких би об’єктивно висвітлювались новини місцевого рівня. Так відповіли 17% опитаних. Об’єктивних новин про загальноукраїнські події не вистачає 14% опитаних. Більше хочуть читати про діяльність місцевої влади (10%) та боротьбу з корупцією на місцевому рівні (9%). Ще 7% учасників дослідження зазначили, що їм бракує новин про АТО і все, що пов’язане з війною на сході України. Трохи менше опитаних (6%) відповіли, що місцеві ЗМІ мало уваги приділяють журналістським розслідуванням. І лише 2% зазначили, що їм не вистачає інформації про громадянське суспільство та місцеві волонтерські ініціативи.

ЗАТИШШЯ «ДЖИНСИ»

Рівень замовних матеріалів у херсонських медіа низький, що можна пояснити відносним затишшям у політичному житті регіону. Лідерами за кількістю прихованої реклами залишаються інтернет-ЗМІ, де розцінки на такі матеріали в рази нижчі, ніж на телебаченні, радіо чи в газетах.

3% усіх матеріалів у новинах досліджуваних сайтів мали ознаки замовних, тоді як у газетах цей показник на рівні 1%. В інтернеті 2% виявилися політичною «джинсою» і 1% комерційною, а в газетах цей показник склав 1 та 0,3% відповідно.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати