Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Телегід

Гангстерська сага. Переосмислення
14 грудня, 16:49
КАДР ІЗ ФІЛЬМУ АБЕЛЯ ФЕРРАРИ «ПОХОРОН» / ФОТО З САЙТА FILMS-HITS.RU

Уночі з 16 на 17 грудня, о 00.35, на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-Кіно» та фільм Абеля Феррари «Похорон».

«Похорон» — фільм Абеля Феррари, одного з найцікавіших американських кінорежисерів італійського походження, й не перша в його кінокар’єрі гангстерсько-кримінальна драма.

Сюжет розгортається таким чином: після вбивства Джонні Темпіо двоє його братів, Рей і Чез, відповідно до законів сім’ї, зобов’язані помститися за його смерть. Із упертістю, притаманною італійським мафіозі, вони чинять свій суд. Однак ця акція призводить до трагічних наслідків для них самих...

Дехто схильний кваліфікувати цей фільм Абеля Феррари як антигангстерську трагедію. Мовляв, антураж і стилізація під класичні гангстерські саги, а суть у результаті — абсолютно інша. Ніякої романтики та ідеалізації. Люди, що стають убивцями, чинять це не із власної волі — такі обставини, так влаштоване життя від покоління до покоління. Вони не знають, як жити інакше, вони не вміють жити інакше. Але таке життя не здатне принести нічого справжнього, окрім горя для них самих та для їхніх родин.

Так, безумовно, Абель Феррара у фільмі «Похорон» продовжує переосмислювати жанр. Продовжує вслід Френсісу Форду Копполі з його «Хрещеним батьком», вслід Серджо Леоне з його гангстерською епопеєю «Якось у Америці», вслід, зрештою, Квентіну Тарантіно з його «Кримінальним читвом». Феррара експериментує з композиційною побудовою, він переосмислює, відповідно до власної манери, до свого стилістичного почерку канони гангстерського кіно; канони і традиції, що є надзвичайно багатими, адже вони виникли у Сполучених Штатах практично від початків кінематографа.

Як пожартував один із критиків, якщо Тарантіно забив останнього цвяха у віко труни, в якому спочив гангстерський жанр, то інший богохульник, Феррара, про творчість якого йтиметься у спеціальному сюжеті, влаштував для цього жанру скорботний похорон...

Насамкінець варто зауважити, що «Похорон» Абеля Феррари було відзначено двома почесними нагородами на одному з найпрестижніших світових кінофестивалів — у Венеції. Зокрема, «Кубок Вольпі» найкращому акторові дістався Крісу Пенну, який поряд із такими прекрасними акторами, як Крістофер Вокен, Бенісіо дель Торо, Ізабелла Росселіні, виразно, глибоко драматично, талановито зіграв роль одного з братів — Чеза Темпіо. Прикметно, що режисера на цьому фестивалі було удостоєно нагороди екуменічного журі, що відзначає фільми за, сказати б, кінопроповідь християнської моралі. А популярний британський кіножурнал Empire три роки тому присвоїв «Похорону» сьоме місце в переліку найвидатніших гангстерських фільмів за всю історію кінематографа.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати