Нас послано тільки пророкувати воскресення мертвих і будить сонних. Се наше діло.
Пантелеймон Куліш, український письменник і громадський діяч

Велика перемога малого екрана

12 листопада, 2004 - 00:00
ВАЛЕРІЯ МІРОШНИЧЕНКО

На телебаченні завжди було багато програм про кіно. Усі вони розповідали про творчий процес, даючи оцінку естетичній якості фільму: хороший — поганий, художній — не художній, авторський — глядацький. Нова програма каналу «1+1», навігатор по кіноіндустрії «ПроКіно» категорично відрізняється своїм підходом. За словами ведучої Валерії МІРОШНИЧЕНКО, у проекту своє завдання. Новинно-аналітичного характеру.

— Нестандартність нашої програми полягає в тому, що нам цікавий кожний фільм як проект. Відстежується логіка успіху, від початку — до фінальної стадії, до виходу на екран. Це означає, що нам цікаве спілкування не тільки з артистами, режисерами, а й з дистриб’юторами, продюсерами, з людьми, які «ставлять» на проект, задумують його, реалізовують і доводять до глядача. І яким інструментарієм вони при цьому користуються.

— Чи є завдання знайти формулу успіху?

— Є завдання відстежити, як вдається робити успішні стрічки. Нам цікавий кінопроцес як — вибачте за банальність — продовження життя. Чому в різний час і в різних країнах запитані різні герої. Ми досліджуємо, чим аудиторія різних країн відрізняється одна від одної. Цікаво порівнювати, чому, наприклад, у Росії зараз має успіх воєнна тематика, а в Україні вона навряд чи така популярна. Чому зараз, коли ця тема вже закінчилася в кінематографах усіх інших країн, у Росії вона ще як і раніше така активна. Одна з програм буде присвячена виходу в прокат фільмів «Свої» Дмитра Месхієва та зйомкам нового фільму Федора Бондарчука «Дев’ята рота». Ось там ми й спробуємо поміркувати на тему військової романтики, яка охопила 40-річних режисерів. Хоча Месхієв вже досвідчений режисер, а Бондарчук — дебютант, вони одного покоління. Напевно, ми обговорюватимемо явище сучасного історичного кіно та вихід чергового великого історичного блокбастера «Олександр». Ми намагаємося зв’язувати програми з тим, що готується до виходу в прокат, тому що кіноновинки є обов’язковим інформаційним приводом хоча б одного сюжету нашої програми. З другого боку, «ПроКіно» не є програмою-афішею. Ми стараємося брати інтерв’ю у людей, безпосередньо пов’язаних із цим процесом — продюсерів, прокатників, людей у яких є права на фільм — і аналізуємо вихід нового фільму саме під цим кутом зору. Це не кінокритика. Кінокритики завжди було багато. Це аналітика великого світу, що називається кінопроцесом.

— Ви намагатиметеся уникнути суб’єктивності?

— На повний об’єктивізм замахуватися складно. Але, звісно, хочеться, щоб програма була насичена великою кількістю цифр, великою кількістю поглядів і великою кількістю інформації. Але характер цих думок буде, скоріше, ділового характеру, ніж суб’єктивно-художнього. Це мають бути не естетичні оцінки витвору мистецтва, а інформаційний аналітичний огляд великого потужного продукту гігантської світової індустрії.

— Це не перший ваш проект про кіно. Скажіть, чи існує певна магія спілкування зі знаменитостями?

— Я не вірю в безпідставність успіху. Він не може бути легким. «Зірки» — це люди, які пройшли дуже серйозний шлях, і вони, безумовно, всі мають дуже високу енергетику й особливу магію. А от спілкування з ними має абсолютно немагічний, немістичний, рутинний і діловий характер. І навіть дуже розчаровує, як по-діловому ставляться «зірки» до спілкування з журналістами. Для них це робота, й ніякої магії в таких зустрічах, на жаль, немає. Хоча така характеристика стосується не всіх. Наприклад, спілкування з Федором Бондарчуком — це завжди велика подія. Він неймовірно різнопланова людина з гігантським потенціалом. Розмовляючи з ним або спостерігаючи за його роботою на знімальному майданчику, розумієш, що блискуча, успішна, гарна людина — це, звісно, вже дуже багато, але далеко не все. Та глянсова обкладинка, під якою він відомий усім — це лише найтонший зріз його багатопланової особистості. Я думаю, він себе ще покаже. І ми ще будемо всі про нього дуже багато говорити. По-моєму, ми зараз познайомимося з дуже потужним режисерським дебютом, який гучно виголосить, що з’явився дуже сильний гравець на режисерському полі.

— Чого чекати в наступних програмах «ПроКіно»?

— У нас будуть сюжети й зустрічі з режисером фільму «Свої» Дмитром Месхієвим, із артистами, які зіграли в кінострічках «Свої» та «Дев’ята рота», а також із рядом різних експертів, які говоритимуть про ці фільми. Буде інтерв’ю з Вонгом Кар-Ваєм, і з його акторами, а також ексклюзивне інтерв’ю з Річардом Гіром. Він нещодавно відвідав Росію, і ми мали можливість з ним зустрітися. Його появу в нашій програмі ми приурочили до виходу в український прокат фільму з його участю «Давай потанцюємо». Інший наш сюрприз для глядачів — зустріч із Олегом Меньшиковим і репортажі зі знімального майданчика в Ярославлі, де знімається відразу два серіали з участю Олега Меншикова — «Лікар Живаго» та «Остап Бендер». Добитися від нього ексклюзивного інтерв’ю — це величезна перемога. І цією перемогою найближчим часом ми поділимося з нашими глядачами.

Світлана ЦИБАНЄВА. Фото надане прес-службою «1+1»
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

comments powered by HyperComments