Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Дорогі проблеми недорогих авіаліній

30 грудня, 00:00

Уперше в житті вирішив полетіти на бюджетних авіалініях маршрутом Київ — Сімферополь авіакомпанії Wizz Air. Для людини, яка проводить дві третини свого життя в перельотах, далеких ділових переговорах та подорожах, це було досить логічне й, здавалося, виправдане рішення.

Але сюрпризи почалися вже під час реєстрації.

За стійкою посадки відчувалася постійна нервозність і недоброзичливість персоналу. Вигуки «Я вже не можу!», «Мене все дістало!» і подібні звучали з боку представників компанії, примушуючи обертатися пасажирів, які перебували в залі. Коли було прийняте рішення закінчити реєстрацію пасажирів, до стійки підбігли дівчина та молодий хлопець, які запізнилися у буквальному розумінні всього на хвилину після останнього пасажира, який реєструвався. Представники компанії навідріз відмовилися їх реєструвати, незважаючи на неодноразові прохання як самих молодих людей, так й інших пасажирів. «Невдахи» намагалися пояснити, що вони мали взагалі відлетіти ще вчорашнім рейсом, який компанія Wizz Air скасувала без жодного попередження, благали зглянутися на них, але персонал залишився глухим до їхніх прохань! Дві працівниці компанії гордо залишили стійку реєстрації, при цьому одна другій прошепотіла приблизно таку фразу: «Не обертайся, хай роблять що хочуть!» При цьому оголошення про те, що реєстрація завершилася, я, принаймні, не чув.

А тепер на хвилинку уявіть ситуацію, коли ви, аби придбати квиток дешевше, за місяць не можете його забронювати, все-таки купуєте на певну дату, плануєте зустрічі, бронюєте готель, замовляєте авто, приїжджаєте до аеропорту на посадку, а авіакомпанія без будь-яких пояснень скасовує рейс і переносить ваш виліт на наступний день! Гадаю, ваш емоційний стан буде на вищій точці кипіння! При цьому ще один наш попутник розповів, що при скасуванні рейсу до них навіть не вийшов представник компанії, й працівники аеропорту сказали, що він не хоче виходити! Це просто в голову не вкладається!

Але на цьому сюрпризи не закінчилися! Погрузивши всіх пасажирів у два вщерть набиті автобуси, авіакомпанія понад півгодини не давала дозволу на їхній виїзд до трапу літака. Коли ж пасажири вкотре почали нервувати, оскільки в автобусі була задуха й було дуже важко стояти, мила представниця компанії втішно заявила, що рейс трохи затримується через затримку екіпажу! Таке за весь мій досвід польотів я чув уперше! Не знаю, може, це й звично для подібних компаній, але звучить, як мінімум, дивно! Люди почали виходити з автобусів подихати й покурити, охорона аеропорту намагалася не допустити цього з міркувань безпеки, працівники аеропорту почали кричати, що з цією компанією постійно відбуваються подібні проблеми — одним словом, почалася невелика плутанина. Протримавши людей ще з десяток хвилин, авіакомпанія вже офіційно оголосила про затримку рейсу й запросила всіх повернутися до зали очікування. Гадаю, не варто описувати діалоги пасажирів та працівників Wizz Air в широкому проміжку від грубої лайки до жартів про екіпаж, який напився. Але зауважте інше: тих пасажирів, які запізнилися на хвилину і все ще стояли в залі очікування та просилися на рейс, вони так і не пустили! А запізнення вильоту з провини компанії вже плавно підходило до години!

Через півтори години нас запросили на посадку, привезли до літака і безапеляційно заявили, що затримка рейсу сталася через туман у пункті посадки. Навіть якщо це й було правдою, в цю історію вже ніхто не вірив.

На цьому мої здивування не закінчилися. Повісивши перед собою на спинку переднього крісла піджак, я почув заклик стюардеси його прибрати до багажу на верхній полиці. Абсолютно не зрозумівши навіщо, я поклав його на сусіднє крісло. Але, як виявилося, і цього недостатньо — мене наполегливо попросили його пристебнути ременем безпеки. Не маючи жодного бажання й сил сперечатися (для вильоту о шостій ранку потрібно було вставати о четвертій!), я підкорився, відвісивши кілька «шпильок». Але під час приземлення, трохи виспавшись, спеціально повісив його назад, аби все-таки дізнатися причину таких переміщень речей. Стюардеса не змусила на себе чекати й пояснила це правилами безпеки при виході у випадку аварії. На запитання, а навіщо ж тоді в літаках передбачені спеціальні гачки на спинках передніх сидінь, вона не знайшла нічого іншого, як відповісти завченою догмою, що це вимога виключно ЇХНЬОЇ компанії. Здивований, але не звиклий здаватися, я навідріз відмовився перевішувати й м’яти свої речі, з чим і був залишений. Чесно кажучи, політавши за своє життя на літаках практично всіх провідних авіакомпаній світу, з таким я зіткнувся вперше! Хочеться зауважити, що нервозність стюардес відчувалася на борту так само, як і при посадці. Було якось некомфортно впродовж усього польоту.

А тепер короткі висновки після приземлення.

По-перше, якщо ви хочете хоча б із 80-відсотковою гарантією вилетіти й прилетіти, а значить, потрапити на заздалегідь заплановану важливу зустріч, дуже задумайтеся перед тим, як скористатися бюджетними авіалініями! Я летів на зустріч із прем’єр-міністром Криму, мав потрапити на переговори до початку всіх нарад та офіційних протокольних заходів керівника регіону, а зміг добутися лише через ДВІ години після запланованого часу. І добре, що у зв’язку з нашими нормальними стосунками, що склалися давно, ми змогли зустрітися в інший час того ж самого дня. А уявіть собі ситуацію з неможливістю зміни графіка вашого партнера або товариша! При повній необѓрунтованості перенесення рейсу. Вирішувати вам!

По-друге, заощаджуючи на ціні квитка, ви економите на сервісі, ставленні до вас, на гармонії та врівноваженості ваших емоцій. Вибирати вам!

І по-третє, час уже нам як покупцям і споживачам сервісу почати карати компанії за подібні вчинки. Не знаю, як інші учасники рейсу, але я дав своєму юристові доручення вивчити можливість подання позову до суду або скарги в організації, що стежать за якістю надання таких послуг.

Я зовсім не схильний ідеалізувати роботу традиційних перевізників, але з подібним непрофесіоналізмом та ставленням до пасажирів я зіткнувся вперше! Вважаю, якщо компанія не змінить своєї політики, їй не місце на українському ринку!!!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати