У свободи можуть бути обмеження, але тільки не кордони
Девід Ллойд Джордж, прем'єр-міністр Великої Британії (1916-1922 рр.)

Відбитки подорожей

У київській галереї «АВС-арт» відкрилась виставка «Троє в мистецькому човні»
1 червня, 2016 - 16:05

Сонячні види Венеції та Парижа, алегоричне темне море — роботи Наталії Кручкевич, Михайла Сидоренка та Романа Яціва, об’єднані в проекті, дуже різні, але гармоніюють між собою. Митці представляють львівську художню школу, на виставці показують живопис і графіку.

«Гадаю, ці три художники пов’язані не стільки професійно, скільки за світоглядом, — розмірковує Алла Маричевська, арт-директор галереї «АВС-арт». — Мабуть, у них є щось від наших далеких предків-сонцепоклонників, адже в їхніх роботах центральне місце посідає світло, яскраві чисті барви. Тони і напівтони — всі, що є у веселки».

Колір і світло відіграють важливу роль у творчості Наталії Кручкевич та Михайла Сидоренка. Подружжя митців бере участь у численних пленерах в Україні та за кордоном. За словами Михайла Сидоренка, коли він творить, то споглядає, уважно вдивляється і неначе розчиняється у тому, що перед очима. Картини Наталії Кручкевич — такі собі відбитки подорожей, наче спонтанні виплески емоцій і вражень, але з прискіпливо дібраними кольорами.

Третій автор, Роман Яців, перетворює натурні форми у більш відсторонені пластичні структури. Його холодне темне море — здається, не стільки реальний пейзаж, скільки образ людської душі. Цікаво, що Роман Яців є не лише художником, а й істориком та теоретиком мистецтва, проректором з наукової роботи Львівської національної академії мистецтв. Автор займається художніми практиками більше 30 років — вперше взяв участь у колективній виставці 1981 року. Потім призупинив таке заняття, як митець інтенсивно працює останні  сім років.

«Наукові дослідження тільки сприяють моїй художній практиці, — ділиться Роман Яців. — Я вдивляюся у певні закономірності, системи мислення художників — особливо мене цікавить модернізм, і той досвід у мені трансформується. Пройшов час, коли я міг трохи цитувати когось, зараз у мене більше індивідуальної мови, швидше, я глибоко вслухаюсь у себе».

Човен — багатозначний символ. На роботах з виставки він зустрічається у різному контексті: венеційські гондоли Наталії Кручкевич, човник у розбурханій темній воді Романа Яціва. «Багато моря на картинах Михайла Сидоренка, Наталія зображує канали Венеції. Але назвати виставку «Троє в мистецькому човні» наштовхнула робота Романа Яціва «Фантазія» — на ній зображений човен, від якого йде драбина до небес, — зізнається Алла Маричевська. — Нам видалось, що образ із назви виставки добре перегукується з теперішніми трансформаціями в суспільстві». До речі, сам Роман Яців бачить у човні універсальну категорію, що пов’язує минуле і сучасність.

Побачити реальні і метафізичні подорожі львівських митців — у рамках виставки «Троє в мистецькому човні» — можна у галереї «АВС-арт» до 20 червня.

Марія ПРОКОПЕНКО, фото Руслана КАНЮКИ, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments