Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

ВПС України відновлюють мережу аеродромів

10 грудня, 11:53
Фото: reporter.zt.ua (Нещодавно відновлена злітно-посадкова смуга військового аеродрому в Житомирі)

Чимало ресурсів сьогодні спрямовано на програму «реанімації» державних аеродромів на південно-східному напрямку. Зовсім недавно відновлено штучну злітно-посадкову cмугу, до якої майже 20 років не торкалися шасі літаків.

Це військовий аеродром «Кривий Ріг». Він функціонував ще з далеких 1950-х із авіаполком військово-транспортної авіації на озброєнні.

У 2000-му полк розформовано. Аеродром швидко «полонила» природа.

Майже за два десятиліття тут накопичилося чимало проблем, бо на летовищі не залишилося жодного підрозділу для його утримання. Лише у 2017 році, враховуючи фінансування і, звісно, позицію із нарощування бойових спроможностей, Командування ПС вирішило відновити летовище.

Про це повідомляє Командування повітряних сил ЗСУ на офіційній сторінці у Facebook.

Миколаївський інженерно-аеродромний батальйон разом із авіакомендатурою Вознесенська порівняно швидко відновили злітно-посадкову смугу. Викорчували куші та дерева, «вищипали» траву, підлатали дефектні ділянки армобетону, замінили близько 200 плит і провели заливку швів. На відремонтовану смугу нанесли розмітку та встановили маркувальне обладнання. Довжина ЗПС – 2500 м. Тепер «Кривий Ріг» готовий приймати усі типи літаків, що маємо на озброєнні.

Наступного року, коли потеплішає, тут почнуть «реанімувати» руліжні доріжки, включно з магістральною, та групову стоянку літаків. У планах – формування авіаційної комендатури. Це дозволить ефективно використовувати, як у процесі бойової підготовки, так і в нарощуванні бойових спроможностей авіації.

Відновлена у Кривому Розі штучна ЗПС — не єдина заслуга військових інженерів-аеродромників. Наприклад, перед початком цьогорічних масштабних бойових стрільб військ ППО на Херсонщині, фахівці Миколаївського окремого інженерно-аеродромного батальйону збудували ґрунтовий польовий аеродром на Державному випробувальному полігоні «Ягорлик». А це вирівнювання й ущільнення ділянки площею понад 100 тис. кв. м. Підрозділу вдалося виконати це непросте завдання всього за три тижні.

Виконання програми розбудови аеродромної мережі нашого війська йде повним ходом. Протягом поточного року два окремих інженерно-аеродромних батальйони у різних регіонах країни відремонтували понад 22 тис. кв. м штучних аеродромних покриттів. Було збудовано два польових аеродроми та проведено ремонт ще трьох наявних ґрунтових злітно-посадкових смуг.

Тривають ремонтні роботи й на вивільнених аеродромах «Прилуки» та «Дубно», проходить ремонт штучного покриття на аеродромі «Кульбакіне». Для цих та інших аеродромів із Чорткова відвантажено близько 1000 аеродромних плит ПАГ-18 та ПАГ-20. Також цього року було закуплено понад 1200 нових аеродромних плит, які знадобляться для ремонту.

Нині аеродромна мережа Збройних Сил України нараховує понад три десятки аеродромів разом із вивільненими та ґрунтово-польовими летовищами.

Наступного року першим капітально відремонтованим має стати аеродром спільного використання «Вінниця» (Гавришівка). Окрім заміни штучного покриття ЗПС, руліжних доріжок, стоянок для літаків, комунікацій, світло- та радіотехнічного обладнання, територію аеродрому планують облаштувати огорожею та сучасними технічними засобами охорони. Вартість проекту попередньо оцінюють у понад 1 млрд грн. Кошти на проект виділять місцеві органи влади.

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати