Ми звикли традиційно ховати від себе ту правду, над якою треба було б найбільше подумати.
Євген Сверстюк, український громадський діяч, філософ, літературний критик, есеїст, поет

Ранок починається з велосипеда! (фото)

Їздити на роботу двоколісним стає модно - це доводить традиційна акція у Києві

Чекаючи автобуса, бачу кілька невеликих груп велосипедистів, які їдуть у бік центру. За півгодини зустрічаю їх на Майдані Незалежності, де зазвичай раз на сезон проходить веселий флешмоб «Велосипедом на роботу». Взагалі він відбувається у багатьох містах України, у столиці його координує Асоціація велосипедистів Києва.

НАЙБІЛЬША ВЕЛОКОЛОНА - З ПОСОЛЬСТВА США

Столичний велорух розвивається, причому значно швидше за велоінфраструктуру. Й учасники акції приїздять на Майдан не поодинці, а разом із колегами. Тому цього разу вперше визначили Best Corporate Team, кращу корпоративну команду - найчисленнішу велоколону від одної організації. Перемогли співробітники Посольства США в Україні. Їх колона з 15 людей після нагородження поїхала на роботу з великим веганським тортом.

Змагались за титул кращої корпоративної команди і представники регіонального сервісного центру МВС у Києві. За словами його співробітника Ігоря Нараєвського, у колективі з 30 людей їздять на роботу велосипедом четверо-п’ятеро. «Я сам користуюся велосипедом давно, але не дуже часто, - додає Ігор. - Насамперед для прогулянок з друзями, дітьми. Зазвичай катаємось десь у лісі. У вихідні постійно їжджу на велосипеді. На роботу - інколи».

БУТИ ВЕЛОПРАЦЕДАВЦЕМ - ПРЕСТИЖНО

Щороку АВК нагороджує кращих велопрацедавців. Йдеться про компанії та установи, де створюють зручності для велосипедистів. Щонайменше - паркінги, в ідеалі - душ і місце для переодягання. Цього року прийом заявок на конкурс оголосили раніше, якраз 13 квітня. Організатори прагнуть, щоб до нього долучились якомога більше підприємств.

«Поставити велопарковку - не такий трудомісткий процес. Охочі можуть зробити це, поки триває прийом заявок, до 1 жовтня, і взяти участь, - коментує Марина Блудша, медіакоординаторка АВК. - Це вже стає модою. Раніше у конкурсі брали участь майже одні ІТ-компанії, вони переважно і перемагали. Це заможні фірми, які можуть собі таке дозволити, які борються за співробітників, тому роблять для них все «за фен-шуєм», у тому числі велопарковки. Але торік переможцем стала юридична фірма. Тож комфортом велосипедистів вже переймаються не лише ІТ-шники».

На акцію приїхали елегантно вбрані представники юридичної компанії Everlegal, яка і стала кращим велопрацедавцем у 2017 році. «У теплу пору року ми їздимо на велосипедах майже щодня: у суд, на зустрічі тощо, - розповідає Дар’я Кравець, яка працює в Everlegal, а на велосипеді катається з дитинства. - Враховуючи київський трафік, те, що наш офіс знаходиться у центрі міста, велосипед - наш рятувальний круг у насичений робочий день, коли центр у заторах. Плюс, ми заохочуємо своїх юристів до здорового способу життя».

«Ми два роки йшли до титулу кращого велопрацедавця, - продовжує Дар’я. - Закупили власний велопарк для працівників, зробили охоронну велопарковку. У нашому офісі є душі. І велосипеди не просто стоять - люди бачать, що ми ними користуємось».

ВІДКРИТИ СВІТ НА ВЕЛОСИПЕДІ

Веб-розробник Павло Гридін велосипедом їздить не лише на роботу, а й багато подорожує. В основному, до Європи. «Це Італія, Франція - там дуже красиво, - ділиться Павло. - Найбільше запам’яталась подорож Італією. Ми з другом прилетіли до Мілана, звідти на електричці приїхали до Болоньї, а потім їхали 1300 кілометрів по Італії. Ми брали участь у змаганнях з тріатлону, фініш був у Пескарі. Велосипед, невеликий рюкзак за спиною - ось і все наше спорядження. Так ми тусили по Італії 21 день, з них суто їздових було десь 14».

Україною Павло мандрує мало. «В основному, це проїзди Київ - Житомир або просто їду покататися до Обухова і назад, - продовжує ІТ-шник. - Один раз проїхався Карпатами - там дуже вбиті дороги. Стартував з Івано-Франківська, доїхав до Хуста і через Міжгір’я повернувся до Івано-Франківська. Це більше 600 кілометрів. Так, дуже красиво, але доріг немає, інфраструктури немає. Якщо десь зупинятися ночувати - це або треш, або шалено дорого. В Європі з цим набагато простіше».

«ВЕЛОСИПЕДИСТИ ТА ВОДІЇ СТАЮТЬ БІЛЬШ ДРУЖНІМИ ОДНЕ ДО ОДНОГО»

Дизайнерка Романа Рубан про велосипед мріяла з дитинства і здійснила це бажання студенткою. «Навчилася кататися років у сім, але активно використовую велосипед останні чотири роки, - продовжує Романа. - Інколи намагаюся їздити велосипедом на роботу, гуляю так із друзями, їжджу за місто до бабусі, а також на тренування. Певно, по місту найприємніший маршрут, особливо для новачків, - Труханів острів. Там гарне покриття і на вихідних класно покататися серед дерев».

Романа теж їздить у велоподорожі. Наприклад, за тиждень проїхала від Києва до Чернівців, а минулого року трохи каталася Польщею. «У Польщі водії ставляться до велосипедистів дуже поважно, завжди їх пропускають. Але наші велосипедисти та водії також стають більш дружніми одне до одного, - зауважує Романа. - Мабуть, основні проблеми у Києві - якість покриття та припарковані авто у крайній смузі. А так для себе я не виділяю особливих перешкод у пересуванні містом».

В ОЧІКУВАННІ ТРЬОХ НОВИХ МАРШРУТІВ

Нагадаємо, у лютому Київрада нарешті ухвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури столиці. Також цього року міська влада виділяє на розвиток велоінфраструктури 50 мільйонів гривень. Але коли велосипедисти відчують цю увагу на практиці?

«Минулого тижня гендиректор «Київавтодору» Олександр Густєлєв заявив, що цього року планується проектування трьох веломаршрутів: з Виноградаря до центру, з Оболоні до центру і з Солом’янки - теж до центру. Проектування - тривалий процес, тому добре, якщо до кінця цього року їх спроектують і почнуть будівництво», - каже медіакоординаторка АВК Марина Блудша.

Також цього року із Громадського бюджету Києва виділили кошти на створення велопаркінгів біля «синьої» гілки метро. За словами Марини, незабаром має початися їх проектування.

Зараз у Києві, по суті, немає можливості надійно припаркувати велосипед біля метро. Хіба що біля ВДНГ стоїть фургончик приватної компанії, де двоколісний можна залишити чи взяти на прокат. Раніше аналогічна точка, теж приватна ініціатива, була біля станції метро «Лівобережна». Але її прибрали, бо такі фургончики трактуються міською владою як МАФи. Тепер за створення цих велопаркінгів береться громада, ще й отримує підтримку з бюджету міста, тож вони просто мусять з’явитися. 

А щоб якомога більше людей впевнено почувалися за кермом велосипеда, в АВК шостий рік поспіль проводять велошколу з безпеки руху, вона стартує 15 квітня.

Павло Гридін про стосунки водіїв і велосипедистів говорить так: «Я вважаю, що велосипедист має захищати свою позицію на дорозі. Але тут потрібен досвід». Тож набирайтеся його - дорогою на роботу та у мандрівках.

 

Марія ПРОКОПЕНКО, фото Миколи ТИМЧЕНКА, «День»

«День» у Facebook, , Google+

Новини партнерів
comments powered by HyperComments