Танці, танці, танці!
У Національній опері України Віденський бал зібрав понад дві тисячі представників українського бомонду
Він став закриттям бального сезону, під час якого вдалося провести понад десять бальних заходів. А це доволі багато для країни, для якої історично бальні традиції давно забуті. Віденський оперний бал відбувається за підтримки мерії Відня — батьківщини оперних балів. Голова Всеукраїнського бального комітету Денис Кунін розказав, що Віденські оперні бали проводяться за ліцензією Відня. Окрім власне столиці Австрії і Києва, оперні бали проводяться тільки в Парижі та Нью-Йорку. А от Віденські не оперні — в Москві, Об’єднаних Арабських Еміратах, Нью-Йорку. Разом із географією проведення змінюється і програма балів. Наприклад, у Відні перевага надається танцям. Тут обходяться без ведучих. Дійство відкриває оркестр — фанфарами, потім виступ запрошеної зірки і традиційна танцювальна програма.
— Враховуючи те, що бальні традиції в Україні тільки розвиваються, ми запрошуємо ведучих, які допомагають зорієнтуватися гостям на балу, і танцмейстера, який веде танцювальну програму. Пройде не один рік, перш ніж ми зможемо повною мірою застосовувати віденську форму, — пояснив «Дню» Денис Кунін.
Цього разу найпишніший танцювальний захід у Національній опері відвідали: політики, дипломати, громадські діячі, бізнесмени, представники шоу-бізнесу, які не пошкодували викласти за квиток на дійство від 500 грн. (за танцювальний квиток, без фіксованого місця для сидіння) до 2500 (за місце в ложі). Частина квитків розповсюджувалася через каси, а частина видавалася гостям в якості безкоштовних запрошень. Оргкомітет Віденського оперного балу намагається не відставати від європейських традицій, запрошуючи провідних політиків і дипломатів. Організатори запевняють, що квитки, які було «запущено» в продаж розійшлися доволі швидко. За чотири дні до балу придбати їх уже було неможливо. А перші бронювання організатори отримали ще в березні.
Пишність заходу, звісно, диктує не тільки ціна квитків. Вишуканість убрання і поведінки, вміння танцювати — ось що найперше.
«Перш ніж іти на бал, треба навчитися ходити, говорити і танцювати», — переконаний генеральний продюсер Ukrainian Fashion Week Володимир Нечипорук. У фойє і залах театру можна було побачити багато відомих осіб, які не проігнорували дрес- код: чоловіки — у фраках і з метеликами, жінки — у довгих вечірніх або бальних сукнях.
До вибору своїх убрань імениті гості підійшли дуже ретельно. Танці на Віденському балу в Києві були далеко не на першому плані. Кожне відоме обличчя на вході по-своєму пишно зустрічали журналісти. VIP-и розповідав представникам ЗМІ про ексклюзивність свого наряду і кількість коштовного каміння в аксесуарах. Так, співачка Камалія від відповіді на запитання про вартість її блискучої сумочки ухилилася, аби, за її власними словами, не шокувати журналістів: «Вам стане погано», — манірно припустила вона. Ще одна представниця шоу-бізнесу, хореограф Світлана Лопес упевнена, що цілі, з якими зірки ходять на бал, різні. Але зізнається, що більшість, до якої належить і сама, приходить, аби похизуватися розкішними сукнями і прикрасами і — догодити нашому шоу-бізнесу — піару. Деякі ж представники бомонду називають це окриленістю.
— До таких балів треба привчати молодь. Тут панують окриленість і духовність. Одним словом, вищий світ — і цим все сказано, — вважає акторка Ольга Сумська, яка цього року прийшла на бал у компанії мами, тьоті та доньки з кавалером. А от телеведуча, співачка і художниця Анжеліка Рудницька «проміняла би бал на сон, якби не аукціон». Вона зізналася, що залишила б бал без уваги, якби не подушка її авторства, яка була виставлена в якості лота на благодійному аукціоні.
Утім, хтось дивиться на Віденський оперний бал з точки зору глобальної перспективи. «Ми вбачаємо у Віденському балі, як і в інших європейських форумах подібного типу ознаки демократії, європейських стандартів життя, що в цілому впливає на ситуацію в країні», — упевнений генеральний директор Національної опери України Петро Чуприна.
Організацією дійства займалися професіонали. Тих, хто принаймні якимось чином задіяний у організації події було близько тисячі осіб. Скільки в цілому обійшлася організація балу оргкомітет так і не зізнався, але натякнув, що захід цей не з дешевих. Це не дивно, адже тут тільки супровід танцювальної програми забезпечували два оркестри — заслужений Академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України та Київський академічний муніципальний духовий оркестр. Окрім того, не так просто переобладнати глядацький зал театру на танцмайданчик.
— У Національній опері відбувається багато мистецьких подій, мистецьких форумів, але не часто збирається така вишукана публіка, — підкреслив Петро Чуприна. — Звичайно, це було не так просто — переобладнати наш зал. Він зараз виглядає абсолютно інакше, ніж традиційно, і відповідає усім вимогам і параметрам, які визнані в Європі та світі.
Щороку запрошуються імениті зірки. Нині почесним гостем став відомий грузинський тенор, соліст Великого театру Зураб Соткілава. Як сюрприз для гостей балу співак проникливо виконав українську народну пісню «Дивлюсь я на небо».
Ніч проходила за класичним сценарієм — танцювальна програма (полонез дебютантів, вальси, фокстроти, польки та інші), яка перемішувався показовими виступами зірок, а і закінчилося гуляння бомонду о четвертій ранку заключним вальсом. Уже традиційний танцмейстер балу Григорій Чапкіс із радістю наголосив, що сучасна молодь усе більше цікавиться танцями.
— Зараз бальний рух набирає в Україні обертів, — зазначає танцмейстер, — почали проводитися різні бали різних рівнів. Не тільки в Києві, а й Донецьку, Дніпропетровську. Окрім того, на щастя, з’явилася молодь, яка вміє танцювати, бо раніше з цим була велика проблема.
До речі, до балу не менш інтенсивно ніж дебютанти готувалися і деякі зірки, відвідуючи так званий VIP-танцклас у одному з елітних столичних фітнес-клубів. Протягом двох тижнів перед балом там вчилося танцювати близько ста осіб, серед них співачка Світлана Лобода, резиденти Comedy Club UA та ін. А от Олександр Пономарьов спеціально до події не готувався, каже до цього мав один, але дуже серйозний майстер-клас тривалістю 2,5 місяці — «Танці з зірками». Максим Неліпа, який завітав на подію разом із дружиною, сказав: «Ми прийшли отримувати задоволення від спостерігання». До 24.00 гості танцювали під класичні танці європейської програми, а після півночі організатори додали гостям складнощів, презентувавши латиноамериканські мелодії. Дехто відчайдушно намагався «боротися» з невідомими мелодіями, хтось так і не наважився...
Віденський оперний бал 2007, окрім світської події, несе і благодійну місію. Організатори влаштували лотерею та аукціон. Усі зібрані кошти будуть переказані на допомогу творчо обдарованим дітям.