Українці віддають перевагу цифрі
За минулий рік в Україні було продано 237 тисяч цифрових відеокамер, що на 82% більше, ніж у 2005 році, а в грошовому еквіваленті становить майже $102 мільйони. Ці дані отримано в результаті дослідження, проведеного холдингом AVentures Group. При цьому також з'ясувалося, що ринок цифрових відеокамер (у грошовому еквіваленті) виріс усього на 57%. Автори дослідження пояснюють це зниженням середньої собівартості продукції (на 14 % — з $500 у 2005-му до $430 у 2006 році).
П'ятірка лідерів продажу цифрових відеокамер за підсумками 2006 року виглядає таким чином: Sony (42%), Panasonic (21%), Canon (13%), Samsung (13%), JVC (10%). Причому лідер (компанія Sony) протягом 2006 року збільшив свою частку ринку з 36% у першому кварталі до 46% у четвертому кварталі.
Зменшення середньої собівартості, а услід за ним і зміна картини попиту на пристрої з різними функціональними можливостями вплинули на перерозподіл часток цінових сегментів. Найбільшу частку (58%) у продажу 2006 року зберігає ціновий сегмент до $400. Частка цінового сегмента $400—600 становила 25% (при незначному зниженні з 28% у першому кварталі до 25% у четвертому). Частка сегмента від $600 до $800 за підсумками 2006 року становила 11% ринку. Водночас частка цифрових відеокамер вартістю понад $800 збільшилась з 5% у першому кварталі до 8% у четвертому і за підсумками річного продажу становила 6%.
Аналіз продажу відеокамер за типом цифрового носія свідчить про популярність пристроїв формату miniDV. Частка таких камер становила 72% продажу за підсумками року, при цьому вона знизилася з 83% у першому кварталі до 63% у четвертому на тлі загального скорочення продажу пристроїв, що використовують як носія інформації касету. Експерти зазначають протилежну тенденцію в сегменті HDD- і DVD-камер. Так, частка DVD-камер виросла з 6% у першому кварталі до 27% у четвертому кварталі, а за підсумками року становила 20% продажу; а обсяг продажу HDD камер збільшився з 3% у першомукварталі до 8% у четвертому. Загалом за 2006 рік їх приріст склав 5%.
Досить важливе значення для покупця має також тип сенсора. Минулого року 95% продажу всіх цифрових відеокамер становили моделі, що використовують як сенсор CCD-матрицю, 3% — 3CCD-матрицю, 2% — CMOS-матрицю.
Підбиваючи підсумки дослідження, аналітики AVentures Group зазначають, що 24% реалізованих у 2006 році цифрових відеокамер мають 20-кратний оптичний зум. Не менш популярні камери, в яких реалізована кратність 10х — вони становили 23% продажу. За прогнозами експертів, ринок цифрових відеокамер у 2007 році становитиме майже 375 тисяч пристроїв, або $150 млн. у грошовому еквіваленті.