Перейти до основного вмісту

Гайд-парк по-українськи

22 березня, 00:00
ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ВЕЛИКОМУ УКРАЇНСЬКОМУ ВІЧІ ПРИХОДИЛИ СІМ’ЯМИ / ФОТО ОЛЕКСАНДРА КОСАРЄВА

Позавчора в київському Палаці спорту партія «Віче» влаштувала «точку зібрання». Так лідер партії Інна Богословська назвала — Велике Українське Віче. Такий собі Гайд-парк по-українськи. У фойє були встановлені дев’ять дискусійних майданчиків. Теми — на будь-який смак: геополітика, геоекономіка, молодь, освіта, культура, малий та середній бізнес. Спікери — експерти у цих сферах.

Потрібно відзначити, публіка у Палаці спорту зібралася найрізноманітніша — вхід був вільний. Багато тінейджерів, шанувальників братів Гадюкіних, прийшли «відтягнутися» під улюблену групу (на десерт було обіцяно їхній концерт). Вони органічно доповнили дорослу аудиторію людей з інтелігентними обличчями, тих, кого «вічники» називають середнім класом.

«Коли я прочитала цей лист, то сказала: кампанію виграно», — заявила Інна Богословська на прес-конференції перед початком великого віча. Власне, вразив Інну Германівну не стільки сам лист (який вона отримала напередодні), оскільки підпис під ним — Федоренко Сергій, слюсар Харківського метрополітену, представник середнього класу. «Коли всі зрозуміли, що середній клас — це і кваліфікований робітник, то це означає — країна відбулася, відбувся середній клас. Середнього класу вже мільйони. І сьогодні ми повинні показати, що він готовий до влади і йде до неї», — відзначила лідер «Віча». «У ході цієї виборчої кампанії відбулося політичне народження середнього класу, з чим я вас і вітаю», — додав політолог Вадим Карасьов, другий номер партії «Віче».

Тим часом навколо дискусійних майданчиків збиралося дедалі більше людей. Навіть аполітичні підлітки з відкритими ротами слухали ораторів. А от «дорослої» публіки було особливо багато біля платформи під назвою «Геополітичний вибір України — активний нейтралітет». Тут натхненно виступав Олександр Чалий, колишній перший заступник міністра закордонних справ України. «Ми трансформуємо Україну на країну активного нейтралітету, яка має рівні відносини з усіма своїми сусідами, — звертався він до людей. — Ми крок за кроком укріпимо нашу безпеку, ми трансформуємося у Швейцарію XXI століття. Я вам наведу приклад з історії, як виникла Швейцарія. Вона була між трьох імперій: австро- угорською, французькою та німецькою. Але жодна з імперій не змогла нею оволодіти повністю. Люди воювали, пролили ріки крові. Заспокоїлися у XVII столітті, тоді Швейцарія стала Швейцарією. Сьогодні з Україною відбувається те ж саме. Ми стали геополітичним центром Євразії. Нас не може взяти ні Росія, тому що ні сил не вистачає, ні ми не хочемо. Ні ЄС, куди ми хочемо, а нас не беруть. Тому ми повинні подумати про себе самі і сформулювати ту ідею, яка дасть нам стабільність і не розриватиме Україну».

До Олександра Чалого приєднався відомий політолог Вадим Карасьов, і дискусія стала ще гострішою. Публіка біля цієї платформи зібралася дуже політизована, ставили питання з приводу статусу російської мови, майбутньої кандидатури прем’єр-міністра та парламентської коаліції. Як з’ясувалося, «Віче» в майбутньому парламенті має намір стати мостом між «Нашою Україною» та «Регіонами» і таким чином консолідувати країну. «А як же народ? — не втрималася від запитання кореспондент «Дня». — І на Сході, і на Заході такий союз можуть сприйняти як зраду?». «Вічники» палко прийнялися мене переконувати у зворотному. «Якщо коаліція формуватиметься не за принципом розподілу портфелів, а за принципом розвитку України, тоді народ зрозуміє», — запевнив Вадим Карасьов. «Наша ідеологія така — давайте не шукати зрадників. Ні на Сході, ні на Заході. Усі громадяни України» — вступив у дискусію Олександр Чалий. «Як правило, національні інтереси здають ті, хто більше за всіх кричить про свій патріотизм, — газові угоди тому підтвердження. Головне завдання — знайти ті смисли, які об’єднують український народ. Якщо членство в НАТО розриває український народ, то ми повинні сісти, подумати і знайти серединну ідею, яка об’єднає народ і поведе до Європейського Союзу»,— додав він.

Хотілося й далі продовжити розмову, але тут відчинилися двері до залу, і натовп ринувся на концерт братів Гадюкіних. До речі, саме ця культова група вигадала позивні «Віча» до рекламних роликів. «Щодо креативу, то брати Гадюкіни — неперевершені», — сказала про них Інна Богословська. Судячи з передвиборної кампанії, у «вічевців» з креативом також склалося.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати