ДО РЕЧІ
«Аерофлот» відмовився йти в «Нічний дозор»Днями навколо картини розгорівся скандал.
Керівництво авіакомпанії «Аерофлот» незадоволене використанням логотипа компанії у фільмі Тимура Бекмамбетова «Нічний дозор», повідомляє Lenta.ru з посиланням на газету «Ведомости». За сюжетом картини, поставленої за книгами письменника Сергія Лук’яненка, літак «Аерофлоту» потрапляє в різні неприємні історії, викликані діями темних магів. Насамкінець, коли світлі сили все-таки перемагають, літак вдало приземляється в Москві. Однак у «Аерофлоті» вважають, що події фільму можуть завдати шкоди репутації авіаперевізника. «Ми витратили багато сил на захист свого товарного знака, і відступати не збираємося», — повідомив газеті один із співробітників компанії. Крім того, заступник генерального директора «Аерофлоту» з правових питань Борис Єлісеєв заявив, що компанія не давала дозволу на використання в фільмі логотипа компанії. Замдиректора також додав, що у випадку, якщо творці фільму не приберуть із картини логотип, «Аерофлот» звернеться до суду.
Режисер фільму Тимур Бекмамбетов стверджує, що логотип потрапив у кадр ненавмисно, оскільки, за словами режисера, «у нас у країні майже на всіх літаках написано слово «Аерофлот». Сергій Лук’яненко вважає, що екіпаж і машина в картині показані «з найкращого боку». Колеги також заступаються за творців фільму — Олена Яцура, продюсер компанії «Слово», вважає, що «присутність у кадрі якогось бренда необхідна для достовірності часу, навколишнього середовища та інформації», і, з цього погляду, наявність літака найбільшого російського авіаперевізника в кадрі виправдана. Крім того, на думку фахівців, внесення змін до картини на даному етапі виявиться надто дорогим — вже надруковано 310 копій фільму, і «виправлення» кожної iз них буде коштувати $1000.
Як вважають юристи, можливий позов «Аерофлоту» до творців «Нічного дозору» навряд чи має шанс бути задоволеним. «У юридичному плані порушенням прав на товарний знак є його комерційне використання в тій самій сфері, що й у правовласника. Однак «Перший канал» не займається авіаперевезеннями», — відзначає експерт компанії Baker & McKenzie Євген Арієвич.
Випуск газети №:
№117, (2004)Рубрика
Тайм-аут