Кінах пропонує Будапешту долучитися до нафтового коридору
Будапешт іще подумає, чи цікавитися цимЗапобігання повеням назвав пріоритетом в українсько-угорських відносинах прем’єр-міністр України Анатолій Кінах під час свого першого офіційного закордонного візиту до Будапешта. Голова уряду Угорщини Віктор Орбан високо оцінив спільний проект України та НАТО з запобігання повеням, якому Угорщина обіцяла надавати матеріальну та експортну допомогу. До вересня угорський уряд повинен прийняти остаточне рішення стосовно пропозиції України про створення комплексної антиповеневої програми в Єврокарпатському регіоні. Тоді ж має розпочатися реалізація програми у верхів’ях річки Тиса. Першого жовтня передбачено створити міжнаціональний батальйон для ліквідації наслідків катастроф природно-техногенного характеру. Будапешт також розглядає можливість підписання міжурядового договору з Україною з цієї проблеми. Остання весняна повінь, коли з території Угорщини на Закарпаття спустили тисячі кубометрів води, довела, що без координації дій українських та угорських місцевих адміністрацій висока вода загрожує усьому Єврокарпатському регіону.
Голова угорського уряду поспішив завірити свого українського колегу в тому, що Будапешт не змінюватиме візовий режим з Україною до вступу Угорщини до Європейського Союзу. За словами Віктора Орбана, готується відповідна декларація. Однак бажаючим оглянути стародавній Будапешт без проблем з отриманням візи варто поквапитись. Після прийняття Угорщини до ЄС питання режиму перетину кордонів вирішуватимуться вже не в Будапешті, а в Брюсселі, в керівних структурах Європейського Союзу. Європейська комісія, хоч поки що не визнала цього офіційно, вважає Угорщиною кандидатом номер один на вступ до ЄС 2003 року.
Віктор Орбан обіцяв також Анатолію Кінаху сприяти розвиткові співпраці України з Вишеградською четвіркою —неформальною групою, створеною для координації зусиль Угорщини, Польщі та тоді ще Чехословаччини на шляху до ЄС.
Під час візиту делегації українського уряду до Угорщини було підписано угоду про створення сприятливих умов для розвитку туризму в обох країнах. У цій галузі в угорців справді є чому повчитися — туризм приносить щороку майже 10% ВВП. Угода повинна сприяти надходженню угорських інвестицій до туристичної галузі України. Зараз Угорщину щороку відвідують півмільйона українських туристів, стільки ж угорців, за словами голови Держкомітету молодіжної політики, спорту й туризму України Валерія Цибуха, приїжджають до нашої країни, передає Інтерфакс-Україна.
Найголовніший проект українсько-угорської економічної співпраці — можлива участь Угорщини у транспортуванні нафти Євразійським транспортним коридором. Анатолій Кінах запропонував угорському уряду взяти участь у реалізації проекту транспортування нафти через термінал «Південний», будівництво якого має завершитися цього року, та нафтопровід Одеса—Броди, а також у проекті об’єднання нафтопроводів «Дружба» та «Адрія». Віктор Орбан обіцяв, що його уряд розгляне пропозиції Києва й тоді «постукає в двері Кінаха», повідомляє УНІАН. Очевидно, що в Будапешті, так само як і у Варшаві, також зацікавленій в участі у євразійському транспортному коридорі, чекають від України не лише завершення будівництва нафтопроводу та терміналу, але й чіткого визначення принципів їхньої експлуатації, наприклад, створення міжнародного консорціуму.