Перевірка на яйцях
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20010516/484-6-3.jpg)
Різноманітністю художніх технологій вирізняється виставка Юлії Лазаревської та Миколи Мандрича «Ab ovo», що проходить цими днями в галереї «Тадзіо». Справді, в експозиції «Від початку» (так перекладається назва експозиції) представлено твори живопису, відеоарту, фотокомпозиції, а також скульптуру, виконану шляхом поєднання шамоту і металу. Такий «парад» прийомів художниця пояснює прагненням зрівноважити в правах і форму, і зміст творів. Адже в зображеннях переважають дві тісно пов’язані теми — яйце і людська голова. Послання, адресоване «яйцеголовій» інтелігенції, суто діалектичне: голови — це виключно скульптура, а химерно розкриті яйця зависають у двомірних резерваціях фотографій та полотен. Теза і антитеза в наявності, синтез же відбувається в черепних коробках самих глядачів.
Металеві спіралі — пружини Хроноса, христове яєчко на ослі верхи, шоколадний «Кіндерсюрприз» — символ споживчого зла на представленому арт-відео; одним словом, суцільна «Аваскопія» (назва виставки, що передбачалася спочатку), тобто перевірка яєць на свіжість. У яйцях виявляються древній манускрипт або годинниковий механізм, — така вже в них древня, як сам час, доля — постійно щось у собі таїти. А чужу голову, як і чужу душу, ніякими променями не просвітиш. Тому й тиснуться закам’янілі голови серед залізних конструкцій. У результаті відбувається перевірка мізків, а також культури, що ними породжується, на яйцях — крихкій, швидкопсувній матерії. Проміжний результат уже є. Принаймні культура поки що пахне не дуже погано.
Випуск газети №:
№84, (2001)Рубрика
Тайм-аут