«Бабаї» подалися у книгоноші
Вийшов каталог книг українською мовою, які можна придбати за замовленнямПродюсерська агенція «Зелений пес», більше відома своїм конкурсом гостросюжетного українського роману «Золотий Бабай», після проголошення результатів цього творчого змагання не сидить склавши руки: вона активно розв'язує питання, як ознайомити читача з книгами-переможцями. І принагідно — не тільки з ними. У «Книгоноші» — каталозі книг, що вийшли українською мовою і які можнa придбати в цій агенції за замовленням, я нарахувала чотириста сорок найменувань. Тут представлена в повному обсязі і художня література, і дитяча, і галузева, і довідникова — як, власне, українська, так і закордонна. Цей перелік, напевно, приємно здивує багатьох. Про свій новий проект розповідають керівники агенції Віталій та Дмитро КАПРАНОВИ .
Віталій КАПРАНОВ:
— Навіть найкраща книжка в світі, якщо вона лежить тільки в двох крамницях, не продасться. Читачі з Рівненської області ніколи не поїдуть до київських крамниць по неї. Мережа Укркнига зруйнована. Іншої мережi дистриб'юцїї не створено. Тому видавництва сидять на накладах і думають, кому б їх віддати.
Ми хочемо дати людині можливість, незалежно від того, де вона живе, придбати потрібну їй книжку. Звідки взявся цей проект? Він підпирає два наші інші проекти — «Домашнє відео» та конкурс гостросюжетної літератури «Золотий Бабай».
Дмитро КАПРАНОВ:
— Видавництва не поспішають видавати українську книгу. А ми хочемо довести, що цю книжку будуть купувати.
— Як ваш каталог потрапляє до споживачів?
— Сьогодні розсилаємо разом із замовленими книжками. Ми увійшли в альянс із знаменитим бібліоманом — Костянтином Рудиком, багатьом відомим по програмі «Бібліоманія». Він анонсує на своїх сторінках в «ПіКу» та «Україні молодій» книги, на які до нас і приходять замовлення.
— Чи можна буде побачити «Книгоношу» на пунктах передплати?
— Навряд, цей механізм дуже неефективний. Ми маємо деякі інші ідеї, і, думаю, вони спрацюють.
— «Книгоноша», окрім книжок, пропонує найостанніші українські відео-фільми. Здається, ви єдині, хто це може запропонувати...
— Завдяки Міністерству культури нам вдалося придбати стрічки, які мало хто бачив: «Москаль-чарівник», «Фуджоу», «Сьомий маршрут», «Козаки йдуть», «Вишневі ночі». І паралельно ми випустили вже свій продукт — «Казки дідуся Панаса», того самого, що колись з телеекрану бажав малятам на добраніч. Тут головне було — знайти самого діда Панаса — Петра Юхимовича Весклярова. Виявилося, що він помер у 1995 році. Його дружина дуже зраділа нашій пропозиції і дала плівку, де дід Панас говорить своє знамените:«Добрий вечір вам, малята, любі хлопчики й дівчата». Вже вийшло дві збірки «Казок», і ще дві плануються до виходу. Подібно до цього ми зробили і два випуски «Катрусиного кінозалу».
Дмитро КАПРАНОВ : — Нам кажуть: людина не буде купувати книжку — у неї немає що їсти. За нашими спостереженнями потреба читати книжки ніяк не менша за потребу їсти чи одягатися. І не треба казати, що книга та українське кіно у невеликих населенних пунктах не знайдуть попиту!