Кіно від Трюффо: розслабтеся, це — бойовик
Творчість Трюффо, котрий починав свій шлях як кінокритик, сформувалася із двох великих кінематографій: французької та американської. І яскравим прикладом гібрида «французького стилю» і «американської форми» у процесі його розвитку є два фільми: рання картина «Стріляйте в піаніста» та останній фільм режисера «Веселенька неділя». Після свого дебюту — фільму «400 ударів» — Трюффо не наважився знову повернутися до свого улюбленого героя Антуана Дуанеля — він це зробить пізніше. А поки що головним героєм картини «Стріляйте в піаніста» стає Шарль Азнавур — фільм вийшов на піку популярності цього співака, композитора, поета та актора. Азнавур грає музиканта з кафе, котрий розмовляє з клавішами піаніно набагато вільніше, ніж із жінкою своєї мрії. Він настільки занурений у свій внутрішній світ, що не покидає його, навіть коли лунають постріли. А вони лунають досить часто, оскільки це найсправжнісіньке гангстерське кіно.
«Веселенька неділя» — це надзвичайно винахідливий за формою комедійний бойовик. Його навмисно знято на чорно-білій плівці й стилізовано під «чорний» фільм 50—60-х. Головний герой, котрого грає Жан-Луї Трентіньян, потрапляє у ретельно продумані тенета із двох убивств. Коли суд здається неминучим, його рятує особиста секретарка, заповзятлива та енергійна леді у виконанні Фанні Ардан. Франсуа Трюффо завжди вважав, що його фільми повинні нагадувати циркові вистави, далекі від документалізму. Тому що життя — це і є найсправжнісінька циркова вистава.
№209 31.10.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»