Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Під музику Вівальді...

У Києві — нові вимоги до маршруток
27 лютого, 10:14
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Класична музика, чистота в салоні та водій із краваткою — такі вимоги до перевізників висуває Громадська рада при КМДА. На їхнє виконання дає... два місяці.

Діряві двері,  іржа у салоні, брудна підлога, а інколи ще й нечемні водії — таку картину часто бачать пасажири столичних маршруток. Громадська рада при КМДА нещодавно ініціювала проект перетворення київських маршруток майже на ідеальні: водії мають бути у формі, чемні та охайні, у салоні — чистота, ніяких неестетичних зображень та наліпок, а з приймачів  лунає класична музика. Серед інших вимог, котрі висуваються до перевізників, такі: щодня перед початком рейсу і після його завершення автобус проходить технічний огляд, водії видають пасажирам квитки на проїзд, проводяться інструктажі щодо роботи водіїв з пасажирами — такі собі уроки культурного та вихованого спілкування. Майже ідеальна, а головне — безпечна маршрутка. Та чи реальна?

Наразі ці вимоги Громадська рада надала Департаменту транспортної інфраструктури КМДА на ознайомлення. Довести до відома планують і самих перевізників. Незабаром має відбутися зустріч громадських активістів із власниками приватних автопарків. У розмові з «Днем» деякі з них зізналися, що не проти таких новацій, але за умови, що КМДА дозволить підвищити тарифи: аби було за що проводити маршрутні реформи.

— Ми працюємо і прагнемо кращих змін, стараємося триматися на плаву, але нас треба підтримувати економічно, у першу чергу — дати дозвіл від КМДА на підвищення тарифів. Для нашої компаній було б оптимальним зростання вартості проїзду для пасажирів до трьох-чотирьох гривень, залежно від кілометражу маршруту, — каже Юрій Нестерчук, директор ТОВ «Союзавто» (тут працює 280 автобусів, що обслуговують 21 маршрут у столиці). — Бо буквально за останній тиждень валютних коливань подорожчали запчастини, ми купуємо їх у Туреччині, Японії та Китаї. Подорожчали паливні матеріали на 40 — 50 копійок. Підвищити тарифи також необхідно і для «Київпастрансу» та метрополітену, щоб не працювати собі на збиток. На початку року я подав у мерію наші розрахунки, які обгрунтують тариф, але поки що ця ситуація не вирішується.

Нагадаємо, що КМДА обіцяла киянам підвищити тарифи на громадський транспорт на початку січня, потім — у лютому, поки остаточні терміни не визначені. Зазвичай після цього піднімають ціни на проїзд і маршрутники. Юрій Нестерчук додає, що зараз у Києві працюють найсильніші фірми-перевізники, «несерйозні», за його словами, уже відсіялися. Тому аби тримати гідну конкуренцію, готові йти на поліпшення якості послуг, а тому  з надією чекають підвищених тарифів.

На думку ж голови Громадської ради при КМДА Марини Бурмаки, проблема неякісних маршрутних перевезень криється частково і в тому, що їх слабо контролює Департамент транспортної інфраструктури. До його обов’язків входить контроль за дотриманням умов договорів, які укладають перевізники із КМДА на основі тендеру. На сайті департаменту опубліковані умови цих договорів, і більшість вимог, про які говорять зараз громадські активісти, у них прописані. Але перевізники їх не виконують, а департамент — не контролює, переконані у Громадській раді.

Підтвердженням цього є й те, що на сайті Департаменту є наказ «Про затвердження форми одягу та вимог до її носіння водіями, що працюють на автобусних маршрутах загального користування у режимі маршрутного таксі». Відповідно до цього наказу, форма на водіях мала з’явитися ще 1 січня 2014 року. Зараз уже майже кінець лютого, а форми немає.

— У цьому ж наказі йдеться, що Департамент зобов’язаний довести цю інформацію до відома автомобільних перевізників. Виходить, цього не зробили, — коментує Марина Бурмака. — Якщо працівники цієї служби не виконують своїх обов’язків належним чином, то слід ставити питання про кадрові ротації. Бо більшість проблем із неякісними послугами від перевізників викликані відсутністю контролю з боку адміністрації. За нашим наполяганням департамент відкрив гарячу телефонну лінію (за номером 202-63-18), на яку кияни можуть скаржитися у разі неподобств із перевізниками. Цей номер телефону мав через три дні з’явитися у всіх маршрутках. Коли ми через тиждень перевірили різні маршрути, то даний номер телефону в 70% автобусів був відсутній. При цьому ми з’ясували, що водії взагалі не знають про існування такої гарячої лінії та про наявність самого Департаменту, який їхню роботу взагалі контролює.

Тому питання контролю за дотриманням умов договору між перевізниками та КМДА громадські активісти частково беруть на себе, кажуть, що допомагати їм зголосилися волонтери інших громадських організацій. Та на думку директора ГО «Інститут міста» Олександра Сергієнка, і цього мало: ідеальні маршрутки можливі лише тоді, коли вимоги до їхньої роботи будуть законодавчо прописані.

— Перевізники підписують контракти з КМДА, в яких і треба всі ці нюанси прописувати: водій у краватці, смугастій сорочці, чиста підлога у маршрутці тощо. І вказувати ці вимоги треба до того, як почнеться конкурс серед перевізників, щоб вони знали, на що йдуть, — каже Олександр Іванович. — Щодо наказів від департаменту, то він їх може давати підлеглим особам. А перевізники — це незалежні фірми, які виграли тендер на обслуговування пасажирів. Це приватні підприємства, яким подібні накази ні до чого.

Утім, Марина Бурмака вірить у реальність маршрутних перевтілень. Для цього, на її думку, створили ще один важіль впливу на перевізників. «З боку адміністрації нам пообіцяли, якщо на гарячу лінію Департаменту надійде три звернення від киян на одного перевізника, то з ним буде розірвано договір, — додає пані Марина. — Для киян це наболіле питання. Ніхто не звертає уваги на те, що водій не має права курити, розмовляти по телефону, порушувати правила дорожнього руху, наприклад, перевищувати швидкість. Водії не оголошують зупинки на маршрутах, бо вони їх просто не знають. Перевізники мають перевіряти ці знання у водіїв. Пора покласти цьому край».

Зараз же на поштову адресу Громадської ради приходять листи від киян про те, яких же покращень вони очікують від перевізників. Ось деякі уривки з цих листів: «Усі маршрутки мають бути завжди полагоджені, чисті, в іншому разі — перевізників треба карати», «Водій повинен особливо уважно контролювати висадку та посадку пасажирів», «У транспорті має грати тиха музика, не радіо!!! Музика має бути ретельно підібраною, класичною чи інструментальною, залежно від пори доби», «У транспорті повинно бути чисто».

Що з цього вийде — побачимо через два місяці. Саме стільки часу на перетворення дають перевізникам у Громадській раді.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати