«Приборкання міфів»
Під такою назвою у столичній галереї «Митець» представлено живописні і графічні роботи Андрія Александровича-Дочевського
Андрій Ігорович — універсальний майстер пензля: художник і сценограф. Майже три десятиліття триває його роман із франківцями (як головний художник Національного театру ім. І.Франка він є автором візуального образу понад 60 вистав!) Александрович-Дочевський має свій стиль. Для кожної постановки знаходить особливий образ і «ключик», ніколи не повторюється! Він вміє поєднувати творчість і викладацьку діяльність (доцент Національної академії мистецтв і архітектури). Своїми учителями вважає Даниїла Лідера, Сергія Подерв’янського, Інну Биченкову та Олексія Бобровнікова. З 1983-го Андрій Ігорович працює в галузі станкового живопису, сценографії, театрального плаката.
— У кожному сюжеті, глибоко, архетипічно, приховані витоки міфу, — зауважив Андрій АЛЕКСАНДРОВИЧ- ДОЧЕВСЬКИЙ про свій вернісаж, який нині можна побачити в галереї «Митець». — Щоразу перед початком роботи я намагаюся віднайти чи розгадати приховану міфологему. Якщо її немає, я її створюю... Кінець кожного століття є певним підсумком. Кожен початок століття є певним прогнозом або переосмисленням міфу. Пошук адекватної форми — виклик і завдання. Форма і є змістом. Нова форма — новий міф. І так без кінця...
ДАВИД ТА ГОЛІАФ. ...У СИНЄ МОРЕ КРОВ ВОРОЖУ... Т. ШЕВЧЕНКО. 2018 РІК
В експозиції представлені станкові роботи художника, виконані в різних техніках та створені з 1991 по 2018 рр., що складають такі цикли:
«Приборкання міфів», 2009—2018. Цей цикл спрямований на нове трактування відомих біблійних сюжетів Старого Заповіту.
«Коли ми були богами», 2017 (роботи створені під впливом етруської культури художник змальовує образи-портрети своїх сучасників).
«Мій Гамлет», 1991—1997 рр. — серія графічних робіт за трагедією англійського класика Шекспіра.
«Стільці», 2012—2013 рр. — це соціально-сатирична серія і як зізнався митець, його рефлексії на оточуючий світ;
«Про-Крим-наш», 1994—2014 рр. — живописні роботи, навіяні подорожами, які відбувалися ще до російської окупації півострова.
До речі, за словами художника, свої театральні роботи він планує показати в грудні, на Свято Андрія Первозданого в Музеї театрального, музичного та кіномистецтва України.
Нагадаємо, Андрій Ігорович був сценографом багатьох вистав у різних театрах України та Польщі. Нагадаємо, в Національному театрі імені Івана Франка:
1996 — «Приборкання норовливої» В. Шекспіра;
1997 — «Король Лір» В. Шекспіра;
2004 — «Брати Карамазови» Ф. Достоєвського;
2005 — Solo-mea О. Білозуба; «Наталка-Полтавка» І. Котляревського.
У «Театрі Польскім» м. Бельсько-Бяла (Польща):
1996 — «Вишневий сад» А. Чехова.
Александрович-Дочевський — неодноразовий переможець конкурсу «Київська пектораль» за найкращу сценографію сезонів 1993, 1994, 1996, 2004, 2005 років.
Нині роботи митця зберігаються в: Державному музеї театрального та кіномистецтва, Музеї Лесі Українки, в Фонді Національної спілки художників, а також у приватних колекціях.
Виставка «Приборкання міфів», присвячена 60-річчю художника, триватиме до 20 жовня.