Коли важиться доля нації, історія не відрізняє поміж нейтральними боягузів.
В'ячеслав Липинський, український політичний діяч, історик, теоретик українського консерватизму

Ціни на європейські авто в Україні не впадуть

Аналітики — про те, що чекає на ринок після парафування Угоди про асоціацію з ЄС
2 липня, 2014 - 11:09
Ціни на європейські авто в Україні не впадуть
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Mercedes, Renault, Volkswagen та інші досягнення європейського автопрому стануть доступнішими українцям. Принаймні на це сподіваються водії, які з нетерпінням чекали підписання заключної економічної частини Угоди про асоціацію з ЄС. Та виявилося, що це не більше, ніж мрія. Аналітики стверджують: навіть коли РФ ратифікує Угоду про асоціацію з ЄС, то цінники в автосалонах не зміняться.

«Давайте подивимося, від чого залежить ціна на автомобіль, — розповідає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВАІД) Олег НАЗАРЕНКО. — Це — відпускна ціна заводу-виробника, акцизний збір, мито, відрахування в Пенсійний фонд, збір при першій реєстрації і ПДВ. Отож, крім ввізного мита, ні одна зі складових ціноутворення на авто цією угодою не змінюється. Із митом теж не все просто. Воно зменшуватиметься на 1% щороку протягом 10 років. Тобто зараз воно — 10%, а наступного року буде 9%, через рік — 8% і так до 0%.

Але в цій же угоді є застереження: у разі якщо імпорт з ЄС перевищує за рік 45 тис. автомобілів, Україна має право ввести без узгодження з ЄС захисне мито аж до 10% з наступного року. І тут я хочу зазначити, що йдеться про автомобілі, у яких походження з ЄС. Це і автомобілі Hyundai, KIA, вироблені на заводах Словаччини, Toyota, Nissan з Англії, Франції, Іспанії і т.д., а не тільки європейські марки».

До відома: обсяг імпорту з ЄС в 45 тисяч авто на рік — це дуже небагато для України. І навіть нинішнього непростого, за прогнозами ВАІД, року його буде досягнуто. А це означає, що Україна в будь-який час, на вимогу українських автовиробників, може ввести захисне мито 10%. «Тобто через 10 років, коли мито має бути 0%, цілком може так статися, що ринок захистять ставкою 10%. Але і це ще не все. Так званий захисний період становить ще п’ять років після закінчення 10-річного періоду зниження мита. Тобто Україна має повне право зберегти ставку 10%, якщо будуть загрози її внутрішньому виробникові», — коментує Назаренко.

Та ж історія з автомобілями, які були у вжитку. Адже їх, коментують експерти, угода не зачіпає. «Зниження на 1% стосується так званого торговельного обороту, просто кажучи, поставок компаній. На автомобілі, які імпортують громадяни, взагалі немає жодних підстав для зниження цін, оскільки для них нічого не змінюється з підписанням угоди взагалі», — зауважує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів.

Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: