Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Не газом єдиним...

Нафтогаз представив нову бізнес-стратегію
22 лютого, 18:01

Від видобувної компанії — до національного оператора «енергетичних сервісів». НАК «Нафтогаз України» оголосила про масштабну трансформацію компанії. До 2025 року вона прагне не лише зміцнити свої позиції як лідера з видобутку газу, а й розширити свої пріоритети на електрику, теплопостачання, енергоефективність, відновлювані джерела енергії, виробництво водню та інші галузі стратегічного значення.

Стратегія передбачає розбудову Групи на базі трьох бізнес-платформ: «Газовий бізнес», «Постачання кінцевим споживачам» та «Низьковуглецеві бізнеси». Саме вони стали «трьома китами» нової стратегії.

«Газ залишається одним із основних джерел генерації енергії на планеті. Тому газовий бізнес у корпоративному портфелі Нафтогазу був і залишається найважливішим. Ми хочемо збільшити видобуток, але в економічно доцільний спосіб», — розповів про основні пріоритети голова правління НАК «Нафтогаз України» Андрій КОБОЛЄВ.

Для цього Нафтогаз планує суттєво наростити резерви — розвідані запаси газу, адже більшість наявних родовищ — виснажені. На щастя, потенціал вітчизняних надр — досі суттєвий, тож шанси знайти нові великі родовища — високі.

«Нафтогазовий сектор України пропонує нам надзвичайні можливості. Якщо ми подивимося на інші країни Європи, видобуток газу там знижується... На противагу, лише Україна має потенціал нарощувати цей видобуток, адже вона має ресурсну та резервну базу. Залучивши інвестиції, ми зможемо зростати», — переконаний головний виконавчий директор Нафтогазу Отто ВАТЕРЛАНДЕР.

Згідно з новою стратегією, за п’ять років Нафтогаз прагне досягти стовідсоткового заміщення запасів газу. Це — понад 250 млрд кубометрів. Саме стільки компанія планує розвідати нових покладів палива. А протягом наступних десяти років запасів вуглеводнів Нафтогазу має побільшати вдвічі — до майже 500 млрд кубометрів!

У пошук нових, великих покладів газу Нафтогаз протягом найближчих десяти років планує вкласти 20—25 мільярдів доларів, із яких сім мільярдів доларів — протягом перших п’яти років.

Але не видобутком єдиним... Нафтогаз вирішив всерйоз сфокусуватися ще й на потребах клієнтів і нових бізнесах.

«Група має всі можливості стати повноцінною вертикально інтегрованою компанією, яка працює безпосередньо з кінцевими споживачами. Такий формат дає нам можливість запропонувати якісні послуги за кращими цінами, сприяти розвитку конкуренції і забезпечити українцям рівний доступ до якісних та доступних енергетичних продуктів та послуг», — додав Андрій Коболєв.

Це означає, що в державної компанії споживачі зможуть купувати не лише газ, а й електрику, енергоефективні рішення тощо.

«Ми хочемо представляти не лише газовий бізнес як ресурс, а всі ресурси, які потрібні нашим клієнтам. 2020 року ми стали газовим постачальником, на другому етапі — стати постачальником енергетичних послуг», — пояснює директор дивізіону «Роздрібна торгівля» Групи Нафтогаз Максим РАБІНОВИЧ.

Що ж до газу для побутових споживачів, то до 2025 року Нафтогаз хоче розширити частку на ньому до 35%, продаючи «блакитне паливо» чотирьом мільйонам споживачів. Нині в газопостачальної компанії Нафтогазу — 800 тисяч клієнтів.

Ще одна новація для Нафтогазу — розвиток низьковуглецевих бізнесів. Компанія оголосила, що готова досягти вуглецевої нейтральності до 2040 року — в ногу з «Зеленою угодою» ЄС. Зокрема, Нафтогаз планує підвищити енергоефективність, зменшити викиди метану, вуглецю та інших парникових газів, а також виробляти чисту і доступну енергію: сонячну, вітрову, біопаливо ба навіть водень.

«Ми як компанія збираємося йти в ногу з прогресом у реалізації цілей Паризької угоди. Це означає зменшення емісії вуглецю, пов’язаної з нашою власною діяльністю. Є дуже багато способів, як цього досягнути. Перш за все, це зменшення емісії та викидів, а по-друге, це зміна підходів у наданні послуг нашим споживачам», — розповіла радниця голови правління компанії, керівниця напрямку «Низьковуглецеві бізнеси» Лана ЗЕРКАЛЬ.

За попередніми оцінками, нова стратегія матиме довгостроковий ефект: протягом найближчих десяти років вона дасть змогу створити 290 тисяч нових робочих місць, державний та місцеві бюджети отримають додатково 361 млрд грн, Пенсійний фонд — 36 млрд грн, а ВВП зросте на 438 млрд грн.

Таким чином, реалізувавши стратегію до 2025 року, Група «Нафтогаз» очікує подвоїти власну цінність і вийти на первинне публічне розміщення акцій (IPO) на великій міжнародній біржі.

«2025 року ми плануємо вийти на публічне розміщення наших акцій і завершити процес IPO», — наголосив Андрій Коболєв.

Щоправда, глава Нафтогазу зауважив: і успішна реалізація нової стратегії, і вихід на IPO можливі лише за низки умов. Насамперед — політичного невтручання в роботу компанії, своєчасного надання ліцензій та землевідводів, затвердження фінансових планів, продовження реформи управління об’єктами державної власності й дотримання інших критеріїв.

Саме відсутність такої підтримки з боку уряду свого часу завадила виконанню програми зі збільшення видобутку газу «20/20».

Щоб не повторити помилок нещодавнього минулого й таки досягти енергетичної незалежності, цього разу влада має посприяти державній компанії. В цьому Нафтогаз невдовзі переконуватиме чинний уряд — детальний опис нової стратегії буде представлено Кабміну.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати