Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Плюс мільярд гривень до держбюджету щороку

В уряді працюють над інструментом, який дозволить водіям таксі детінізувати свої доходи
09 вересня, 09:27

В Україні планують легалізувати таксі. Відповідний законопроект підготувало Міністерство інфраструктури України.

7 серпня на сайті відомства документ було опубліковано і, відповідно, відкрито для громадського обговорення.

Чинне на теперішній час законодавство відстало від викликів і реальних потреб приватних пасажирських перевезень автотранспортом щонайменше на 10—15 років. Відсутність належного правового регулювання упродовж таких тривалих термінів потягнула за собою перехід сфери послуг таксі в «тінь», і в плані правозастосування податкових вимог, і в цілій низці аспектів, що стосуються безпосередньо безпеки і захищеності, як пасажирів, так і самих таксистів. При досить високій зайнятості населення в даній сфері відсоток тих, хто надає послуги таксі легально і, відповідно сплачує податки до бюджету, катастрофічно малий: за офіційними даними від 2 до 5%.

Зокрема, за даними Українського Інституту аналізу та менеджменту політики, місячний обсяг київського ринку таксі становить близько 400 млн грн, при цьому лише 5—12% столичних таксистів працюють легально, тоді як 88—95% працюють нелегально.

Натомість, за даними Української таксомоторної асоціації, тінізація ринку таксі в Україні становить понад 99%. При цьому, щодня в Україні таксі перевозять близько 2 млн пасажирів, а в Києві таксі здійснюють у середньому 300 поїздок в день.

Запропонований міністерством законопроект покликаний врахувати як інтереси держави щодо наповнення бюджету, так і інтереси великих перевізників і пересічних водіїв таксі.

У разі ухвалення документу, планують легалізувати понад 200 тисяч таксистів і збільшити надходження в бюджет більш ніж на мільярд гривень щороку.

«У нас є бажання навести лад у цій сфері. І не менш важливо, що бізнес теж відгукнувся. Власне, служби таксі теж готові до того, щоб виходити з тіні», — розповів міністр інфраструктури України Владислав КРИКЛІЙ.

Чиновник підкреслив, що документ передбачає розмежування класичних традиційних таксі, яких фактично не залишилося, і служб таксі операторів, які нині займають основний ринок.

Планується, що водій авто на замовлення повинен буде зареєструватись як фізична особа в реєстрі і після цього отримає патент, сплативши його вартість.

Сума буде залежати від терміну дії дозволу та населеного пункту, де він планує працювати.

«Водії класичних таксі — це фізичні особи підприємці або юридичні особи. Вони сплачують більші податки, але мають права на безкоштовні зупинки, стоянки, можуть рухатися смугами для громадського транспорту. Власне, всі ці речі не будуть доступні тим, хто не є службами таксі, хто займається не постійними перевезеннями. Ті, хто отримають патенти, вони зможуть офіційно цю послугу надавати», — пояснив Криклій.

Загалом, основними тезисами, які впровадить законопроект у разі його прийняття є:

• відсутність значного податкового навантаження на таксистів;

• скасування застарілого надмірного формалізму в питаннях правового регулювання сфери надання послуг таксі;

• прості механізми легалізації діяльності осіб, що надають послуги таксі;

• введення відчутних штрафів за порушення вимог щодо законного оформлення діяльності таксі та чіткий механізм притягнення до відповідальності порушників легалізаційних вимог;

• наявність ряду пільг для таксистів, що легалізують свою діяльність.

Сам механізм легалізації для таксистів включатиме можливість законно оформити свою діяльність як професійним водіям, які надають послуги таксі на постійній основі, так і перевізникам, які мають бажання просто час від часу займатися наданням послуг таксі. Таксистам, які реєструватимуть свою діяльність на постійній основі, гарантується ряд пільг, таких як, наприклад, можливість руху на дорогах в смузі громадського транспорту, а також можливість паркування на відповідних платних парковках.

Також важливим моментом правового регулювання виступає передбачене законопроектом введення єдиного реєстру автомобільних перевізників на таксі і реєстр відповідних провайдерів інформаційних послуг щодо перевезень на таксі.

Наведені зміни в сфері надання послуг з перевезень таксі мають сприяти активній детінізації даної сфери, а також підвищенню безпеки пасажирів і водіїв. При цьому вже зараз українцям, які здійснюють діяльність із надання послуг таксі, слід підготуватися до роботи за принципово новими правилами і щонайменше подбати про чітке розуміння всіх як існуючих, так і майбутніх аспектів, пов’язаних із легалізацією їхньої діяльності.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати