Борітеся – поборете, Вам бог помагає! За вас правда, за вас сила І воля святая!
Тарас Шевченко, український поет, письменник, художник, громадський та політичний діяч

«Євробачення-2006» завоювали монстри

Уперше за всю історію цього міжнародного пісенного конкурсу перемогли рок-музиканти з Фінляндії. Україна — на сьомому місці
23 травня, 2006 - 00:00
ЛІДЕР ГРУПИ «LORDI» — ФІНСЬКІ МОНСТРИ — ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУ / ФОТО З САЙТУ «ЄВРОБАЧЕННЯ»

Перемога хард-рокової групи «Lordi» в Афінах стала сенсацією. Ні експерти, ні самі фіни не чекали, що їхній епатажний номер «Hard rock hallelujah» глядачі назвуть кращим (він отримає 292 бали), і тому наступного року конкурс пройде у Фінляндії. Російський співак Діма Білан за виконання «Never let you go» набрав 248 очок і зайняв друге місце. На третє місце телеглядачі поставили групу «Hari Mata Hari» з Боснії і Герцеговини, відзначивши красиву та мелодійну баладу «Lejla» (229 балів). Українська конкурсантка Тіна Кароль завоювала сьоме місце. Її виступ відзначили 28 країн із 38- ми (переважно від одного до шести балів, найвищу оцінку — 12 балів — Тіні дала лише Португалія, по 10 — Білорусь, Росія та Вірменія). Те, що Кароль увійшла в десятку фіналістів, — добре, оскільки наступного року Україні не доведеться проходити крізь відбірне сито. Хоча, повернувшись до Києва, сама співачка не приховувала, що трохи розчарована вибором глядачів. «Фінська команда — веселі співаки, — наголосила Тіна. — Говорити про якийсь високий професіоналізм групи не можна. Вони показали театралізоване шоу, своїми епатажними костюмами монстрів розважили публіку. До речі, лідер «Lordi» розповів, що сам вигадав і пошив вбрання групі. Усі дні змагань музиканти ходили в масках, і свій екстравагантний імідж чудовиськ усіляко культивували. Якщо перемогли «Lordi» — отже, їхній номер телеглядачам більше сподобався. Це ще раз доводить, що спрогнозувати результат «Євробачення» практично неможливо».

До речі, продюсер фінської команди признався, що сам не розраховував на такий успіх. Для «Lordi» стояло завдання максимум — потрапити в п’ятірку. Ця перемога зробила прорив у глядацькому сприйнятті, зламавши стереотипи, що на цьому конкурсі перемагають лише поп-виконавці, а «Алілуя» важкому року відкрила двері на «Євробачення» рок-командам із різних країн.

Журналісти, акредитовані на конкурс, відзначили, що виступ «Lordi» не відповідав стандартним уявленням про учасників «Євробачення». Композиція рок-групи супроводжувалася безліччю спецефектів, поєднуючи важкий рок і сюжети з фільмів-жахів, — саме ця гримуча суміш і сподобалася публіці. Цього року було мало справжніх хітів. Виняток становили виступи Боснії та Герцеговини, Швеції, Кіпру, а основна маса конкурсантів зробила ставку на шоу (акробатичні трюки, підтанцівки, різні ефекти). Фіни відрізнялися від строкатої маси артистів і перемогли. Хоча говорити про високий професіоналізм їхнього номера все-таки не можна.

Про враження від почутого та побаченого на «Євробаченні- 2006» діляться з «Днем» композитор Олександр Злотник, ді-джей Паша (ведучий конкурсу в Києві та цьогорічний коментатор) і тележурналіст студії «1+1» Олена Мацюцька.

Олександр ЗЛОТНИК, композитор:

— Перемога фінських конкурсантів «Lordi» свідчить про те, що телеглядачі віддали перевагу шоу та приколам. — Розглядати композицію «Hard rock hallelujah» у музичному плані не випадає. Це кітч! Якщо перемогли монстри — отже, аудиторія була молодіжною. Вони люблять фільми жахів і тому голосували за монстрів. Друге місце Діми Білана (Росія) було прогнозованим. Він зробив ставку також на шоу. Вдалий хід із балеринами та роялем, із якого з’являється дівчина. Його виступ мені нагадав молодого Іглесіаса. Це ще раз доводить, що на «Євробаченні» треба або дивувати глядача, або виконувати супершлягер, представляючи красиву пісню, демонструючи широкий вокал співака. Саме таким шляхом пішли конкурсанти з Боснії та Герцеговини. Їхня «Lejla» — справді мелодійна та гарна пісня, що зайняла третє місце. Що стосується виступу Тіни Кароль, то його можна назвати вдалим. Сьоме місце — хороший результат, якщо знати, за які стислі терміни вона підготувала конкурсну пісню. Мені здається, що наступного року треба інакше готуватися до «Євробачення». Цього разу багато часу згаяли, визначаючи: хто ж поїде до Греції, але організатори відбірного туру забули, що потрібен хіт. Мені здається, що необхідно оголосити конкурс серед композиторів і поетів, які спеціально для виконавця напишуть композицію, з огляду на його вокальні дані. Тільки комплексний підхід дасть хороший результат. Хоча будь-який конкурс — це завжди несподіванки. Наприклад, я здивувався, що телеглядачі не оцінили справді яскравих, високопрофесіональних конкурсантів із Кіпру, Естонії, Латвії. Нині виросло покоління дітей, вихованих на індустрії мультрозваг: роботів, монстрів, черепашок. Ці діти чудово освоїли мобільні телефони та можуть віддати свої голоси за вподобаний номер. Вони вибирали монстрів, а не голосові пісні. Хоча нині в міжнародній індустрії розважального жанру провідні позиції займає популярна музика (один до п’яти). «Lordi» показали театралізовану пародію на рок, але вони дуже відрізнялися із загальної маси конкурсантів і тому запам’яталися публіці.

Олена МАЦЮЦЬКА, кореспондент ТСН («Студія 1+1»):

— Враження від «Євробачення-2006» особисто в мене, як любительки рок-музики, доволі приємне. Хоч імідж фінської групи «Lordi» мені сам по собі не дуже подобається. Але для мене дуже велика і приємна несподіванка, що heavy metal переміг, що більшість мешканців Європи, можливо, дійсно втомилися від попси, яка найбільше присутня на Євробаченні. Думаю, наступного року на «Євробаченні» буде ще більша різноманітність музичних стилів. Звісно, хто захоче, той і залишиться консерватором в сенсі «Євробачення» — будь-яка країна-виконавець буде співати те, що й раніше. Але тепер рок-групам або, принаймні, групам наближеним до такого стилю музики є дорога на конкурс.

Україна у Афінах представила себе нормально. З 38 країн, які голосували, 28 дали нам будь-які бали від одного до дванадцяти. Я знаю, що в Тіни не було дуже великої розкрутки — туру по Європі, якихось акцій і так далі. Кароль виконала стандартну пісню для «Євробачення»: доволі весела, всі називали нашу Тіну sexy... Жаль тільки, що через технічні накладки на сцені не було радіокерованого серця, яке замовили у Копперфільда... Вважаю, що сьоме місце, завойоване Кароль, — це дуже добре для України. Бо, якщо не брати перемогу Руслани, це найвище місце для нашої країни. Раніше Олександр Пономарьов займав №14, а «Гринджоли» — №20. Єдиною неприємністю, принаймні для журналістів України, які були у Афінах, стало те, що ми не знали, в якому стані була Тіна з приводу сьомого місця. Ми всі видзвонювали її продюсера Олега Чорного, її директора, прес-секретаря української делегації, просили, щоби хтось просто вийшов до нас і прокоментував ситуацію. Хороше ж місце! Але ніхто так і не вийшов. Думаю, що Кароль розстроїлася... Може, в неї просто такі амбіції — перемога в кожному конкурсі. Але так не буває. Дуже б хотілося, щоб українські виконавці перемагали в будь-яких пісенних конкурсах, щоб вони тримали в Європі свою марку. Бо вона в них є, і це дуже добре. Вхід в Європу — це не політика і економіка, а культура. І Руслана нам в цьому дуже добре допомогла. Ще хочу відмітити Литву — дуже класні хлопці з поп-групи «LT United», які заспівали «We are the winners». Вони просто вирішили подурачитися, і в них це вийшло. Тому що все «Євробачення», всі журналісти, навіть виконавці, співали «We are the winners of Eurovision». Навіть фіни-переможці співали на своїй прес-конференції цю пісню. Вона стала неофіційним гімном «Євробачення».

Щодо організаційних моментів, то буду говорити за словами моїх колег з інших країн, з якими ми спілкувалися в Афінах. Вони казали, що, принаймні для їхньої роботи, «Євробачення» в Києві було набагато кращим: і в плані організаційних моментів, й інфраструктури. Так склалося, що в Києві Палац спорту розташований в центрі міста і навколо нього і готелі, і ресторанчики. А в Греції проблемою стало те, що їхній спорткомплекс від центру міста розташований відносно далеченько і навколо нього нічого немає. Це не тільки моя думка, а й інших колег, які казали, що в Києві, у порівнянні з Грецією, все було дуже добре. Приємно, що люди пам’ятають Київ і українське «Євробачення».

Павло ШИЛКО (Dj Паша), коментатор конкурсу «Євробачення-2006» на Першому Національному каналі:

— Конкурс у Греції був організований набагато гірше, ніж це було в Україні. Це стовідсотково. Так кажуть усі. Було гірше, починаючи від дрібниць і закінчуючи серйозними речами: від дуже далекого розташування від концертного майданчика готелів, автобусів, які невчасно ходять, від того, що ніхто не знає, куди треба йти, де знаходяться коментаторські кабінки тощо і закінчуючи такими більш серйозними речами, як сцена чи сценографія. Найбільше, якщо говорити з професійної точки зору, мені сподобався виступ Діми Білана з Росії, виконавців з Румунії, Боснії і Герцеговини та України. Вважаю, що у Тіни був дуже гарний, професійний виступ. Це підтверджує той факт, що майже всі країни віддали їй свої бали від одного до дванадцяти. І це зважаючи на те, що ніякого промотуру по Європі, на відміну від багатьох інших виконавців, у неї не було. Думаю, це дуже добрий показник.

Тетяна ПОЛІЩУК, Юлія КАЦУН, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments