Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

12 життів щодня забирають ДТП

Щоб змінити статистику й зменшити кількість аварій на дорогах, уряд ухвалив спеціальну програму. Але фінансуватимуть її лише наступного року
13 листопада, 11:33
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

За даними демографічних досліджень, щодня на українських автошляхах гине у середньому 12 осіб, удвічі більше — отримують травми. Невипадково в українському календарі з’явилася ще одна сумна дата — День пам’яті жертв ДТП. Його відзначають третьої неділі листопада. Ініціатором заходу стала «Асоціація безпеки дорожнього руху», яка, крім цього, започаткувала ще й Національний тиждень безпеки дорожнього руху — щоб привернути увагу влади і громадськості до проблеми високої аварійності на дорогах. Цього року такий тиждень відбувається уже вп’яте. Але вперше — за підтримки прем’єр-міністра Миколи Азарова та цілого ряду міністерств.

В Україні також з’явилася «Державна цільова програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2016 року». Це конкретний план дій на найближчі роки. Його мета — зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод і знизити рівень смертності на дорогах. «Серед запланованих заходів — покращання нормативної бази, проведення наукових досліджень щодо причин та наслідків ДТП, зміцнення технічної бази ДАІ, щоб працівники могли краще контролювати дотримання правил дорожнього руху, це й підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів, і поліпшення якості доріг, ідеться не лише про заміну асфальтового покриття, а й про відповідну розмітку, світлофори на небезпечних перехрестях, — розповідає заступник директора Центру безпеки дорожнього руху і автоматизованих систем при МВС Олексій БАЛДІН.

Та є одне «але»: програму було ухвалено лише в березні цього року, тому поточний державний бюджет не передбачає фінансування на її реалізацію цього року. Чиновники сподіваються, що наступного року кошти будуть, бо тоді вся суть програми зводиться нанівець. Поки що ж у МВС звітують: ситуація на дорогах стала більш-менш стабільною, за нинішній рік на автошляхах трапилося 25 тисяч аварій, що на 2% менше, ніж було торік. Проте цифра все одно завелика. Держава при цьому теж зазнає колосальних збитків: за підрахунками Світового банку, Україна щороку втрачає п’ять мільйонів доларів внаслідок дорожніх пригод (маються на увазі страхові виплати, кошти на лікування та інші витрати).

Основні причини аварій, напевно, ні для кого не стануть відкриттям. Передусім це перевищення швидкості й водіння у нетверезому стані. Голова координаційної ради «Асоціації безпеки дорожнього руху» Олександр СКИБІНЕЦЬКИЙ вважає, що покарання за порушення дорожніх правил потрібно зробити суворішими, а відповідальність перед законом має бути однаковою для всіх без винятку. «Це запорука об’єктивного контролю і неможливості ухилитися від покарання, незалежно від вартості автомобіля чи його номерів» (йдеться про авто депутатів з держномерами Верховної Ради чи дорогі автівки впливових бізнесменів, які часто ухиляються від сплати штрафів та іншої відповідальності за порушення дорожніх правил. — Ред.).

Також фахівці наполягають на фінансовій відповідальності винуватців ДТП перед постраждалою стороною. «Нещодавно ми дізналися про резонансний випадок, який, на жаль, можливий лише в Україні та країнах СНД, — розповідає президент «Асоціації безпеки дорожнього руху» Михайло БЕРЛІН. — 46-річний чоловік повертався додому велосипедом, його збила вантажівка, внаслідок чого він отримав п’ять видів травм. Громадянин висунув позов до власника вантажівки розміром в один мільйон 300 тисяч гривень. Однак відповідач вважає, що ця сума зависока. Хоч зараз він витрачає не менші гроші на послуги адвоката, щоби той захистив його інтереси в суді. Така позиція нас дивує, і доки будуть подібні ситуації, ми мало що зможемо змінити».

Як зазначає Крістіна ІНКЛЕН, експерт Глобального партнерства з дорожнього руху, в разі вступу України до ЄС нам доведеться привести до ладу і правила дорожнього руху. У Державтоінспекції зараз над цим працюють, на початку наступного року планують впровадити кілька новацій, зокрема, обмежити швидкість руху в містах до 50 км/год. (зараз 60 км/год.), зобов’язати пішоходів користуватися у темний час доби світловідбивачами, а водіїв — міняти шини відповідно до сезону.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати