Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Про «нову естетику»...

Очікувана книга «Дня» «День вдячності» отримає витончений арт-супровід!
30 серпня, 10:48

Ідентичність і модернізація як «національна ідея», запропонована «Днем», — це не тільки самопізнання, самоаналіз й актуальне переосмислення історичного досвіду, а й пошук і втілення нової естетики. Лариса Івшина, головний редактор і головний ідейний «реактор» редакції, уже багато років із допомогою талановитих митців втілює цей посил в арт-супроводі до проєктів «Дня».

ЕКСКЛЮЗИВНІ ХУСТКИ І ШАЛИКИ

А все розпочалося з історії об’єднання брендів Лілії Пустовіт та Павла Макова, які створили ексклюзивну клубну хустку спеціально до 15-річчя «Дня» (ще 2011 року!).

Далі — більше. Уже 2013-го «День» уперше представив яскравий аксесуар як супровід книжкової серії. Це була «Підривна література», що стала тематичним та ідейним продовженням «Бронебійної публіцистики» (між іншим, обидві збірки в електронному вигляді доступні у магазині на сайті «Дня» https://day.kyiv.ua/uk/catalog/elektronni-knyzhky ) Дизайн цього видання сповнений багатьох смислів. «Червоно-зелені кольори на обкладинках 15-ти книжечок густішають і визрівають, викликаючи апетит до читання та переосмислення. А смужка декоративних літер у дещо революційно-мілітаристичному дусі заквітає врешті зовсім не мілітаристичними маками, нагадуючи нам про «М’яку силу». Уособленням якої обрали сповнену смислів квітку — мак. Сподіваємось, що результат припаде до душі поціновувачам нової естетики «Дня», — писали ми тоді і не помилилися. Колекційна хустка у співзвучному дизайні, яку випустили на підтримку книжкової серії, нині вже — раритет.

ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

 

Бестселер «Повернення в Царгород», який нещодавно отримав уже третє перевидання, також супроводжували ексклюзивні авторські хустки та шалики від талановитої художниці Анни Гаврилюк. На них унікально поєдналися «чотири Софії» — Новгородська, Київська, Полоцька, Константинопольська. «Ми їх виставили, щоб показати, що це був єдиний цивілізаційний простір, до якого ми також належимо. Вперше об’єднані, щоб жити не лише в архівах і музеях, а серед сучасних українців», — коментувала Лариса Олексіївна.

ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

 

ВИШУКАНА ЮВЕЛІРНА ПРИКРАСА

2016 року «День» знову приємно здивував українців. З подачі Лариси Івшиної вперше Анна Гаврилюк розробила не лише обкладинку нашої тодішньої новинки «Сестра моя, Софія...», а й створила дизайн лімітованої колекції браслетів, яку виготовив Ювелірний Дім ZARINA.

«Вишуканий шкіряний ланцюжок та срібна підвіска з літерою Аз — не просто елегантний аксесуар, це найперше символ, за яким можна «пізнати своїх», написала тоді головна редакторка газети «День» на своїй сторінці у Facebook. Адже, наголошувала Лариса Олексіївна у передмові до книги, «українсько-болгарська історія символічно нагадує історію двох сестер — наших народів. Ворожі сили століттями працювали на те, щоб насильно розлучити їх в «дитинстві», виховати в спеціально викривленому світі. Але через багато століть у нас випав шанс знайти одна одну. Щоб знову поріднитися, нам потрібна спільна мова, ми повинні більше знати». А ексклюзивна прикраса — чудовий атрибут такого поєднання.

ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

 

АРОМАТ ПАМ’ЯТІ

Наступним етапом стали спеціально розроблені... парфуми! До бестселера «AVE. До 100-ліття Гетьманату Павла Скоропадського», який вийшов минулоріч, ми запропонували ексклюзивний супровід — аромат, гідний Гетьмана! Парфуми AVE створив засновник парфумерного будинку Partisan Parfums Олександр Перевертайло. Свіжий і водночас зелений фужер ніби переносить нас на слобідські ландшафти — адже створений з використанням рослин Тростянецького парку, родового маєтку Скоропадських. «Коли ми в «Дні» це задумали, то познайомилися з талановитими українськими парфумерами, які вже спричинили сенсації в європейських професійних колах, — писала на своїй фейсбук-сторінці Лариса Івшина. — А тепер їхню кооперацію з високими смислами зможе оцінити і наш читач — об’єднання брендів заради відродження шляхетності! І смаків, і відчуттів... Запахів гірких і свіжих трав... Пам’яті».

НОВИЙ ОБ’ЄКТ ДЛЯ КОЛЕКЦІОНУВАННЯ

Як уже могли припустити читачі, цього року наш новий, сподіваємося, також бестселер «День вдячності» так само матиме витончені аксесуари. Це — особлива закладинка та м’який, «оксамитовий» футляр. Езоп казав, що вдячність — це ознака благородства душі, тож саме така, шляхетна естетика втілена в дизайні обкладинки та арт-супроводу до новинки «Дня» 2019 року.

Як розповіла художниця Анна ГАВРИЛЮК, котра вчергове майстерно втілила задум Лариси Івшиної, «відправною метафорою для обкладинки нової книги став молитовник. З тих, що оздоблювалися вручну і були дуже особливими та глибоко особистими речами».

ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА

 

«Вдячність, але без зайвого пафосу, на мою думку, є ознакою внутрішньої культури, — продовжує Анна. — Тож другою метафорою, яка вплелася у мотив, стали дві квітки — символ взаємодопомоги, рівності, вдячності за простягнуту дружню руку. Цей мотив продовжується і на чохлі з закладинкою, які стали органічним продовженням концепції та й загального підходу «Дня» до естетики — нічого випадкового, нічого зайвого. Кожна наша книга — не лише зміст, а й об’єкт для колекціонування. Тож і супровід має бути відповідним».

«Фіолетовий колір теж не випадковий. Це колір, що символізує в багатьох культурах мудрість та цілительство. Як на мене, зцілення в широкому сенсі цього слова — це саме те, для чого створена наша книга», — переконана художниця.

Уже зовсім незабаром кожен зможе сам оцінити нову естетику «Дня» — слідкуйте за анонсами і не пропустіть виходу «Дня вдячності»!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати