Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Ціна вчительської праці

Заяви про підвищення зарплат освітянам нічого не вирішать без докорінної зміни системи оплати, — експерт
21 жовтня, 10:17

Сім тисяч гривень аж ніяк не дотягує до чотирьох тисяч доларів, правда ж? Реалії та обіцянки про зарплату освітянам досі існують на окремих планетах. Педагоги продовжують порівнювати слова нинішнього керівника освітнього-наукового парламентського комітету Сергія Бабака про зарплату вчителя у чотири тисячі доларів із тим, що отримують насправді, маючи багаторічний стаж, надбавки та звання.

«Посадовий оклад молодого вчителя без категорії та стажу роботи в січні 2019 року становив 3 тис. 496 грн, у вересні 2020 року — 4 тис. 050 грн. Відповідно до проєкту Держбюджету-2021 з січня рівень посадового окладу підвищиться до 4 тис. 859 грн, з липня 2021-го — до 5 тис. 265 грн. Посадовий оклад вчителя I категорії в січні 2019 року становив 4 тис. 361 грн, у вересні 2020-го — 5 тис. 051 грн. Передбачається, що з січня 2021 року збільшиться до 6 тис. 061 грн, з липня 2021 року —  до 6 тис. 567 грн», — про це повідомили в Міністерстві освіти та науки, пояснюючи, коли ж і на скільки зростуть зарплати освітян.

На цю новину педагоги відреагували у соцмережах тим, що соромно озвучувати вголос свої заробітки. «Та мене вже це навіть не так дивує і не так ображає, як балаканина на державному рівні про збільшення оплати нашої праці Я важко уявляю молодих людей, які в наш час при здоровому глузді обирають педагогічну освіту», — додав на ФБ-сторінці МОН Роман Горайнов.

До речі, під час вчорашнього виступу у парламенті Володимир Зеленський наголосив, що після представників медичної галузі треба підвищувати заробітну плату освітянам. Хоч грошима важко оцінювати ступінь поваги чи престижу, але робота вчителів завжди вважалася не з найлегших. І саме високими зарплатами влада мала б віддячувати їм за вчителювання, заодно заохочувати молодих та амбітних приходити на заміну старших колег. Тож наміри уряду збільшити зарплати педагогів, котрі будуть не набагато більші за мінімальні зарплати по країні в цілому, обурили та засмутили освітян одночасно.

«Таке рішення зумовлено й економічним станом, і розподілом інших видатків, та багатьма іншими причинами, — розмірковує екскерівник Українського центру оцінювання якості освіти Ігор ЛІКАРЧУК, чому підвищення вийшло несуттєвим. — Тобто можна пообіцяти що завгодно, але якщо грошей нема, то нема. Звичайно, можна говорити про те, що інші статті витрат фінансуються набагато більше, ніж було раніше, і за рахунок цього можна було б спрямувати кошти на виплату заробітної плати освітянам. Але нам треба докорінно міняти систему оплати праці освітян взагалі. Треба переходити від зрівнялівки, бо незалежно від того, скільки ти працюєш, який маєш стаж, звання, саме це визначає розмір заробітної плати, а не результат роботи вчителя. Можна бути урокодавцем, але отримувати таку ж зарплату, яку отримує хороший, справжній учитель. Думаю, до тих пір, доки в нас не відбудеться реформа оплати праці вчителя, ми будемо постійно вирішувати цю проблему. Це серйозна аналітична, прогностична та експертна робота. Але нам треба відійти від існуючої системи, яка не змінювалася з радянських часів. Ми щось збільшували, планували, видавали, але не змінилася сутність оплати праці вчителя».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати