Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Опір злодійству

Керівник енергопостачальної компанії вважає, що починати чесне життя треба з енергетики
26 лютого, 00:00

Відкрите акціонерне товариство «Дніпрообленерго» — найбільша енергопостачальна компанія України. 75% її акцій належать державі й передані до статутного фонду НАК «Енергетична компанія України». «Дніпрообленерго» передає по своїх мережах і постачає споживачам близько 27% всієї електроенергії країни. Багато про що свідчить її річний обіг — більш як 4 мільярди гривень. Компанія забезпечує електроенергією майже 24 тисячі підприємств, організацій і близько 1,5 мільйона сімей. Недавно її молодий керівник — голова правління й генеральний директор Володимир ДАНЕЛЮК зайняв шосту позицію в рейтингу успішних топ-менеджерів України «Гвардія керівників» за 2004 рік. З ним наше інтерв’ю.

— Ознайомлюючись з рейтингами енергопостачальних компаній, складеними за даними енергоринку, не можна не зазначити, що за останні роки ви добилися істотного прогресу. Але який з показників, за які вам виставлено плюси, для вас як для керівника найбільш цінний?

— Минулого року прибуток від реалізації продукції нашої компанії становив 3,8 мільярда гривень (2003 р. — 3,05 млрд. грн.), корисне відпущення електроенергії досягло 26,4 мільярдів кВт.год (тут ми взагалі на першому місці в країні), що на 6% більше, ніж 2003 року. Завдяки цілеспрямованій роботі із споживачами вдалося збільшити оплату за відпущену електроенергію до 99,3%, що на 1,4% більше, ніж у 2003 році. У результаті рівень розрахунків з енергоринком за куплену електроенергію збільшився на 4% і становив 99,8%. Скоротилося зростання кредиторської заборгованості компанії — з 5,8% в 2003 р. до 0,4% 2004 року. Намітилася тенденція до зниження дебіторської заборгованості — 2004 року вона поменшала на 93 мільйони гривень, або 5,5% (2003 р. відзначалося її зростання). На 95,6% виконана інвестиційна програма (2003 р. — 26,5%). Протягом року компанія провела реконструкцію частини ліній електропередач, були замінені більш як 6,5 тисячi опор, проведені капітальні ремонти та заміна трансформаторів сумарною потужністю 268 МВА. Це свідчить про те, що ми витягли компанію з трясовини кризи.

Я не люблю відчувати себе боржником і тому не можу не радіти тому, що підприємство забезпечило 100-відсоткову оплату поточних податкових зобов’язань і не має заборгованості перед бюджетами всіх рівнів. За підсумками року «Дніпрообленерго» входить до п’ятірки найбільших платників податків до держбюджету в Дніпропетровську.

Усі ці показники для мене дорогі, як діти в сім’ї, пробачте за таке порівняння, яких любиш однаково. Тому що добиватися їх було непросто — це потребувало професіоналізму, принциповості й наполегливості, а від багатьох співробітників — ще й напруження всіх сил. Проте найважче позбутися втрат електроенергії в мережах. Вони значною мірою зношені, піддаються впливу погодних умов і так званих суб’єктивних чинників — розкрадання. А що таке «наднормативні втрати»? Простіше кажучи, це здебільшого крадіжка електроенергії. На жаль, останнім часом вона має мiсце як на підприємствах, так і серед населення. І те, що внаслідок планомірної роботи ці втрати зменшилися за останній рік на 393 мільйони кВт.год, або на 36%, я вважаю найвагомішим показником, що свідчить ще й про те, що компанія стоїть на ринкових рейках. У результаті витрати на компенсацію цих наднормативних втрат знизилися на 50 мільйонів гривень.

— А як можна боротися з крадіжкою на таких величезних просторах, та ще й не маючи в розпорядженні якихось спеціальних структур типу правоохоронних?

— Нині Президент і уряд багато говорять про те, що країна повинна жити чесно й ніхто не повинен красти. Я двома руками за це. І думаю, що це очищення добре було б розпочати з енергетики. Розкрадання електрики — це справжній її бич. Достатньо сказати, що 2003 року ми добилися зниження втрат на 10%, але й при цьому в грошовому вираженні вони перевищили 100 мільйонів гривень. А воюємо ми із цим злом передусім силами енергонагляду, Служби економічної безпеки, юристів, а також ведемо роз’яснювальну роботу через ЗМІ. Усе, що можна, намагаємося вирішувати по-доброму. У серпні — вересні проводили акцію «відкритих дверей». Хто хотів, міг без ризику для своєї кишені признатися, що з його лічильником не все гаразд. Ці заходи виявилися результативними — до нас звернулися більш як п’ять тисяч споживачів. А ті, хто не побажав скористатися «амністією», свій вибір зробили. Ми діятимемо так, як велить закон, — тобто досить жорстко. Уперше в історії наші юристи добилися не лише відкриття кримінальних справ за фактами розкрадання електроенергії, а й винесення за ними судових вироків. Поки це лише штрафи та виправні роботи, однак не виключено, що в разі великого розкрадання будуть більш жорсткі види покарання — аж до ув’язнення. До речі, двоє з наших «клієнтів» уже отримали рік позбавлення волі з вiдсрочкою виконання покарання. Сподіваємося, що тепер їхнi колеги замисляться.

Треба зауважити, що крадуть у нас не лише електрику, а й обладнання ліній електропередачі та підстанцій — все, що можна здати до пунктів приймання металобрухту. Але тепер — значно менше, ніж два роки тому. Це, знову ж таки, заслуга фахівців Департаменту правової політики та економічної безпеки. — Ви загальними словами охарактеризували джерело всіх цих досягнень — працю колективу, але чи можна також сказати, що правління компанії вело системну роботу. Що було її основою?

— Минулого року ми провели реформу структури управління підприємством — вона стала дворівневою (прибрана проміжна ланка). Колишня трирівнева структура віджила. У нових економічних умовах їй явно не вистачало прозорості, динамічності. Це дозволило підвищити ефективність управління й відповідальність керівників наших підрозділів. Паралельно проводилася автоматизація управлінських процесів. Впроваджено електронні системи управління фінансово-економічною діяльністю, планування й бюджетування — початковий етап переходу до повномасштабної автоматизованої системи управління всіма ресурсами підприємства (ERP). Продовжують розвиватися автоматизована система диспетчерського управління та автоматизована система розрахунків із споживачами. У 19 районах електричних мереж для цього використовується програмний комплекс «Мегабіллінг».

— Професіоналізму вашому колективовi, за вашими ж словами, вистачає. Чи виділяєте ви в ньому свою команду, команду менеджерів?

— У широкому розумінні — це всі ті працівники компанії, які є професіоналами й з душею ставляться до своєї справи. Я часто повторюю, що наше головне багатство — це наші працівники. І кваліфіковані кадри, що працюють в енергетиці багато років, і талановиті молоді фахівці. Ми, як можемо, намагаємося забезпечити їм гідний соціальний пакет… Практично щомісяця виплачуються премії. Середня зарплата працівників компанії 2003 року зросла на 5%, а минулого — ще на 19%. Гроші виплачуються завжди вчасно. Крім того, в нашій практиці — виплати страховок у разі травматизму, матеріальна допомога. Надаємо працівникам позики на оплату навчання, охоче беремо на роботу молодих фахівців.

Я ніколи не шкодую часу й слів на те, щоб усім їм — і рядовим працівникам, і керівникам різних рівнів — подякувати за роботу та за нестандартні підходи до розв’язання наших проблем. Особливо цим вирізняються нові наші підрозділи: Департаменти правової політики та економічної безпеки, управління персоналом, інформаційних технологій, відділ із впровадження білінгових систем.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати