Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Великий інтерес до концесії

Херсонський та Миколаївський торгові порти готують до передачі в управління інвесторів
26 вересня, 10:30

У концесії ДП «Херсонський морський торговий порт» та ДП Стівідорна компанія «Ольвія» (Миколаїв) зацікавлені орієнтовно 25 українських і закордонних компаній. Про це заявив голова Адміністрації морських портів України (АМПУ) Райвіс Вецкаганс 24 вересня у Києві під час зустрічі з представниками бізнесу, повідомляє портал «Центр транспортних стратегій».

Під час зустрічі, в якій також взяли участь міністр інфраструктури України Володимир Омелян та потенційні інвестори із Франції, Швейцарії, Китаю, Японії, Великобританії, Туреччини та інших країн, розповіли про найближчі плани в процесі концесії та головні умови, які ставитимуться державою перед інвесторами.

Техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) пілотних проектів концесії у миколаївського та херсонського портів розроблені відповідно до чинного законодавства, однак учасники процесу розраховують на ухвалення нового закону «Про концесію». Якщо цього не станеться, конкурс проведуть за чинними законами. Тендерні угоди по обох підприємствах мають бути готовими уже в листопаді цього року, зазначено в презентації проекту концесії.

Згідно з умовами концесії, ДП СК «Ольвія» віддадуть під управління інвестора до 2053 року. Концесійний платіж складатиметься із двох частин: фіксований платіж (середня сума дивідендів на 2015 — 2017 рр., яка виплачується СК «Ольвія» у державний бюджет (78,8 млн грн) і змінний (не менше ніж 0,73% доходу концесіонера). Крім того, переможець тендера повинен буде компенсувати ЄБРР 1,3 млн євро за розробку ТЕО.

Передбачається, що на території порту побудують новий зерновий термінал потужністю у 2         млн тонн. Сума інвестицій має скласти 49 млн доларів США. 5% капітальних вкладень підлягають виплаті як внесок у розвиток місцевої інфраструктури. Інвестор також зобов’язаний прийняти колективну угоду і не звільняти працівників порту примусово протягом п’яти років.

За песимістичного сценарію до 2030 року вантажопотік СК «Ольвія» складе трохи більше ніж 2 млн тонн вантажів, за нейтрального — 6 млн тонн. У разі оптимістичного сценарію вантажна база порту виросте до 30 млн тонн.

«Херсонський морський торговий порт» планують передати в концесію до 2049 року. Концесійний платіж також складається із двох частин: фіксований (середня сума дивідендів на 2015 — 2017 рр., яку сплачує порт до державного бюджету  — 8,4 млн грн) і змінний (не менше ніж 0,73% доходу концесіонера). Як і у випадку концесії СК «Ольвія», переможець конкурсу повинен буде компенсувати ЄБРР 1,3 млн євро за розробку ТЕО.

Концесіонер також повинен здійснити інвестиції в дорожню інфраструктуру, портову інфраструктуру, модернізувати ємності сховища і вжити інших заходів. Сума інвестицій повинна скласти 8 млн доларів США. 5% капітальних вкладень підлягають виплаті як внесок у розвиток місцевої інфраструктури. Соціальні зобов’язання такі ж, як і у випадку зі СК «Ольвія».

Щодо розрахунку очікуваного вантажопотоку в порту до 2030 року, то за найоптимістичнішого прогнозу, до 2030 року він досягне приблизно 4 млн тонн, за песимістичного — близько 1 млн тонн, нейтрального — трохи більше, ніж 2 млн тонн.

Під час презентації концесійних проектів були відзначені деякі переваги для інвесторів. Зокрема, передача причалів та внутрішніх портових об’єктів, захист від змін у законодавстві, захист від змін в уряді та інших політичних ризиків, можливість вирішувати спори за допомогою міжнародного арбітражу, а також те, що АМПУ буде частиною концесійної угоди і матиме контрактні зобов’язання.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати