Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Молодь наступає

На сцені Театру драми і комедії на лівому березі Дніпра активно заявляє про себе нове покоління режисерів
26 червня, 11:09
ВИСТАВА «ДВОЄ НА ГОЙДАЛКАХ» РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЮ КОХАННЯ ДВОХ САМОТНІХ ЛЮДЕЙ. НА ФОТО: ОЛЕНА БУШЕВСЬКА (ГІТЕЛЬ) І АКМАЛ ГУРЕЗОВ (ДЖЕРРІ) / ФОТО ЄВГЕНА ЧЕКАЛІНА

В кінці театрального сезону студенти-випускники Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого, учні Едуарда Митницького, народного артиста України, народного артиста Росії і професора, показали три нові роботи.

Останні декілька років журналісти й критики наполегливо пишуть про дефіцит свіжої режисерської крові в українському театральному організмі, нарікаючи на неприкаяність нинішньої молодої режисури. При цьому серед поодиноких винятків називається ім’я Едуарда Марковича Митницького та його Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра. Школа Митницького стала «кузнею» режисерських кадрів уже декількох театральних поколінь. Звісно, не все з випускників, що дебютували на лівобережній сцені, є майстрами і витримали професійний марафон. Але в «сухому залишку» — 16 режисерів-учнів, які залишилися в професії! І що особливо важливо, вихованці не підведені під один ранжир, а кожен — яскравіше або скромніше, проте індивідуальний у своїй творчості. Серед них є й ті, хто свого часу стартував з Лівого берега, а сьогодні вже стали майстрами, чиї вистави представляють обличчя сучасного українського театру. Нині «оперилася» вже нова генерація молодих режисерів, отримавши, як і їхні попередники, можливість висловитися на професійній сцені.

Торішнього сезону, поряд з випускниками минулих років, що заявили про себе у світлі лівобережної рампи (Тамара Трунова, Ксенія Холоднякова, Тамара Антропова, Анастасія Осмоловська) в афіші театру з’явилися імена дебютантів останнього студентського випуску. В рамках «Лабораторії молодої режисури» випустили вистави Андрій Попов («Білі ночі кохання» за Ф. Достоєвським), Юлія Першута («Фрекен Жюлі» А. Стрінберга), Валентина Сотніченко («Потвора» Маріуса фон Маєнбурга). Перші «проби пера» не лише затрималися в репертуарі, а й звернули на себе увагу театральних професіоналів. Вистави Театру драми і комедії склали майже половину афіші ІІ Всеукраїнського фестивалю молодої української режисури ім. Леся Курбаса, а режисер Андрій Попов, котрий створив фантасмагоричну версію сентиментальної повісті Федора Достоєвського «Білі ночі», став володарем диплома «За творчий пошук і спробу сучасного сценічного осмислення класики». Не залишилася без уваги критиків і хльостка, динамічна інтерпретація п’єси М. фон Маєнбурга «Потвора», запропонована В. Сотніченко. Вона також здобула свої перші нагороди — премію «Київська пектораль» за кращий режисерський дебют і нагороду Молодіжного театрального форуму-фестивалю «Неаполь. Наскрізна дія» у м. Сімферополь за кращу режисерську роботу.

А під кінець нинішнього сезону з’явилися відразу три сценічні роботи постановників-початківців. Шанс виявити себе отримав ще один випускник режисерського курсу Е. Митницького — Дмитро Весельський. Його дебютною роботою стали «Родинні сцени» юної Ганни Яблонської, однієї з найталановитіших представників «нової драми», що трагічно загинула 2011 р. під час теракту в «Домодєдово». Текст п’єси про болісний шлейф безіменної війни сьогодні, на жаль, отримав конкретну адресу й гостроактуальне звучання.

Андрій Попов звернувся до відомої п’єси В. Гібсона «Двоє на гойдалках», яку було написаною далекого 1958 року, а Юлія Першута поставила «Страх», зробивши власне інсценування з декількох творів А. Чехова. Таким чином, вже другими виставами Попів та Першута підтвердили свій інтерес до пошуку сучасної театральної мови через інтерпретації класичних текстів.

Вагома частка репертуарних планів театру в наступному сезоні також пов’язана з прем’єрами молодих. Свої нові роботи покажуть Т. Антропова, В. Сотніченко й Т. Трунова, яку можна назвати найбільш досвідченою з нової лівобережної режисерської команди.

Зрозуміло, що наразі новачки швидше втішають своїм загальним рівнем й лише шукають свої теми, пробують мову, опановують підходи. І, безумовно, ще рано говорити про їхній власний, вже сформований, авторський почерк. Чи виростуть вони в покоління «надії українського театру», чи приведуть перші творчі кроки на широкий театральний шлях і чи складуться перші сценічні успіхи у великі режисерські долі — покаже час. Однак сьогодні можна впевнено стверджувати — професійна заявка молодими зроблена. А в їхніх майбутніх прес-релізах місцем початку театральної кар’єри — дебютної постановки, буде Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра.

До речі, варто додати, що цього сезону в Молодому театрі «під крилом» Андрія Білоуса свої дипломні вистави показали ще три випускники Е. Митницького — Ілля Пелюк, Катерина Лобода та Анжела Крепець. А казка-мюзикл І. Пелюка «Принцеса-Лебідь» уже встигла отримати «Київську пектораль» як краща дитяча вистава сезону.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати