Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Що буде з міським електротранспортом на Луганщині?

28 жовтня, 13:31

На підконтрольній території Луганської області залишилося всього два працюючих тролейбусних управління: в Сєверодонецьку і Лисичанську. До війни тролейбуси возили пасажирів у Луганську, Алчевську, Краснодоні, Антрациті (в Стаханові були трамваї).

З появою більш прибуткових і спритних маршрутних таксі перспективи розвитку міського електротранспорту стають все більш сумнівними. Рухомий склад застаріває, а перевезення пільговиків держава компенсує не в повному обсязі.

У Лисичанську живе близько 100 тисяч жителів. У тролейбусному управлінні зараз на ходу шість машин, з яких чотири возять пасажирів, інші в резерві на випадок поломки. На розтягнуте місто - всього один тролейбусний маршрут, і той час від часу перебуває під загрозою закриття.

Останнього разу ініціатором тривожної інформації стала адміністрація тролейбусного управління. Кілька днів тому в тролейбусах міста з'явилися оголошення про припинення руху з 1 листопада. Адміністрація комунального підприємства посилалася на скрутне фінансове становище і недостатню підтримку з боку місцевої влади. Пільговиків просили по можливості добровільно оплачувати проїзд, інакше платити за електроенергію і ремонт рухомого складу буде нічим.

Таке оголошення особливо стривожило пенсіонерів. Місцева мешканка Ярослава Василівна з тривогою в голосі говорить: «Нам могила, ми збираємося оскаржувати нашу біду, будемо збирати підписи. По-перше, маршрутки з нашого району в центр ідуть усі забиті, а по-друге - ціна! Там проїзд коштує 3,5 грн».

Переживають за свою роботу і працівники. Водії кажуть, що директори тут міняються часто, а ось вони самі застали і важчі часи: «У нас найважче було кілька років тому, коли на все місто півтора тролейбуса працювало. А директорів ми і не запам'ятовуємо: постійно змінюються».

Тамара Ткаченко працює кондуктором тролейбуса чотири роки. Жінка каже, що в жовтні їм видали зарплату лише за липень. Про перспективи погашення боргу директор не повідомляє, але оголошення про припинення руху змусили зняти. Вартість проїзду в Лисичанському тролейбусі  півтори гривні. «Оскільки більшість пасажирів - пільговики, виручка невелика, - говорить кондуктор. - Тролейбусне у нас у збитку, бо самі пенсіонери, які працюють мало. Потрібно допомогти з фінансуванням, саме тролейбусне не викрутиться ніяк!»

Директор тролейбусного управління Наталія Кравченко зустрічатися з журналістами відмовилася, передавши через секретаря, що у неї важливіші справи за межами підприємства. Зате в приймальні ми застали членів комісії, які за розпорядженням мера почали перевірку фінансово-господарської діяльності підприємства. Одна з перевіряючих розповіла, що це вже друга перевірка за рік: «Вам краще запитати нашого мера - Сергія Шиліна. Він скаже, що тролейбусному управлінню фінансова підтримка надається. А ось куди вона витрачена - ми дивимося: чи цільове використання, чи на ті напрями воно пішло? Чи правильно спрацювало підприємство?!»

Секретар Лисичанської міськради Едуард Щеглаков підтвердив, що цього року з місцевого бюджету комунальному підприємству виділили майже два мільйони гривень. Як розпорядилися цими грошима - зараз з'ясовують. Але причин для паніки немає: «Електротранспорт у Лисичанську працював і буде працювати. Перша комісія перевірила роботу підприємства, зробила певні зауваження, і зараз йде повторна перевірка фінансово-господарської діяльності. Ми дивимося, наскільки ефективно були використані ті кошти 1 млн 900 тис. грн, які були виділені міською радою протягом року».

Комісія перевірятиме роботу управління десять днів. Чиновники запевняють, що, незалежно від результатів, тролейбуси в Лисичанську не зупинять. Але люди все ж готові до гіршого варіанту, бо прецеденти були. Так, навесні 2016 року в Лисичанському тролейбусному управлінні виявили крадіжку шести кілометрів дротів: контактна лінія була демонтована просто з маршруту, без узгодження з керівництвом виконкому, а за документами - вона продовжувала експлуатуватися. А в січні - відразу після призначення Наталії Кравченко на посаду директора Лисичанського КП «Електроавтотранс» (колишнє тролейбусне управління), тролейбуси кілька днів не виходили на маршрут. Тоді, за чутками, просто дали заробити водіям маршруток, які почали працювати «під крилом» комунального підприємства, щоб маршрутники назбирали на «внесок» новому керівнику.

У Сєверодонецьку місцеві чиновники - власники міських маршруток - також намагалися «об'єднати» тролейбусне управління з автоперевезеннями, щоб поступово «кинути» пільговиків і пересадити на маршрутки. Поки це не вдалося, зокрема завдяки активності робітників. Після колективного звернення новим начальником Сєверодонецького тролейбусного управління Олексієм Постільгі зацікавилася прокуратура. Досудове слідство триває.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати