Наша Батьківщина благає допомоги красномовства, бо так багато її преславних подвигів поминається глибокою мовчанкою.
Феофан Прокопович, український богослов, письменник, поет, математик, філософ, перекладач, публіцист, науковець

Кожен четвертий матеріал донецьких ЗМI є замовним

3 серпня, 2012 - 00:00

Нещодавно в Донецьку представили результати моніторингу місцевих ЗМІ на предмет наявності «джинси». У список ЗМІ, які перевірялися експертами, увійшли дев’ять донецьких медіа, зокрема газета Донецької облради «Жизнь» та два інформаційні сайти «УРА-Информ. Донбасс» та «Новости Донбасса». Крім того, перевірку пройшли «Вечерний Донецк», «Донбасс. Неделя», «Донецкие новости», «Панорама» та «Вечерняя Макеевка». Експерти від «Internews Ukraine» та ДГО «АРМС» виявили, що з 870 матеріалів, що були опубліковані за півроку, 231 містить ознаки «джинси». А це — 27% із усіх проаналізованих текстів.

Крім того, ДОО «Комітет виборців України» напередодні початку виборчої парламентської кампанії проводив власний моніторинг, шукаючи в місцевих медіа політичні матеріали, що порушують процес передвиборчої компанії. Здебільшого такі статті є замовними. Результати своїх пошуків вони розсилають у ЗМІ, багато матеріалів можна почитати на Порталі неполітичних новин NGO.DONETSK.UA. З останніх знахідок КВУ — стаття у газеті «Вечерняя Макеевка» під назвою «Цифра стучится в дома благодаря Партии Регионов» від 24 липня  2012 року. У статті йдеться про те, що представники ПР підключили деяких ветеранів Кіровського району Макіївки до цифрового телебачення. Крім того, що сам факт засвідчує явний підкуп населення через телебачення, то ще й новина написана в позитивному ключі й має характер піар-матеріалу.

Варто зазначити, що в Донецьку досить часто проводять моніторинги такого характеру. При цьому Донецький прес-клуб — єдина організація міста, націлена на поліпшення роботи місцевих журналістів. Саме спеціалісти ДонПК спільно з викладачами Донецького національного університету проводять моніторинг донецьких газет. Щоправда, вони не аналізують державні та партійні видання, а також електронні медіа.

«Джинса» у донецьких ЗМІ — одна з найбільш проблемних тем у сфері медіа в цьому регіоні. Експерти стверджують, що напередодні виборів і під час виборчої кампанії кількість замовних матеріалів на політичну тематику збільшиться — і це не обов’язково будуть проплачені матеріали.

Катерина ЯКОВЛЕНКО, Донецьк
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ