Перейти до основного вмісту

26 сміливих

Гранди української та російської моди терпляче чекали свого часу
25 квітня, 00:00

Фестиваль моди «Київський подіум» закінчився фіналом Національного конкурсу молодих дизайнерів одягу «Сезони моди. Погляд у майбутнє», який відбувся в Палаці «Україна». Взагалі, для подібних конкурсів набагато більше підходить демократичніша обстановка, щось молодіжно-тусовочне. А тут — пафос головної сцени країни, подіум, винесений у партер, переповнений зал, простір сцени, який не так вже й легко заповнити п’ятьма моделями (саме стільки представляв кожний з учасників). І головне, молоді дизайнери наче покликані були «розігріти» публіку, яка зібралася головним чином для того, щоб побачити останні колекції Віктора Анісімова, Ольги Громової, Лілії Пустовіт, Сергія Бизова та їхніх колег-росіян Олега Бірюкова і Олени Ахмадулліної, Сандри Страукайте з Литви і грузинки Макі Ассатіані. А на десерт був приготований Валентин Юдашкін, вірніше, його колекція, створена за мотивами його ж колекції haute couture весна — літо-2002 під назвою «Японія», в якій поєдналися елементи кімоно, традиційні пояси-обі, які за волею дизайнера перетворюються то на тугий напівкорсет жакета, то на блузи, об’ємні спідниці й брюки, що цілком відповідають нашим уявленням про японський театр «Кабукі». І все це, як то кажуть, «по-багатому». Ну як тут молодим дизайнерам, з їхніми дешевими тканинами, не знітитися? Проте молодь, як правило, діє чітко за приказкою: що голіший, то мудріший. І намагається здивувати оригінальністю задуму, щоправда, іноді абсолютно шаленого, зате — забавного. Розгледіти в усьому цьому здоровий глузд — завдання не з легких (стверджую це як людина, якій довелося бути в журі одного з попередніх конкурсів).

Отже, на нинішній свої ескізи представили 107 дизайнерів, до півфіналу вийшли 46 і, нарешті, на сцені «України» представили свої моделі 26 осіб. Найбільше (за традицією) дизайнерів з Києва, потім за кількістю учасників йде Хмельницький (і це не випадково, оскільки там міститься досить відомий Технологічний університет Поділля). Але були й представники Харкова, Донецька, Львова, Вінниці, Сум, Івано-Франківська, Одеси. Загалом, географія досить широка. Проте не стала б стверджувати, що це якимось чином відчувалося в колекціях. Хіба що у хмельниччан Тараса Войткова і Віктора Терлецького, які спробували поєднати етнічні мотиви зі стилістикою 20-х років, та у Віталія- Veinard Кириллова з Івано-Франківська, який представив цілком носибельну (чим дехто з учасників, здається, абсолютно нехтує) чоловічу колекцію, в якій дуже делікатно використано національний колорит. Це й оцінило журі (до речі, колекції представлялися під номерами, тож авторство стало відоме лише після показу). Отже, Віталій отримав спецприз від Гільдії виробників одягу України — ознайомлювальну поїздку до Німеччини. А ось на тиждень в Париж (цю можливість надає журнал «OFFICIEL Україна») поїде студентка Київського національного університету технології та дизайну Оксана Матвієнко, любителька нефігуративного живопису (чи не член журі Віктор Анісімов лобіював цю колекцію?). Спецприз від фірми «Samsung» отримала колекція ще однієї киянки й студентки того ж вузу — Тетяни Огаренко. Вирішена в молочно-чорних кольорах з використанням морської тематики, її колекція — одна з найтехнологічніших. Проте будь-який конкурс — це свого роду лотерея. Іноді робиш усе правильно, а не «зачіпає». Робиш абсолютно «безбашенну» колекцію — і витягуєш щасливий квиток. Наприклад, член журі Олександр Залєвський навіть заснував власний приз (стажування в його Будинку моди) для екстравагантної колекції Артема Темпалова.

На обкладинку журналу «Єва» (ще один спецприз) потрапить колекція Олени Ахременко із Славутича. Образи варварських племен навіяли їй вельми еротичні вбрання. Представляти Україну в Москві, на конкурсі «Російський силует», який проводить Тетяна Михалкова, буде харків’янин Андре Тан, який, до речі, на минулому конкурсі «Погляд у майбутнє» був нагороджений поїздкою в Німеччину. Цього разу він представив щось блискуче-шикарне в поєднанні зі спортивними елементами (так, на думку дизайнера, виглядають VIP-girls).

І нарешті, перше місце — можливість взяти участь у наступних «Сезонах моди», тобто шанс увійти до вітчизняної модної «вищої ліги». Його надано львів’янину Юрію Вариводі. Його колекція називається «Пошук унікальності», що звучить за даних обставин цілком символічно.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати