Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Більше соціальної відповідальності

Восени в Україні хочуть розпочати реформу у сфері дорожнього руху
28 серпня, 11:14

В Україні щорічно стається 200—220 тисяч ДТП, третина — з потерпілими. Торік на дорогах України загинуло понад 4,7 тисячі осіб, близько 19 тисяч поранених. Працівники ДАІ повідомили, що «протягом останніх шести місяців кількість загиблих в ДТП збільшилася на 10%».

«Аварійність і травматизм напряму пов’язані з автомобілізацією країни. Порівняно з 1970 роком, вона виросла більш ніж у 5 разів. В Україні Закон «Про дорожній рух» ухвалено 1993 року. Правила дорожнього руху, якими ми користуємося, з 1973 року, їхня сучасна редакція діє з 2001 року. Я вважаю, що наша нормативна база настільки морально і технічно застаріла, що користуватися нею просто небезпечно, — говорить голова Всеукраїнської громадської коаліції «За безпеку на дорогах» Вадим ВОЛОДАРСЬКИЙ. — За тими Правилами дорожнього руху, які у нас є, важко вчити початківців, за ними важко орієнтуватися водіям, і не випадково існує практика, що до правил є коментарі-уточнення, яких значно більше, ніж самих правил... Усе потребує модернізації та реструктуризації. Тому у Правила дорожнього руху ми пропонуємо внести доповнюючі зміни, уточнюючі зміни та суттєві принципові зміни. Їх дуже багато. Наприклад, ми пропонуємо ввести термін «агресивне керування». Мабуть, кожен водій відчував на собі відкриту небезпеку від котрогось із учасників дорожнього руху. Агресивний водій — це дуже небезпечно, але досі ніхто не сформулював критеріїв. Ми попрацювали й визначилися з цими критеріями. Я думаю, ввівши такий термін, ми попередимо дуже багато ДТП».

І працівники ДАІ, і водії вважають, що для покращення безпеки на дорогах потрібно змінювати всю сферу — від Правил дорожнього руху та стану дорожнього покриття до системи підготовки водіїв. Підписання Асоціації з ЄС дало поштовх для швидшого реформування — слід провести кілька обов’язкових нововведень. Працівники ДАІ вважають, що автоматична фіксація порушень Правил дорожнього руху — одне з найбільш актуальних.

«Громадськість зацікавлена у врегулюванні цього питання — щоб виключити суб’єктивний чинник у спілкуванні інспектора з учасником дорожнього руху та реалізувати принцип невідворотності покарання і рівності всіх перед законом. Сьогодні достатньо правових механізмів для протидії вчиненню правопорушень. Але основне питання — підвищити соціальну відповідальність громадян, посилити їхнє виховання та профілактику ДТП. З іншого боку — технічно оснастити підрозділ Державтоінспекції: щоб виникало менше конфліктних ситуацій та було менше суб’єктивізму у виявленні порушень», — розповідає перший заступник начальника Департаменту ДАІ Сергій БУДІН.

Наступні питання, які потребують вдосконалення — підвищення професійної підготовки працівників ДАІ, покращення їхнього технічного оснащення, також підвищення вимог до підготовки водіїв. Крім того, фахівці сподіваються, що, підписавши Угоду з ЄС, Україна зобов’яжеться реалізувати окремі директиви ЄС, зокрема в галузі транспорту. Наприклад, вирішить питання, яке стосується обов’язкового введення перевірки технічного стану транспортних засобів. У процесі реалізації угоди буде підготовлено нормативні акти, в яких випишуть як механізм, за яким проводитимуть саме перевірку авто, так і механізм контролю за тим, хто повинен здійснювати цю перевірку. Сьогодні працівники ДАІ можуть навести багато фактів, коли транспорті засоби комерційного призначення (маршрутки, автобуси), які підлягають обов’язковому технічному контролю, так його і не проходять.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати