Донецьк позбувається маршруток
Iдея створення заводу зі складання автобусів великої місткості виникла не в останню чергу через наявну в місті проблему маршрутних таксі, водії яких дедалі частіше порушують правила дорожнього руху й наражають на небезпеку життя своїх пасажирів. Зовсім недавно в Куйбишевському районі Донецька зіткнулися тролейбус і маршрутка, що виїхала на зустрічну смугу. На щастя, обійшлося без жертв, але водії й пасажири (всього 7 осіб) дістали досить серйозні поранення. А за кермом нещасливої маршрутки сиділа людина, яка працювала водієм усього три дні.
За словами Донецького міського голови Олександра Лук’янченка, водії маршрутних таксі женуться за швидкою наживою за рахунок життя та здоров’я своїх пасажирів і пішоходів. Щоб більше не допускати трагедій, в місті вирішено потроху позбуватися такого виду транспорту, як маршрутне таксі, замінивши його автобусами великої місткості. У Донецьку їх уже досить багато, вони обслуговують віддалені маршрути міста. В цьому місяці планується запустити ще п’ять.
Крім того, представники міської влади провели переговори з представниками Мінського автобусного заводу («МАЗ») і запропонували створити на території міста спільне підприємство зі складання автобусів великої місткості. Якщо цю пропозицію підтримає керівництво області, воно буде створене. Спільне підприємство працюватиме на базі комунального підприємства «Донецькавтоелектротранс». Найбільше міська й обласна влада зацікавлені у виробництві автобусів великої місткості марок «МАЗ-104» і «МАЗ-105», оскільки багато автобусних парків Донецької області вже не придатні для експлуатації. Автобуси марки «МАЗ- 104» здатні вміщати до 110 пасажирів. «МАЗ-105» розрахований на перевезення 190 пасажирів і розроблений спеціально для міських маршрутів. Введення в експлуатацію машин подібного класу дозволить значною мірою розв’язати транспортні проблеми віддалених мікрорайонів міста, жителі яких уже давно забули, що значить добиратися до центру цивілізовано. Потреба міста в автобусах становить півтори тисячі машин, а мінський завод виробляє їх 14 видів.
Більш того, в продукції створюваного підприємства будуть зацікавлені й інші регіони України. Адже задовольнивши потребу області в транспорті, завод почне працювати на експорт.
На думку О. Лук’янченка, цей проект вигідний обом сторонам. Адже метал, з якого виготовляються мінські автобуси, — це метал Донецького металургійного заводу. Крім того, місто отримає додаткові робочі місця, адже в Донецьку є ПТУ, що готує фахівців з ремонту й складання автомобілів. Крім того, спільне підприємство в рамках донецької території пріоритетного розвитку отримає необхідні митні й податкові пільги, що допоможе йому перспективно й швидко розвиватися.
За розробленим проектом перший автобус може бути зібраний наприкінці першого кварталу 2004 року. А поки планується провести семінар з питання реанімації донецького рухомого складу, на якому, можливо, буде проведена перша транспортна виставка.