«Iдентичність не формується сукнею, яку ти вдягла сьогодні...»
Супермодель Джі ДієнҐ переконана, що «поза гламуром можна залишитися нормальною людиною»
Супермодель Джі Дієнґ прилетіла до Києва на запрошення Ukrainian Fashion Week передусім аби взяти участь у благодійному проекті «Перша професія». Адже паризька манекенниця відома у модному світі не лише завдяки своїм найдовшим на світовому подіумі ногам та солідному списку співпраці з брендами та модними обкладинками, а й як модель-благодійниця, посол доброї волі ЮНЕСКО у Шрі-Ланці, лауреат Гуманітарної премії та Премії волонтера ООН. У інтерв’ю «Дню» Джі розповідає про те, що благодійність для неї — сімейна традиція, а також переконує, що статус суперзірки не звільняє жодну людину від обов’язку поводитися по-людськи.
— Сьогодні зранку я зайшла на вашу сторінку MySpace і побачила там дуже зворушливі слова про вас: «Супермодель, яка має серце». Тому хотілося б поговорити з вами про моду і людяність, про те, як вони співіснують. Як би ви описали ту атмосферу, що панує зараз у світі моди після економічної кризи? Чи стала мода достатньо чутливою, аби якимось чином відгукуватися на катастрофи, подібні до тієї, яка щойно спіткала Японію?
— Мені дуже жаль, що таке трапилося в Японії. Я сподіваюся, що мода долучиться до допомоги, що буде створено сайт і зібрано кошти, аби допомогти японцям.
У моді з благодійністю так само, як і в інших сферах усе залежить від того, хоче конкретна людина щось зробити на користь інших людей, чи ні. Але ми мусимо допомагати оточуючим. Тому потрібно весь час підштовхувати людей до цього.
— Ви займаєтеся благодійною діяльністю, так би мовити, на професійному рівні. То що для вас є першочерговим: мода чи благодійність?
— Благодійність.
— Тобто мода заради благодійності?
— Так.
— А як змінилися ваші погляди на моду від того моменту, коли ви почали мріяти про подіум, і до сьогодні?
— Я ніколи не мріяла про подіум. Я ходила до школи, як звичайна дівчинка. Допомагати людям завжди було моєю потребою. Можливо, навіть якби я не була моделлю, я б так само працювала для благодійності. Я з цим народилася. Я спостерігаю, як цим займається моя бабуся, моя мама...
— Для вас це як родинна традиція?
— Авжеж.
— Які виклики, на вашу думку, сьогодні стоять перед світом моди?
— Найбільший виклик — це свідомість людей, яку потрібно змінювати. У світі дуже багато бідних людей, які не мають навіть їжі. Але водночас є безліч людей, які завжди думають лише про гроші, які не можуть прожити жодної хвилини, не споживаючи щось. Вони просто йдуть у супермаркет, купують усе, що завгодно, а наступний день викидають це в смітник. Це, між іншим, також мода. Мода на певний спосіб життя.
— А як вдається вам, перебуваючи в оточенні гламуру, зберігати людяність? Навряд чи увесь цей світ розкошів сприяє тому...
— Гламур... Він справді присутній, але поза гламуром можна залишитися нормальною людиною.
— А чи складно зберігати ідентичність? Ви ж весь час змінюєте імідж, від одного показу до іншого — завжди маєте інакше обличчя?
— Це ж просто шоу. А ідентичність — це те, що тобі дано від природи. Ідентичність не формується сукнею, яку ти вдягла сьогодні. Речі — це всього-на-всього професія для мене, це частина моєї роботи. А після показу я знову стаю собою. Йду додому, мушу прибирати, готувати, словом, перетворююся на звичайну дівчину.
— Куди ви поїдете після України?
— Після України я збираюся в Дубаї, а тоді до Сенегалу, в Західну Африку, на свою батьківщину.
— Розкажіть у кількох словах свою біографію. Де ви народилися?
— Народилась я в Сенегалі, а виросла в Парижі. Моя родина переїхала до Парижа, коли мені було десять років. Я і сенегалка, і француженка водночас. Батько був військовим, а мама моя працює в boulangerie, тобто в пекарні. Тож я мала звичайне життя, освіту, добре виховання, дуже суворе, до речі...
— Між іншим, про освіту. Гадаю, всі розпитують вас, як ви тримаєте у формі свою фігуру, а я хочу запитати (бо чула, що ви знаєте сім мов), як вам вдається тримати в тонусі свій інтелект? Адже небезпека деградації є завжди, в будь-якій професії...
— Щоб тримати розум у тонусі, я ніколи не забуваю того, чого вчила мене моя бабуся.
— І що це було?
— «Будь собою. Поважай людей. Якщо не поважатимеш себе, інші не зможуть тебе поважати теж. І завжди стій на землі обома ногами. Хоч ким би ти була, куди б поїхала, не забувай про виховання та освіту». Вона почала мене вчити з дев’яти років, і навчила мене всього. Тому я завжди дякую їй за виховання. Тому що без цього я б пропала. Без виховання ми всі б пропали. Дуже важливо поважати себе. Навіть якщо ти зірка чи суперзірка, чи модель, ти мусиш поводитися по-людськи. Завжди слід пам’ятати, хто ти і звідки. Адже втратити ідентичність — неможливо.
ДОВIДКА «Дня»
Фахівці в галузі моди знають Джі ДІЄНҐ не тільки завдяки численним рекламним кампаніям відомих брендів, а й завдяки тому, що ця манекенниця має найдовші ноги серед топ-моделей світу. Вона працювала моделлю в Парижі, Мілані, Лондоні та Нью-Йорку, на показах Hermиs, Christian Dior, Carven, Vivienne Westwood, Roberto Cavalli, Trash-Couture, Eymeric Francois, Romeo Gigli, Torrente, DIESEL, Missoni, Jean-Luc Amsler, Alphadi тощо. Має вражаючий перелік матеріалів та фотосесій у пресі по всьому світу (Франція, Німеччина, Австралія, Італія, Австрія, Іспанія, Велика Британія, Данія, Азія, США). Супермодель Джі Дієнґ вільно говорить французькою, італійською, англійською, іспанською та волофcькою мовами і самостійно обирає модельні аґентства для співпраці.
Джі Дієнґ активно займається благодійністю (нагороджена Гуманітарною премією та премією волонтера ООН) і виступає як посол доброї волі ЮНЕСКО у Шрі-Ланці. Вона багато зусиль віддає співпраці з організаціями, що займаються профілактикою ВІЛ/СНІДу. Перебуваючи в Україні, вона взяла участь у проектах благодійної програми Ukrainian Fashion Week — «АнтиСНІД» та «Перша професія», мета якої — створити сучасні швейні майстерні в дитячих будинках і таким чином подарувати дітям-сиротам можливість отримати знання, вміння та навички, які допоможуть самореалізуватися їм у майбутньому. На прес-конференції в Києві Джі Дієнґ з’явилася в українському національному вбранні з традиційним віночком на голові. Цей костюм подарували їй вихованці Великополовецького дитячого будинку, що поблизу Білої Церкви на Київщині.