Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Кіровський повертається!

16 лютого, 00:00
Продюсерська компанія «Альянс Шатро» 20 лютого в Палаці «Україна» дає прем’єру спектаклю «Дорогоцінності» Маріїнського театру (Санкт-Петербург) у супроводі Національного симфонічного оркестру України.

Останнього разу трупа Маріїнського театру, який на той час називався Кіровський театр опери і балету, була з повноцінними спектаклями в Києві 1982 року. Вже тоді цей театр називали восьмим дивом світу. А сьогодні балетна трупа Маріїнки є однією з найсильніших у світі. Художній керівник театру — зірка світової сцени Георгій Гергієв (диригент). Керує балетом екс-танцівник Маріїнського театру Махарбек Вазієв. У репертуарі Маріїнського театру до появи «Дорогоцінностей» було п’ять балетів Баланчина: «Тема з варіаціями», «Шотландська симфонія», «Аполлон», «Серенада», «Симфонія до мажор».

Прем’єра балету «Дорогоцінності» відбулася 30 жовтня 1999 року в Санкт-Петербурзі і спричинила величезний резонанс у суспільстві та ЗМІ. На прем’єру майже в повному складі з’їхався нью-йоркський Фонд Баланчина, що надало сенсаційного характеру прем’єрі та підвищило її статус у балетному світі.

Спектакль «Дорогоцінності» — то блискуче видовище в трьох частинах, у кожній з яких класичний танець створює таємничий та осяйний образ одного з коштовних каменів: «Смарагди», «Рубіни», «Діаманти». Це безсюжетний балет, до кожної із трьох частин якого Баланчин вибрав музику, що найбільше відповідає магічному значенню каменя та його кольору. «Смарагди» — французький композитор Форі та його музика до драматичних спектаклів «Пеллеас та Мелізанда» і «Шейлок»; для «Рубінів» — «Каприччіо» Ігоря Стравінського; для «Діамантів» — одна із частин Третьої симфонії Петра Чайковського. Одночасно перед глядачами проходять три епохи в розвитку світового танцювального мистецтва. «Діаманти» — ремінісценція стилю російського імператорського балету, «Рубіни» — американський неокласицизм, а «Смарагди» — французький романтизм.

Уперше і востаннє в тоді ще СРСР цю хореографію бачили 1972 року, на гастролях New York City Ballet, для якого і було поставлено спектакль Баланчиним 1967 року. Прем’єра в Маріїнському — це перша версія балету за межами США, старанно реконструйована.

Джордж Баланчин — видатний американський балетмейстер, а у своїй вітчизні — Георгій Мелітонович Баланчивадзе, вихованець Петроградського хореографічного училища, танцівник Маріїнської сцени. Після його кончини 1983 року було створено Фонд його імені, мета якого — оберігати його балети від спотворення та вільної інтерпретації. Тому для створення спектаклю в Маріїнці Фонд прислав видатних у минулому танцівників, які працювали під керівництвом Баланчина: Еліза Борна, Саллі Харінгтона, Керін фон Аролдінгена та Шона Лавері. Костюми ретельно відтворено за ескізами Барбари Карінська а за створенням декорацій спостерігав їхній автор — художник Пітер Харві.

Виконавці головних партій — сучасні зірки світової балетної сцени: Ірма Ніорадзе, Діана Вишнева, Жанна Аюпова, Ігор Зеленський, В’ячеслав Самодуров.

Інф. «Дня»

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати