Коротко / СУСПІЛЬСТВО
У харківському сізо двоє підлітків порізали вени
Ув'язнені знову ріжуть вени, і цього разу це вже підлітки. Причину цього неприємного інциденту вже з'ясовують Харківська облпрокуратура й обласне управління виконання покарань. Через два тижні після НП співробітники адміністрації ізолятора стверджують, що юнаки порізали собі не вени, а руки. У облпрокуратурі вважають, що таким чином молоді люди намагалися підняти авторитет серед інших ув'язнених. Серед мотивів учинку називають також і те, що один із юнаків сумував за рідними, а інший протестував проти переводу в загальну камеру. Дізнатися щось більш конкретне журналістам не вдалося. Коментуючи те, що трапилося, начальник обласного управління виконання покарань Олександр Кізім сказав, що це поодинокий випадок, пов'язаний з особливостями підліткової нестабільної психології. Така заява щонайменше дивна, адже 8 травня цього року руки (а може й вени, хто знає) порізали більше 20-ти ув'язнених Харківського слідчого ізолятора. Тоді ця масова акція протесту була здійснена у відповідь на обшук, який оперативники сізо провели в камері напередодні Дня Перемоги, повідомляє Марина ГОЛІНА, Харків.
Українські лікарі — серед десяти кращих
Вінницька бригада лікарів «Швидкої допомоги» днями повернулася з Міжнародного чемпіонату лікарів «швидких», що проходив у Кракові. До Польщі прибула 81 бригада лікарів «швидкої» з різних країн Європи. В умінні рятувати життя українська команда посіла сьоме місце. «Ми доклали максимум зусиль, аби продемонструвати високий професійний рівень українських фахівців»,— розповідають члени вінницької команди. До складу команди увійшли лікар, два фельдшери та водій. Результат змагань залежав від кожного члена бригади «швидкої». У той час, коли медики рятували «пацієнтам» життя за міжнародними протоколами і нормами, водій зобов'язаний був швидко доставити бригаду. Маршрути проходили гірськими крутими дорогами й через водойми. Відстані — 60—70 кілометрів, а так звані хворі і потерпілі знаходилися на схилах вершин. Кожний етап змагань помітно ускладнювали, «викликали» навіть вночі. Представники України справлялися з усіма завданнями. Навіть польська мова для вінничан не стала нездоланним бар'єром. Цю перепону українці здолали ще торік, коли вперше взяли участь у змаганні бригад «Швидкої допомоги», повідомляє Мирослава СОКОЛОВА, «День».
Котельні й тарифи знову в протистоянні
Готовність житлового фонду Житомира до роботи у осінньо-зимовий період можна оцінити у 96-98%, а котелень — у 93-96%. Пинаймні, так запевнив у Житомирському прес-клубі реформ заступник міського голови Микола Васильченко. За його словами, більшість будинків із централізованим теплопостачанням підготовлені до прийому теплоносія, і навіть перевірки тепломереж почалися раніше звичайних термінів. Утім, на запитання «Дня», чи не повториться традиційна ситуація, коли на початку опалювального сезону при подачі гарячої води для опалювання починаються масові прориви теплових магістралей, у тому числі великих, М. Васильченко висловив сподівання, що таких випадків буде значно менше, ніж у попередні роки. Хоча й відмітив, що у місті 80% тепломереж належать до категорії зношених. Разом із запуском у роботу тепломереж, повідомив віце- мер, готується підвищення тарифів за користування теплом і гарячим водопостачанням. Він пояснює ці кроки підвищенням ціни на газ, яким опалюються котельні, з 383,4 грн. до 686 грн. за 1 тис. кубічних метрів газу та необхідністю вкладення значних коштів у реконструкцію і ремонт теплового господарства. У міськраді планують, що за центральне опалення 1 квадратного метра житла потрібно буде платити в місяць 4,3—4,5 грн., тоді як зараз тариф складає 2,49 грн. Простий підрахунок показує, що у такому випадку тепло для стандартної трикімнатної квартири в 70 кв. м обійдеться житомирянам у 300—315 грн., тобто істотна частина доходів тих, хто живе на зарплату, піде на оплату тепла. При цьому М. Васильченко вважає, що чинної системи субсидій і пільг буде достатньо, щоб забезпечити соціальний захист тих, хто його потребує, і закликає городян платити за тепло повністю та вчасно. У день, коли повідомили про підвищення цін на тепло, на майдані перед мерією і облдержадміністрацією пройшов мітинг протесту проти підвищення комунальних тарифів, повідомляє Валерій КОСТЮКЕВИЧ, «День».
У Житомирі збираються ліквідувати трамваї
Зростання кількості автомобілів у Житомирі набирає обертів: порівняно із 2005 роком їх побільшало вдвічі. Про це на засіданні містобудівної ради повідомив фахівець із проектування вулиць і планування руху транспорту Василь Ярощук. За його словами, в 2005 році приріст автомобільного транспорту склав лише 30%, а тепер на тисячу житомирян припадає 110—120 машин. І хоча автомобільні пробки в місті поки є рідкістю, згідно проекту В. Ярощука, уже зараз слід спланувати і перенести потік авто з найбільш завантажених вулиць, де щільність транспортного потоку сягає 1100—1200 машин за годину, на паралельні вулиці. На частині з них для збільшення пропускної здатності пропонується запровадити односторонній рух, а у більш віддаленій перспективі ліквідувати трамвайні колії і саме трамвайне сполучення. Загалом представлений проект передбачає масштабну реконструкцію низки магістралей, вулиць і площ міста, вартість якої може сягнути 45 млн. грн. Прийняття остаточного рішення містобудівна рада поки що відклала — окремі її члени захотіли більш детально ознайомитися з проектом і альтернативними експертними висновками. Після засідання «День» поговорив із В. Ярощуком щодо можливості інших варіантів, а саме зменшення транспортного потоку у центрі міста за рахунок спрямування машин через околиці та заміські дороги. На думку фахівця, в наших умовах це зараз неможливо зробити, оскільки, з одного боку, потребує дуже великих фінансових і матеріальних затрат, а з іншого — неодмінно дасться взнаки психологічний фактор, тобто звичка наших автомобілістів нехтувати будь-якими законами і правилами, повідомляє Валерій КОСТЮКЕВИЧ, «День».
Агроосінь у Львові
Традиційна сільськогосподарська виставка «Осінь-2006» цього року розмістилася на львівському іподромі. На свято Пресвятої Богородиці тут зібралися майже двісті виробників сільськогосподарської продукції, машинобудівники, садівники-селекціонери, тваринники та інші учасники виробництва. Поруч із вітчизняними фахівцями цього року до Львова приїхали зарубіжні виробники сільгоспмашин — росіяни, білоруси, поляки та китайці.
Випуск газети №:
№177, (2006)Рубрика
Суспільство