Перейти до основного вмісту

Коротко / СУСПІЛЬСТВО

22 липня, 00:00

Замість вечірньої казки — «вечірній дзвін»

Своєрідне ноу-хау у боротьбі з боржниками за житлово-комунальні послуги запропонував владі прес-центр Луцького міськвиконкому. З 15 липня у «столичному» місті Волині почалася операція «Вечірній дзвін». Щовечора у квартирі неплатника лунає телефонний дзвінок і ввічливий голос повідомляє: «Вельмишановний квартиронаймачу! За вами рахується борг за житлово-комунальні послуги!» Приємний голос повідомляє, куди треба звернутися, щоб борг реструктуризувати (навіть не сплатити відразу всю суму...). Кількість таких дзвінків прямо пропорційна сумі заборгованості. Якщо громадянин заборгував від 1000 до 3000 гривень — щодня один дзвінок увечері. Від 3000 до 5000 гривень — два дзвінки. У той же час, якщо сума «зашкалила» за 5 тисяч гривень — до двох вечірніх додається ще один вранішній... Кидати слухавку невигідно: автомат повторить недослухане нагадування. Вже наступного дня після початку операції лучани понесли заборговані гроші: реструктуризовано понад 20 тисяч гривень. Недоліком, щоправда, такої форми боротьби з боржниками є неможливість відключення тих, хто вже «виправився», від електронної системи. Над вирішенням цього питання нині й працюють «батьки» проекту. «Вечірній дзвін» лунатиме в оселях лучан до 15 жовтня, але перші підсумки підіб’ють через місяць від початку акції, повідомляє Наталія МАЛІМОН , Луцьк.

Дніпропетровці пересядуть на китайські автобуси

До кінця поточного року в Дніпропетровську буде створено спільне українсько-китайське підприємство, яке випускатиме автобуси середньої місткості. Про це йшлося на зустрічі глави Дніпропетровської облдержадміністрації Володимира Яцуби і китайської делегації під керівництвом директора Пекінської автомобільної промислової компанії Гуо ФЕНГЛІ. Передбачається, що автобуси, здатні перевозити до 50 пасажирів, складатимуть з китайських комплектуючих на колишньому оборонному підприємстві — ВАТ «Дніпропетровський агрегатний завод». У подальшому частка вітчизняних деталей автобуса має підвищитися до 50 відсотків, що забезпечить певні податкові пільги. Ідея виробництва пасажирських автобусів у дніпропетровського керівництва виникла неспроста. Ринок автоперевезень в містах і сільських районах у подальші роки швидко збільшиться. А закупівля імпортних автобусів для перевізників обходиться дуже дорого. Не виправдала надій і більшість вітчизняних машин — їх якість і надійність при перевезеннях пасажирів поки, м’яко кажучи, далеко не найкращі. Ще взимку нинішнього року влада Дніпропетровщини відкрито висловилася проти масових закупівель «Богданів» і «Еталонів», а представницькі делегації промисловців і транспортників, за ініціативою губернатора, вирушили на пошук партнерів в найближче і далеке зарубіжжя. Найбільше дніпропетровцям подали надію результати поїздки до Китаю, де якість автобусів виявилася досить високою, а ціни — цілком прийнятними, повідомляє Вадим РИЖКОВ , «День».

Чорнобильці залишились без путівок

Цього року кількість путівок для оздоровлення чорнобильців, які живуть на Вінниччині, зменшилась у чотири рази. Торік для учасників ліквідації лиха та потерпілих держава виділила 10,5 тис. путівок, а цього року лише 2 611. На Вінниччині живе 125 тис. потерпілих від Чорнобиля, серед них 33 468 дітей. Статус ліквідаторів мають 6 тис. вінничан, з них 343 інваліди, які постраждали під час ліквідації, а путівок виділено тільки 240 для дорослих та 2 611 – дитячих. Як пояснив голова Вінницької обласної організації «Союз-Чорнобиль» Володимир Войтов, зменшення путівок пов’язане з тим, що головний розпорядник коштів – МНС України перебрало на себе право проведення тендеру на їх придбання. Раніше тендер проводився на місцях. Це давало можливість задіяти в оздоровленні чорнобильців місцеві оздоровчі бази й курорти, що здешевлювало вартість путівок і транспортні витрати для людей. Ще одним тягарем на чорнобильців лягла заборгованість у фінансуванні. Хоча за попередні роки її погасили, але борг держави перед потерпілими знову накопичився і вже склав 9,4 млн. гривень, повідомляє Мирослава СОКОЛОВА , «День».

Омбудсмен: умови перевезення ув’язнених — нелюдські

Уповноважений Верховної Ради із питань прав людини Ніна Карпачова має намір звернутися до Президента України з проханням виділити кошти для закупівлі рухомого складу, що здійснює перевезення ув’язнених по етапах. Як повідомила омбудсмен у вівторок на командно-диспетчерському пункті військової частини №3001, де тривала посадка ув’язнених до спецвагонів для їхнього перевезення за маршрутом Київ — Житомир, умови перевезення ув’язнених у таких вагонах — «нелюдські». Як передає Інтерфакс-Україна, зі слів Н. Карпачової, 44 млн. гривень із 140 млн. гривень, призначених для перепідпорядкування Внутрішніх військ України Державному департаменту з питань виконання покарань, необхідно віддати на закупівлю рухомого складу для перевезень по етапу, а також на заміну автопарку внутрішніх військ.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати