Краудфандинг – це «не про гроші...»
У Києві створили Академію для підприємців-переселенців, бізнес яких постраждав під час конфлікту на ДонбасіУкраїна залучається до краудфандингу (колективна співпраця людей, які добровільно об’єднують свої гроші та інші ресурси, щоби підтримати зусилля інших людей або організацій) та й більше — до краудфандингової економіки.
Минулої суботи в Києві за підтримки Програми розвитку ООН та посольства Великобританії стартувала перша в нашій країні Академія краудфандингу для підприємців-переселенців із Донецької та Луганської областей, бізнес яких постраждав під час конфлікту на Донбасі. Для навчання в Академії експерти відібрали авторів 15 соціально значущих проектів.
Організатори Академії раз у раз повторюють: краудфандинг — це не тільки про гроші, а й про віру у свої сили, про бажання допомогти людям, які цього потребують. Студентка Яна ДІДКОВСЬКА із Полтави планує за допомогою краудфандингу створити веб-сайт про можливості медичного туризму в Україну і надавати іноземцям відповідні послуги. «У нашій країні є такі медичні та рекреаційні технології, яких немає ніде у світі», — переконує вона менторів, які згодом матимуть вплив на розподіл коштів, зібраних у процесі краудфандингу.
В’ячеслав ШТАНЬКО готується запустити онлайн-ресурс для юридичного і бухгалтерського супроводу малого бізнесу, який надасть підприємцям можливість самостійно оформлювати документи для реєстрації та перереєстрації підприємств, вести бухгалтерію, готувати податкову звітність тощо.
Студентка Академії Оксана РУСАНОВА захоплено розповідає про створювану разом з подругами настільну навчальну гру з елементами доповненої реальності. За її допомогою діти матимуть можливість проводити досліди з фізики та хімії, моделювати наукові процеси. На проект уже є половина необхідних коштів — решту, сподівається Русанова, забезпечить краудфандинг.
Геннадій ЛЕЛЯКОВ, який живе на звільненій території Донбасу, дещо старший за інших студентів Академії, але не поступається креативом. Його команда має намір безкоштовно постачати найближчим школам розсаду квітів та саджанці плодових і декоративних дерев, щоб діти мали можливість самостійно та активно займатися ландшафтним дизайном навколо своїх шкіл. У розмові з «Днем» він підтвердив, що краудфандинг — це не тільки гроші, і зовсім не комерція. «Кошти потрібні нам, щоб зробити кращим життя наших дітей, — сказав він «Дню», — а на своє життя ми заробимо».