«Повинні не подобатися, а працювати»
У Києві хочуть встановити «нестандартні» дорожні знаки. Чи потрібно це зараз?
Департамент транспорту та інфраструктури КМДА оголошує конкурс на розробку нових дорожніх знаків. За інформацією департаменту, це рішення викликано створенням Правил маршрутизації Києва. Вони включатимуть усі особливості столиці як великого мегаполісу з розгалуженою вулично-дорожньою мережею та складними розв’язками. Саме тому дорожні знаки повинні містити інформацію не лише про кінцеві населені пункти країни, а й ключові розв’язки міста, найближчі передмістя та обласні центри.
До участі запрошують художників, дизайнерів та усіх небайдужих киян. Конкурсна комісія закликає учасників вносити нестандартні та інноваційні пропозиції для донесення інформації до водіїв транспортних засобів. Також потрібен новий підхід до розміщення та компонування знаків маршрутного орієнтування, нанесення горизонтальної дорожньої розмітки.
Найцікавіші проекти будуть виставлені на офіційному сайті департаменту або на його сторінці в соціальній мережі.
Ігор СКЛЯРЕВСЬКИЙ, дизайнер, автор сучасних проектів міської навігації:
— Якщо йдеться про зовнішній вигляд знаків і про те, чи привабливий у них вигляд, то це питання не першочергове, на фоні інших нагальних питань воно не має жодного значення.
Будь-яка дизайнерська робота, передусім, передбачає професійно-сформульоване завдання, а не те, що пропонує Департамент інфраструктури. Дизайн починається з технічних характеристик. Треба чітко знати, з якої відстані має бути видно ці знаки, за яких умов, які світловідбиваючі та світлоповертаючі матеріали повинні використовуватися для їх виготовлення. Це суттєво впливає на дизайнерські рішення, які можуть бути запропоновані.
Перед початком роботи команда дизайнерів має провести дослідження. Спочатку вони вивчають іноземний досвід, далі проводять дослідження серед водіїв, враховують їхню думку. Після цього створюють прототипи, обговорюють їх з громадськістю, вносять правки, встановлюють кілька зразків на вулицях і вивчають реакцію перехожих. Таким чином ефективність можна виміряти математично. Це має бути основним критерієм у виборі, а зовсім не те, чи подобаються комусь знаки, чи ні. Вони повинні не подобатися, а працювати. Якщо департамент інфраструктури проводить такі конкурси, то у мене виникають серйозні питання щодо їх професійної компетентності.
Загалом наші знаки розроблені за світовими стандартами. Не завжди вони розташовані у правильних місцях та достатньо інформативні, але щодо дорожніх знаків, які вказують відстань та напрямок до населених пунктів, катастрофічних ситуацій немає.