Як купити автомобіль, щоб його... не конфіскували?
Та навіть після заборони ввезення до України автомобілів, які старші п’яти років, купівля потриманої іномарки не становить особливих труднощів. За кордоном ними перенасичено будь-який авторинок, а найлінивіші можуть довіритися оголошенням у газетах. З однією лише незручністю, що авто де-юре вважається тимчасово ввезеним.
Передбачливі торговці, знаючи, що в Україні «тимчасові» уражені в правах, а саме — не можуть «доручатися» й «передоручатися», приїжджають на торги зі своїми нотаріусами. Суддя Деснянського району міста Чернігова Ганна Лакиза переконана, що подібні угоди — не що інше, як завуальована форма купівлі-продажу: деякі «власники», справи котрих вона розглядала, навіть не були на ринку. Автомобілі для них купували родичі.
З «тимчасовими» для нових «власників» пов’язано два види турбот. Доручення на рік з постановкою на тимчасовий облік і позбавленням подібної практики на подальші два роки. Але це не проблема, коли на «подальші» можна знайти дружину, чоловіка тощо. Або на два місяці без всякого обліку, але з необхідністю постійно, з періодичністю раз на два місяці виїжджати до країни «прописки» автомобіля.
Відсутність обліку, на думку начальника ДАІ міста Чернігова підполковника Валентина Авраменка, створює труднощі й міліції: в разі потреби досить складно встановити приналежність і власника «чужого» авто.
«Несумлінні» громадяни, котрі затіяли протизаконну гру з державою, ризикують нарватися на втрату коліс. Відповідні статті Митного кодексу передбачають конфіскацію.
Нинішнього року тільки Чернігівською митницею за порушення статей 113-116 Митного кодексу 44 автомобілі затримано, 29 з них уже конфісковано, долю дев’яти ще не вирішено. Всі вони старші п’яти років і їхня доля досить сумна. Як повідомив «Дню» заступник начальника Чернігівської митниці Олександр Соловйов, такий транспорт підлягає розукомплектуванню, номерні частини передаються вторчормету під прес, а запчастини — реалізації через магазини, що торгують конфіскатом.
Навряд чи є здоровий глузд у знищенні добротних машин, які, на думку начальника міського ДАІ Валентина Авраменка, навряд чи порушують екологію, а з технічним станом іномарок зазвичай проблем не виникає.
А поки держава відмовляється від коштів, які добровільно надходять до бюджету, її кмітливі резиденти знаходять всілякі лазівки, щоб обійти закон, віддаючи перевагу старенькому «мерсу» в руках над чимось невизначено-примусовим новим на горизонті.