Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Ярмарок марнославства чи гра слів?

17 травня, 00:00

На початку травня в "Українському домі" пройшла перша Всеукраїнська універсальна виставка-ярмарок "Імідж та престиж-97"

З допомогою не вельми бурхливої фантазії сьогодні можна створити фразеологічний словник, куди увійдуть слова й вирази, найчастіше вживані в гаслах сучасних ярмарків, в анотаціях до різноманітних товарів, у назвах журналів і телепередач. Це, певна річ, слова "стиль", "елітарний", "респектабельно", "імідж", "престиж", "елегантно", "розкіш" тощо. З них і формують назви, серед яких "Імідж і престиж", мабуть, далеко не найгірша.

Утім, Господь із нею, з назвою. Останнім часом ми кожного дня читаємо таке, про що вже цілком байдуже дізнаємося з афіші: ця виставка є "ярмарком товарів і послуг елітарного попиту й атрибутів іміджу особистості" або що відвідувачам, окрім іншого, пропонують "високохудожні тиражні й одиничні твори мистецтва"... Утім, не будемо прискіпуватися, врешті-решт, організатори ярмарку повинні передусім добре працювати із солідними фірмами, а не такою ж мірою якісно складати тексти афіш (хоча, коли відверто, це також не зайве).

Що ж саме, на думку організаторів виставки, має найбільший "елітарний попит"? Виявляється, "високохудожнє мистецтво", жіночий одяг і... періодичні видання. Саме їх було найширше представлено в експозиції "Іміджу та престижу". Погодьтеся, це трохи дивно, але хіба нам судити про смаки й потреби еліти? Погодьмося із цим вибором організаторів і спробуймо розглянути, що ж, з їхньої точки зору, гідне представляти цю тріаду.

Почнімо з "високохудожнього". Цим словом на виставці визначали широкий спектр предметів: від глиняних горщиків до цілком посередніх творів живопису, графіки та скульптури, які викликали гострі спогади чи то про Андріївський узвіз у День Києва, чи то про заштатний художній салон. Утім, кілька фірм спромоглося вразити уяву.

Одна з них - "Euro-Office" - пропонувала репродукції, лазерні копії, які неможливо відрізнити від оригіналів. Вони абсолютно точно передають колір і фактуру матеріалу. У діапазон від 17 гривень до 250 доларів вкладається ціна практично будь-якого шедевра світової культури від єгипетських розписів до предметів мистецтва наших днів. Уявляєте? У вас на роботі над столом - Ван Гог. Лише за 300 гривень. І зовсім як справжній... Неважко уявити, наскільки така "картина" поліпшить ваш імідж і підніме престиж.

Утім, на ярмарку були й оригінальні шедеври. Приміром, дніпропетровська фірма "Rigel & K0 Ltd" демонструвала роботи італійських художників - як оригінальні твори, так і знову-таки копії світових шедеврів. Але, поглянувши на невиразно-класичного фавна, котрий поцупив погано намальовану німфу, подумалося: якщо головна принада - громадянство митців, то було б значно ефективніше (і дешевше) поміняти паспорти (і прізвища) будь-яким десяти навмання вибраним студентам нашої Художньої академії. Це позбавило б фірму від зайвих видатків на перевезення, а глядачів - від гнітючого видовища.

Ну та гаразд, припустімо (хоча це й малоймовірно), що еліта, навіть фінансова, ні дідька не тямить у мистецтві і не має змоги дістати консультацію у фахівця. Але мода - вона, либонь, не схована на сімома печатками, про неї сьогодні говорять і пишуть усюди, і навіть пересічний бізнесмен (не кажучи вже про його дружину) може, не замислюючись, назвати кілька справді престижних фірм та імен відомих кутюр'є. А коли так, то кого прагне ошукати напис, який пропонує моделі "видатного канадського дизайнера", котрі ледь відповідають моді минулого літнього сезону? Про "фасончики" та якість виробів вітчизняних фірм, представлених в експозиції, ми, мабуть, просто нічого не скажемо - через патріотизм.

Ярмарок позначив іще одну тенденцію. Очевидно, вміння читати просто на наших очах стає привілеєм виключно верхніх верств суспільства. Лише цим можна пояснити виставкове розмаїття стендів із журналами та іншою друкованою продукцією усіх рівнів, тематик і напрямів - від ділової до косметичної.

І все-таки були, були на ярмарку стенди, які справляли враження якщо не елітності, то, безумовно, респектабельності. Це були стенди фірм, які пропонували... акваріуми разом з їхнім казковим умістом - дивовижної краси рибками й екзотичними морськими рослинами.

Цей маленький живий світ на відміну від багатьох інших товарів виставки справді прикрасить інтер'єр. Стосовно решти... Утім, не було б потреби так докладно розглядати безневинну і, мабуть, корисну для когось, виставку, якби не надмірні претензії (чи легковажність) її назви й реклами.

Можливо, десь ці товари й визнають елітними, але в Києві вони ледь-ледь дотягують до обивательських. Якби назвали організатори свій виплід "Товари для всіх", то все стало б на свої місця. Правда, не було б у повітрі цього солодкого й принадного відтінку вибраності... Зате не було б чому так стрімко розвіюватися, наче дим... Адже справа, зрештою, не в назві...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати