Перейти до основного вмісту

Європейський комфорт — на радянських колесах

30 січня, 00:00

Відтепер дніпропетровців, які прибувають залізницею до столиці України, гостинні кияни, замість традиційного привітання «Ласкаво просимо!» цілком можуть зустрічати словами «З легким паром!» Причиною стала нова послуга, надана працівниками Придніпровської залізниці пасажирам спальних вагонів: водні процедури у пластикових душових кабінках з видачею повного банного комплекту.

Проте душ виявився не єдиним сюрпризом, яким місцеві залізничники приємно здивували учасників презентації нових зразків рухомого складу, що відбувалася у присутності керівництва області на станції Дніпропетровськ-Центральний. У СВ з’явилося сімейне купе, максимально пристосоване для подорожей з дитиною — одна з полиць легко перетворюється у двоспальне ліжко. Ділові люди повинні оцінити переваги бізнес-купе, у якому встановлено комп’ютер. До душі пасажирам припадуть і такі новини, як мобільний зв’язок, відеомагнітофони, телевізори, мікрохвильова пічка, а також термінал з продажу квитків. Безпеку у вагонах будуть забезпечувати протипожежна система сигналізації у дверях купе та телекамери візуального спостереження.

На суд громадськості залізничники виставили також затишні плацкартні і купейні вагони, вагон-ресторан і європейського дизайну «електричка», в якій є спеціально обладнані місця навіть для пасажирів з немовлятами. Комфорт такого електропоїзду оцінив сам губернатор Дніпропетровщини Микола Швець, який чимало поїздив залізницею в студентські роки.

І все ж головна несподіванка полягала в тому, що нові вагони виявилися... старими, тими, що пройшли капітально-відновлюваний ремонт у різних депо Придніпровської залізниці. Як повідомив її начальник — Олександр Момот, реконструкція старих вагонів покликана частково вирішити наболілу проблему оновлення рухомого складу. Тим більше, що купівля нових вагонів обходиться залізничникам у півтора-два рази дорожче. Усього на одній із найбільших залізниць України сьогодні скупчилося близько 300 вагонів з терміном експлуатації понад 28 років. Списати їх у брухт, враховуючи дефіцит рухомого складу, не піднімається рука. Одночасно реконструкція дозволить продовжити «працездатність» вагонів ще років на 15. О.Момот говорить, що програма відновлення рухомого складу дозволила завантажити роботою декілька залізничних депо. Робітники там почали отримувати до 1000 гривень на місяць і у людей прокинувся трудовий ентузіазм — явище майже нечуване у нинішніх економічних умовах. Коли оновлені вагони проходили повз депо станції Синельниково, робітники вийшли до залізничного полотна, махали шапками і хустками, у багатьох на очах були сльози...

Тим часом енергійний начальник Придніпровської залізниці, який очолив її лише у травні минулого року, вважає справою національного престижу не тільки модернізацію рухомого складу чи ремонт старих вокзалів. Улітку минулого року на окремих ділянках дороги, де це дозволяє залізничне полотно, швидкість руху поїздів нарешті повернулася до показників радянських часів. Все це, — вважає О.Момот, — звичайно ж, не межа: вже у липні нинішнього року деякі поїзди Придніпровської залізниці почнуть ходити зі швидкістю 120 — 140 км/год, а через 5 — 7 років сягнуть і 200 км/год, наблизившись тим самим до європейських стандартів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати