Перейти до основного вмісту

ЗАПИТАННЯ «Дня»

03 серпня, 00:00

Сергій КРИМСЬКИЙ, доктор філософських наук, професор:

— Усе залежить від того, що ми вкладаємо в поняття «гувернер». Якщо під словом «гувернер» у сучасному значенні розуміти якусь домашню роль, роль найманого службовця в багатих людей, то це дещо інше завдання. Це, скоріше, навчання, репетиторство. У цьому значенні роль гувернера- репетитора мені не підходить.

Якщо це вихователь у дусі XVIII —XIX століття, то це, безумовно, дуже важлива функція і важлива людська роль. Мається на увазі та обставина, що гувернер працює з однією дитиною чи двома дітьми — не більше. Це пряме спілкування з дитячими душами, ймовірно, найблагородніше, що може бути в житті, оскільки працювати з великими колективами — це дещо інше завдання, яке вимагає навіть не прямої трансляції душі, а більше знань, більше наукової освіти. Гувернер же — це безпосередня трансляція душі. Мій педагогічний досвід засвідчив, що в педагогічному процесі саме трансляція душі має першорядне значення. Я часто стикався з обставиною, коли дуже тямущі, чудові вчені не мали відгуку в аудиторії і під час опитування отримували негативні оцінки. І я зрозумів, що педагогічний процес — це не меншою мірою трансляція душі, а не тільки знань. Якщо ваша особистість влаштовує дітей або слухачів, то вони сприймають буквально все, що ви їм скажете. Тобто гувернер — це можливість для безпосередньої трансляції особистості.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати