Здоров’я — основний світовий готельний тренд
У Києві назвали переможців туристичного ринку в конкурсі Hospitality Execellence Award
Готелі давно перестали були місцем, куди людина приїжджає на кілька днів, а потім назавжди забуває про місце перебування. Сьогодні у всьому світі готелі буквально змагаються за клієнтів, пропонуючи все більше послуг — від організації дозвілля до медико-оздоровчих програм, пропонують навчальні майстер-класи, тренінги, екскурсійні послуги.
У Києві в готелі «Прем’єр-Палац» нещодавно відбулося нагородження кращих готелів, а також туроператорів за найкращі ідеї та проекти в рамках конкурсу Hospitality Execellence Award. Серед нагороджених були понад 30 українських готелів, а також туроператори, організації, які займаються туризмом, спонсори конкурсу.
За словами голови Ради з питань туризму і курортів, головного редактора журналу «Туристичний та ресторанний бізнес» Євгена САМАРЦЕВА, переможцями стали ті готелі та організації, які відзначилися креативністю своїх послуг та їх якістю. Як зауважив пан Євген, основні готельні тренди на найближчі п’ять років, на думку світових аналітиків, — це «здоровий» готель. Тобто готелі всього світу сьогодні починають шукати способи давати людям не тільки відпочинок, комфорт, розкіш, а й оздоровчі програми.
Чим же відзначилися українські готелі? Так, наприклад, готель «Київська Русь» отримав відзнаку за розробку вегетаріанського меню; кримська туристична організація «ВОК-Тур» — за добру організацію подієвого туризму (зокрема, фестивалю «Сімейний винороб»), історичних екскурсій, екскурсій з елементами квесту; готель «Національний» — за технологічну інновацію, яка полягає у встановленні автономного опалювання; готель Palmira Palas — за пропозицію оздоровчих спа-процедур; нещодавно відкритий київський готель Fairmont Grand Hotel Kyiv, зокрема, — за організацію танцювальних майстер-класів. За що ж отримала нагороду Українська асоціація екологічного й активного туризму — зрозуміло із самої назви.
Деякі готелі відзначились у проведенні сімейних святкувань. Зокрема, це бутик-готель «Воздвиженський» та Fairmont Grand Hotel Kyiv.
— В нас є недільні бранчі — спільний сніданок з обідом європейського формату. Вони проходять кожної неділі, починаючи з кінця березня минулого року, коли ми відкрилися, — розповів Крістоф ГАНСТЕР, генеральний менеджер Fairmont Grand Hotel Kyiv. — На Різдвяний період, який нещодавно закінчився, ми готували кілька програм для дітей: спільно запалювали ялинку, готували виставу, пригощали. На цю подію запрошували батьків і дітей. Так само ми запрошували дітей із батьками на безкоштовне святкування Дня Святого Миколая — запис проводився на «Фейсбуці». У 2013 році бранчі починатимуться з лютого. В рамках цього проекту, поки батьки їдять в ресторані, — діти можуть займатися різними майстер-класами. Один із них — майстер-клас із виготовлення шоколадних цукерок, печива, також — застелення постелі й різні інші, які тільки можемо придумати. Серед дітей вони дуже популярні — діти просто у захваті. Ми намагаємося залучати сім’ю в цілому — і батькам, і дітям у нас є чим зайнятися.
Нагороду за проведення весільних проектів отримав ресторан «Воздвиженський».
— Так склалося локаційно, що наш готель виявився дуже привабливим для проведення таких святкувань. У нас відбуваються не тільки весілля: у нас спочатку знайомляться, потім — весілля, потім — рік подружнього життя, потім — хрестини... Тобто ми до такої міри працюємо з клієнтом і намагаємося дати йому той момент, коли відбувається в його житті найважливіше, — говорить директор бутик-готелю «Воздвиженський» Інна ПЕРЕВЕРЗЕНЦЕВА-ОКАТОВА. — Не одне весілля не проходить у нас формально. Щоразу — це нове дійство, щоразу — це новий креатив, нове дизайн-оформлення, щоразу ми намагаємося створити для нареченої та жениха обстановку щастя. І нас помітили... Цьому посприяли, звичайно, і розповіді людей, які передають враження з вуст у вуста, це й кількість відгуків на форумах. В основному святкування у нас відбуваються в літню пору — щодня у нас проходять по три заходи, які ми проводимо незалежно один від одного — щоб все-таки люди отримали те, чого вони очікують, і так, як це було заплановано. Зараз ми хочемо розробити ще й пакет зимового весілля. Це буде неймовірно красиво. І ось у лютому — в нас перше «зимове» весілля. Ми працюємо всім готелем, щоб це був надзвичайний захід.
Фахівці приділили увагу й такому сучасному світовому тренду готельного та ресторанного бізнесу, як запровадження енергозберігаючих та альтернативних технологій. За їхніми словами, «всі досягнення японської науки й технології доступні в Україні». Виявляється, в Україні знаходиться найбільш енергоефективний ресторан Європи — «Серебро», є велика кількість підприємств швидкого харчування, які опалюються альтернативною енергією.
Експерти в галузі готельного бізнесу не обійшли увагою й наболілі питання — в основному йшлося про те, що держава не використовує туристичний потенціал, також переможці зробили акцент на високих податках, які стягуються з готельного та ресторанного бізнесу.
— Ціни — дуже високі, тому що в нас — дуже високі податки. ПДВ — 20%. У жодній країні такого немає, а податок на комунальні послуги й електроенергію — як для промислових підприємств. Є й податок на землю. Зараз ми ці питання ставимо перед урядом та Верховною Радою України: зокрема, розроблено законопроект, в якому ми поставили питання про зниження ПДВ — наша пропозиція знаходиться у Верховній Раді. Відповідно, також пропонуємо вирішити й деякі питання щодо зниження інших податків, якими обкладено туристичний бізнес, — розповів голова правління Асоціації готельних об’єднань і готелів України Микола ЄВДОКИМЕНКО.
— Прикро, але останнім часом держава саботує туристичну галузь і не використовує її як локомотив економіки — як це роблять країни Європи. І це — при нашому багатстві. Так неможливо далі діяти, тому що хоч в нас є окремі напрацювання, загалом — ми втрачаємо, — сказав екс-голова Державної туристичної адміністрації Валерій ЦИБУХ.
На жаль, поодинокі випадки ведення ефективного ( привабливого і для туриста, і для економіки, і для здоров’я людей) туристичного бізнесу так і залишаються поодинокими. За словами Євгена Самарцева, ситуація, в якій перебуває нині туристична галузь України, це «стабільна нестабільність» — готелів більшає, а внутрішній туризм не розвивається. Від держави потрібна увага — але не з точки зору, як побільше «здерти» податків із підприємців, а з точки зору розвитку економіки України.