Перейти до основного вмісту

Шлях до Європи: забіг зі штучними перепонами

27 березня, 00:00

Фірма «Львів-Інтуртранс», що здійснює автобусні перевезення з України до Бельгії й Франції, вже кілька разів потрапляла в ситуації, коли на переході кордону в німецькому містечку Форст автобуси затримували, причому і причин цього не пояснювали, і жодних вибачень не приносили. Рекордом стало 21 червня минулого року, коли автобус простояв на кордоні 15 годин. Загалом же, як стверджує директор «Львів-Інтуртрансу» Василь Попович, затримки на 4 — 5 годин стали нормою. За його словами, німецькі прикордонники у Форсті «відверто демонстрували зверхнє ставлення до українських громадян, у тому числі до співробітників нашої компанії, постійно завдавали образ, по кілька разів без жодних пояснень обшукували валізи водїів і пасажирів, змушували переносити речі в різні місця — тоді як громадяни інших країн вільно перетинали кордон». Попович зазначив: якщо в автобусі «Львів-Інтуртрансу» й справді їдуть правопорушники, яких Німеччина не хоче пускати на свою територію, то в міжнародній практиці прийнято в таких випадках знімати з автобуса цих пасажирів, а автобус відправляти далі, не зриваючи графіка. «Як транспортна фірма ми продаємо квитки на базі закордонного паспорта й шенгенської візи. Ми не можемо знати, чи в цього пасажира були колись порушення», — сказав Василь Галушка, менеджер «Львів-Інтуртрансу» в Бельгії. За його словами, особливо важко доводиться пасажирам автобусів, затриманих на кордоні взимку: «Ми не можемо прогріти автобусний салон, оскільки робота двигуна спричиняє вихід вихлопних газів — а прикордонники забороняють це робити. Отже, впродовж довгих годин очікування люди сидять у холодному автобусі».

Проблеми виникають і при поверненні автобусів із Західної Європи: йдеться про пасажирів, що, повертаючися з-за кордону в Україну, мають чи то прострочені візи, чи то довідки, видані українськими посольствами замість втрачених закордонних паспортів. Якщо проблеми з першими зрозумілі, то других підозрюють у навмисній втраті паспортів, у яких стоять ті самі прострочені візи. Прикордонники, виявивши таких пасажирів, штрафують їх і вносять їхні прізвища в «чорні списки» тих, кому в’їзд до шенгенської зони буде ще довгі роки заборонено. Однак чому при цьому автобусній компанії погрожували анулювати дозвіл на перевезення? В результаті «Львів-Інтуртранс» був вимушений відмовитися від пасажирів, чиї документи мають усі шанси привернути особливу увагу прикордонників. Звичайно, це рішення завдало компанії збитків. За інформацією Поповича, парадокс полягає в тому, що якщо «прострочені» українці повертаються додому авіашляхом, то їх знімають з рейсу, однак літак через них не затримують і авіакомпанія не отримує жодних неприємностей.

Куди тільки не звертався «Львів-інтуртранс» зі своїми проблемами! До постійного представника України при ЄС Романа Шпека, українського посла в Німеччині Пономаренка, міністра закордонних справ Анатолія Зленка, міністра транспорту Валерія Пустовойтенка. Відреагували посли — Шпек порушував проблему української автобусної компанії на зустрічі з представниками Євросоюзу, а Пономаренко відповів, що виклав скаргу «Львів-Інтуртрансу» німецьким прикордонним службам, але компанії краще все-таки звертатися до міністра транспорту України. Як зазначив менеджер Василь Галушка, від німецької сторони поки ще не було жодної реакції. В цілому ж ситуація явно протирічить заявам про підтримку європейських прагнень України, зазначають українські дипломати у приватних розмовах.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати