«Вольво» заговорила французькою
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20000429/478-3-2.jpg)
Поки диспути про глобалізацію світової економіки ще точаться, французька компанія «Рено» приступила до її практичної реалізації. В Парижі та Стокгольмі оголошено про залучення «Рено» до шведської групи «Вольво», в результаті чого «Вольво» перестає бути шведською, бо «Рено» отримує її контрольний пакет акцій у 20 відсотків. І таким чином «Рено», по-перше, наслідує приклад німецької «Даймлер-Бенц», яка віднедавна стала називатися «Дамлер-Крайслер», а по-друге, стає її головним конкурентом на світових ринках тягачів.
Альянс «Рено-Вольво» став лише однією з ланок глобальної стратегії французької компанії. З минулого року вона вела переговори про покупку автомобільного виробництва корейської групи «Самсунг». Днями цей альянс відбувся, «Рено» зобов’язалася інвестувати $563 млн. у виробництво автомобілів у Південній Кореї в обмін на 70 відсотків акцій компанії «Самсунг Моторз». Очевидно, що насправді автозавод у Пусані, другому за величиною південнокорейському місті, коштував би більше, оскільки його було збудовано 1994 року з використанням найновіших на той час технологій, і він так і не зміг вийти на проектну потужність. Внаслідок економічно-фінансової кризи 1998 року в Південній Азії компанія «Самсунг Моторз», автомобільний підрозділ групи «Самсунг», збанкрутувала. Альянс з «Рено» виглядав чи не як єдиний порятунок і самої компанії, виставленої на продаж рішенням суду, багатьох пов’язаних з нею родин — рівень безробіття в Пусані значно перевищує сеульський. В результаті «Рено» стала першою іноземною компанією, що взяла під свій контроль поки що невеликий (10-15 відсотків), але перспективний сегмент корейського ринку. А разом з тим, що «Рено» вже володіє значним пакетом акцій японської «Ніссан» (22,5 відсотка), можна говорити про перший серйозний європейський прорив на азійському ринку, який і досі оцінюється експертами, як чи не найдинамічніший у світі, незважаючи на останню кризу.
Французько-шведський альянс не є чисто французько-шведським, оскільки «Рено», по-перше, залучає до цього альянсу свій американський філіал «Мек», а «Вольво» вже давно купила американську торгову марку «Вайт». Альянс «Рено-Вольво» віднині контролюватиме, якщо звичайно, це дозволять відповідні структури з питань конкуренції Європейської комісії та Сполучених Штатів, до 25 відсотків європейських та американських ринків важких тягачів. Попереду — лише «Даймлер-Крайслер». Про експансію на ринках легкових автомобілів поки що не йдеться. Вважається, що обсяг річних продаж тягачів має перевищувати 14,5 млрд. євро. Всі складові частини нового альянсу зберігатимуть свої існуючі торгові марки.
Гримаса глобалізації — в тому, що, наприклад, легкове виробництво «Вольво» вже продане «Форду», тоді як виробництво тягачів відтепер стає французьким. Водночас «Рено» має всі шанси вибороти світову першість, а виробництво легкових автомобілів — і не лише завдяки контролю над «Ніссан» та «Самсунг Моторз», компанія активно інвестує до Мексики та Бразилії. А не так давно в її власність перейшов автозавод «Дачія» в Румунії — що не може не означати агресивних планів Центральної та Східної Європи. Початок уже закладено виробництвом мікролітражок у Словенії.
На цьому фоні видається, що, очевидно, не того партнера обрали в Україні в якості головного інвестора для АвтоЗАЗу. Хоча — хто знає. Можливо, і DAEWOO з часом стане частиною гігантського інтерконтинентального бізнесу... А в далекому майбутньому, може, і українські фірми почнуть просуватися далеко за межі свого хутора.