Чим цінний міст
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20050602/497-5-1.jpg)
Автомобільні «пробки» на київських мостах часом роблять життя громадян столиці буквально нестерпними: переходів через Дніпро Києву катастрофічно бракує. Вирішити цю проблему повинна побудова Подільсько-Воскресенського мосту (восьмого в столиці), який з’єднає Троєщину, Райдужний та Воскресенку з центром. Проте інформація про хід робіт практично відсутня. У вівторок міська влада вирішила заповнити цю прогалину, організувавши для журналістів поїздку всіма мостами Києва, щоб вони могли проінспектувати стан наявних мостів і побачити новобудови.
На ринку містобудівництва, зі слів президента корпорації «Укрмостобуд» Володимира Продивуса, зараз спостерігається небачений протягом останніх років сплеск активності. Лише в 2004 році українські мостовики побудували мостових переходів на 324 млн. гривень.
Але це — лише півправди. А головне, що треба знати київським платникам податків — це відомості про те, що столичні мости, навіть з огляду на гостру в них потребу, не ремонтують роками. Утім, загалом по країні картина не краща. За даними Продивуса, зараз у країні 73% мостів зношені та потребують ремонту. Зі столичних поки що від аварійного стану далекий лише Південний міст, побудований відносно недавно. Пропливаючи рікою під мостом, цього помітити практично неможливо, проте фахівці кажуть, що вирішувати цю проблему доведеться невдовзі. Для працівників галузі це вигідно: роботи вистачить років на 15, а ось для інших городян це не найприємніша звістка. Проблема з одним із мостів здатна ізолювати одну частину міста від іншої або викликати кілометрові «пробки».
Але зовсім не факт, що потреба в мостах реалізовуватиметься за рахунок української робочої сили. Як зазначив заступник голови правління АТ «Мостобуд» із виробничо-технічних питань Олександр Гула, зараз різко зросла конкуренція між вітчизняними та зарубіжними, зокрема турецькими й італійськими, будівельниками. Утім, як вважає Гула, це йде лише на користь нашим мостовикам, які прагнуть не відставати від Європи та можуть брати на озброєння всі новинки будівництва, як кажуть, не виходячи з будинку. Та й уряд, за словами В. Продивуса, протягом останніх років прагне розвивати вітчизняний бізнес, вибираючи наші фірми в тендер на будівництво. Проте у відносинах мостовиків й уряду не все гладко. Як зауважив у розмові з «Днем» В. Продивус, зараз існує проблема рентабельності будівництв і фінансування проектів. І це при тому, що мостовики вимагають від держави лише замовлень і розуміння.
А ось на київську владу не нападають. Як зазначив начальник будівництва Подільсько-Воскресенського моста Михайло Мартинюк, будівництво фінансується регулярно, гроші перераховують вчасно. Названий міст коштуватиме місту 2,9 млрд. гривень. Таких грошей у міськбюджету немає. Доводиться шукати інвесторів на стороні.
Проект будівництва, за словами головного проектувальника нового мосту Михайла Корнеєва, Кабмін затвердив ще в далекому 1992 році, проте потім про нього забули. Тепер пригадали і, переробивши застарілі за цей час проект і нормативну базу, взялися за роботу. Зі слів М. Мартинюка, мостовий перехід буде дворівневим, завдовжки в 7,1 км і складатиметься з шести автомобільних і двох залізничних смуг. Здати його планують у 2007 році, проте є низка ускладнень, що заважають зробити це вчасно. Одне з них — старий Вантовий міст, що потребує або ремонту, або знесення. Але будівельників це, мабуть, не дуже засмучує. Як зазначив «Дню» Мартинюк, фронт робіт розтягся вже на три кілометри і незабаром покриє всю акваторію Дніпра на цій ділянці. І справді: будівництво вражає своєю монументальністю. Але так само і... малолюдністю. Проте, заспокоює Мартинюк, люди працюють (на будівництві зайняті 1,5 тисячі чоловік) у чотири зміни. Однак з урахуванням того, які території планується з’єднувати, робітників відносно небагато. Можливо, столичній владі варто перекинути частину коштів із менш потрібних об’єктів на цей, що допоможе нарешті позбавити жителів Лівобережжя вічного ранкового псування нервів.